Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir dere paracet med en gang dere merker at barbyen er varm(har feber)? Eller ser dere an om den går ned/bedrer seg av seg selv først? Eller venter dere til den har nådd en viss grad? Følte meg med ett veldig så usikker..han har ikke vært så mye sjuk. Skikkeilg snørrete, nyser og er varm, med røde kinn, nå. Får i han væske.

Virker som en sånn typisk forkjølelse.

Skrevet

fikk høre at en skal vel ikke gi paracet før babyn har ca 38,5 i feber.

Gjest Kira06
Skrevet

Det kommer litt an på allmenntilstanden hennes egentlig.

Hun har vært forkjølet i snart 2 uker nå, og har gitt en paracet to kvelder rett før hun la seg. Rett og slett fordi hun ofte får mye høyere feber på kvelden, og fordi det i tillegg er smertestillende. Var på legevakten med henne forrige uke, fordi hun ble så mye dårligere en kveld. Spurte da legen hva han mente om å gi en paracet når hun var så dårlig (selv om hun ikke hadde feber da), og legen mente at det kunne være en god ide rett før hun la seg. Er jo vanskelig å vite om disse små har vondt i hals, ører eller lignende når man er dårlig så lenge.

Jeg har også gitt en paracete på kvelden de gangene hun har tatt vaksine, fordi feberen hennes alltid kommer opp mot 39 grader da.

Skrevet

Ja bør vel kanskje gi en før leggetid...dersom han vil legge seg ikveld da. Spydde opp all mat han har fått i seg idag nå nettopp... målte feberen for en times tid siden, da var den 38,3 eller rundt der(gikk litt fort i svingene). Skal måle igjen når jeg skifter på han.

Syns det er så vanskelig med sjuke babyer..mulig han har vondt en plass og, uten at jeg vet ja..får se an forma fremover og håpe at det bare er en vanlig forkjølelse med feber og oppkast.

Gjest Kira06
Skrevet

Huff, stakkars liten (og stakkars deg!). Det er ikke morsomt å ha syke barn, det kan jeg skrive under på. Her har vi slitt med forkjølelse de siste uken, og søvn har det blitt så som så med.

Håper han blir frisk fort!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...