Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vurderer ditt Pisspreik.

Men først skal jeg sluke masse god mat laget av andre.

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg skal gnage på tapetet. Og produsere pisspreik.

Skrevet

Les en bok, jogg en runde, trøste- og kjedespis sjokolade, gå på jakt etter årets første løvetann, ta årets første bad - men det er vel gjort allerede?

Eller bli værende på Dib og kjed deg videre. Like greit, egentlig.

Gjest sug lut
Skrevet

Dib er avveksling som ikke tar tid. Serru.

Skrevet

Jeg beklager, men kan dessverre ikke hjelpe deg. Fant ut i går at jeg er langt over grensen kjedelig, da jeg med stor entusiasme skulle snakke om komposten min til min mor og dama hele tiden forsøkte å snakke det bort før jeg tok hintet. "Nei, se for en vakker furu" og sånt. Litt treg ho og.

Skrevet

Men kompost er jo kjedelig da, og da spiller det ingen rolle om du er verdens mest sprudlende jente med fortryllende fortellerevner og overjordisk innlevelse. Så det er nok ikke deg, det er komposten.

Skrevet

Ja, det er kjedelig ja? Jeg som var så imponert over den fantastiske jorden jeg har fått og messet om slippe å kjøre vekk osv. Men minstemann er imponert, tror jeg. Helst over marken og munkelusa oppi der. Han er så liten at han ikke later som heller. Tror jeg:)

Skrevet

Han latet nok ikke som, det er jo av barn og fulle folk en får høre sannheten. Kjekt med barn som kan gi berettiget ros når man virkelig trenger det!

Skrevet

Ikke sant. Jeg er verdens snilleste og peneste mamma og. Han visket det i øret mitt i sta:)

Skrevet

Det er jeg og. Det kom riktignok ikke fra bylten på seks uker, men er sikker på at hun er helt enig, hun klarer bare ikke uttrykke sin ustanselige kjærlighet overfor sin mor ennå. Men den tid, den glede!

Gjest sug lut
Skrevet

Nei, det gjør ikke det. Hadde jeg foretatt meg andre ting hadde jeg ikke revidert tjue sider tekst i tillegg til å hente, bringe, hente igjen, bringe til fire forskjellige steder, handle, lage middag, hente nok en gang og leke og legge. Ergo, av alle avkoblinger må man kunne foretrekke den som ikke krever å flytte seg eller bruke mer enn tre min av gangen.

Skrevet

Så det er det som er trikset, ja? Mine avkoblinger ligger derimot på alt fra 20 minutter til 3 timer, så jeg må altså lære meg å gjøre andre ting i mellomtiden. Det meste kan jo gjøres fra sofaen enn så lenge. Skifte bleie, mate, sove, skifte bleie, mate, sove selv, spise selv, skifte bleie igjen. Rape. Rape. Og rape.

Gjest sug lut
Skrevet

Hehe, en annen del av livet... Akkurat nå skulle jeg gjerne ha byttet med hvem som helst. Men jeg har gått morratur i hagen med kaffekopp.

*naglet til en pc på jorden*

Skrevet

Ah, pisspreik-pauser på dib kan være bra for mye og mangt!

En rapport levert, en igjen!... hyppige pauser kan bli påkrevd utover dagen. Må jobbe inn eventuelle abstinenser for resten av uka også... sjekker inn på haukeland med vesla igjen i morgen og får langt alvoligere ting å tenke på :-(

Så øs gjerne på med pisspreik i dag! :-)

Gjest sug lut
Skrevet

Huff, er det store ting som skal gjøres? Håper alt forløper bra for dere begge.

Jepp, pisspreik redder dagen.

Gjest amandine
Skrevet

Uff Haukeland høres ikke moro ut! Håper på ok dager.

Skrevet

Snakker vel en 5 timer under skalpellen (for 3dje gang), så stort mot kreves! Men det må bare gå bedre enn sist... og vi stiller manns/kvinnestereke med tonner av trøst og ros og støtte.

Men, orker ikke tenke på det før jeg må og vil heller ha pisspreik. Snegledabatt ser ut som noe jeg må engasjere meg i (mellom mine festlige beregninger).

(og alle får lov å sende oss gode tanker på torsdag, det er da det gjelder)

Gjest sug lut
Skrevet

Var det ikke så at landbruksministeren nå bevilger ti mill til sneglekamp? Mener jeg leste det (men det kan være et produkt av min syke fantasi). Hvis han IKKE gjør det skal jeg kaste alle sommerens snegler på ham.

Skrevet

i 2007 bevilget landbruksdepartementet midler til Bioforsk til et 4 årig forskningsprosjekt for bekjempelse av iberiasnegl. Ellers sa Lars Peder Brekk følgende 15.04.10: "Forskning har vist at populasjonen er redusert med så mye som 70-80 prosent i hager der eierne systematisk har plukket Iberiaskogsnegl. Det nytter, la oss derfor fortsette motangrepet mot denne uønskede arten!"

Bioforsk har foresten god snegleside:

http://www.bioforsk.no/ikbViewer/page/prosjekt/forside?p_dimension_id=20043&p_menu_id=20070&p_sub_id=20044&p_dim2=20044

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...