Gå til innhold

Finnes ikke kvalm. Blir bekymra:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eneste symtpomer jeg har er at jeg har litt ømme bryster. Er bare 5+0. Får så dårlig følelse at det er noe galt når jeg ikke har så mange symptomer

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er vi to :-)

Jeg er 5*4 i dag og har ikke vært kvalm en eneste gang selv. Jeg er ikke særlig øm i brystene heller, så du er jo faktisk heldig ;-)

Jeg tisser uvanlig mye og har ikke mensen og får stadig positiv tester på g-testen. Den gikk også fra gravid 1-2, deretter gravid 2-3 og nå på fredag var den gravid 3* (får ikke til plusstegnet på pc'n) så da er det jo hormonstigning der....

Du får kanskje ikke svaret du er ute etter, men jeg kjenner meg igjen i tankene og følelsene på at det er rart å ikke kjenne noe. TROR vi skal være glade for det da egentlig.....hehe.

Prøv å slappe av, vi kan jo ikke annet. Og dersom du er altfor urolig, får du bare bestille deg legetime om en halvannen uke og da er det i alle fall helt sikkert at de vil kunne se et hjerte slå om du får UL.

Selv har jeg tenkt å vente med UL til uke 12 tror jeg......om jeg klarer, men tenkte å bestille meg første legetime rundt uke 8.

Lykke til på ferden, husk at det som regel går bra for oss alle :-)

Skrevet

Nyt heller å ha en symtonfri periode - du vil neppe få det igjen resten av svangerskapet, i enn eller annen form :)

Kvalmen min kom i uke 7 sist, og det hold på en stund, så denne gangen er jeg lykkelig hver dag jeg våkner uten å være kvalm.. for jeg tipper den kommer fort nok uansett :)

Skrevet

Hei!

Ikke vær bekymret:-) Jeg var på jobb og så fornøyd fremtil uke 6 +, ikke kvalm, ikke trøtt bare fryd og gammen:-) Så ikke fortvil.. Nå er jeg uke 7 + 4 dg. Kvalm i ett og sovner hele tiden:-)

Nyt denne tiden og skulle du ikke bli kvalm betyr jo ikke det at det er noe galt, heldigvis finnes det håp fortsatt om at du slipper unna kvalmen:-) Jeg skulle ønske jeg hadde sluppet unna:-)

Lykke til!!

Skrevet

Jeg er 10 + 4 og har ventet og ventet på kvalmen, men i dette svangerskapet har den ikke meldt seg gitt.. Dere må bare nyte det så lenge det varer, men jeg syntes ogsså det var utrolig merkelig en stund at jeg ikke var kvalm.. Jeg har ikke antydning til ømme bryster heller, men litt trøttere enn vanlig, men det overlever jeg fint =)

Lykke til videre!

Skrevet

Nyt det! Kvalmen kom ikke før i uke 10-12 her :)

Skrevet

Da jeg gikk gravid med min første, var jeg overhodet ikke kvalm, hverken morgen, dag, kveld eller natt. Da spurte jeg også litt rundt, for dette kunne da umulig være riktig? Men det er flere som har opplevd det samme, så sannsynligvis er dere noen av de heldige som ikke får kvalme. Håper dette hjelper dere litt! :-)

Skrevet

var ikke kvalm selv i uke 5, var i topp form og trenet 5 dager i uken, men så bang!!! kom kvalmen... ca etter 9 uker! og varte i ca 2 månder!

så nyt at du ikke er kvalm:):):)

Skrevet

Ikke sikkert det er grunn til bekymring. Nyt tiden. Fant selv ut jeg var gravid i uke 5, med ømme bryster som du skriver. I uke 6 kom kvalmen veltende over natten og var slått fullsendig ut. Sov nesten hele tiden. Ila uke 8 forsvant plutselig alle symtomer igjen og jeg ble engstelig. Har tidligere hatt SA og MA, så bestilte time hos spesialist med en gang. Full sjekk uke 9 med UL og fikk bekreftet at alt var i skjønneste orden. Liten "krabat" med aktive små armer og bein på UL og beskjed om at jeg ikke var i uke 9 men i uke 10! Dette er en uke siden og og har kun litt ømme bryster ifra dag til annen. Krysser bare fingrene for at jeg er av de heldige som slipper greit unna videre.

Skrevet

Det er ingenting galt ved å ikke ha symptomer, dessuten trenger ikke symptomene å komme så tidlig heller. I mitt forrige svangerskap var jeg ikke kvalm. Hadde ikke ømme bryster. Var bare litt trøtt og slapp, men det kunne jeg jo være når jeg ikke var gravid også. Rundt uke 10 mistet jeg store deler av apetitten. Jeg var ikke kvalm, men jeg hadde bare ikke lyst på noe som helst.

Du trenger nok ikke å bekymre deg :)

Skrevet

Jeg var aldri spesielt kvalm i mitt forrige svangerskap, og hadde lite symptomer før et stykke uti. Nå er jenta mi 1 år!:)

Er nå omtrentlike langt som deg, og har ingen symptomer nå heller, utenom at jeg løper på do hele tiden.

Så ikke bekymre deg!:)

Skrevet

Kvalmen kommer som oftest i uke 6. Men det er kun 50% av gravide som opplever kvalme.

I uke 4 og 5 er det mange som nesten ikke har noe symptomer. Forrige gang var jeg 6 uker på vei før jeg i det hele tatt tenkte tanken at jeg kunne være gravid.

Så ikke bekymre deg, bare nyt det:)

Skrevet

Jeg er nå i uke 11 og har ikke vært kvalm i det hele tatt, og har vel egentlig heller ikke merket noen andre symptomer. Jeg kjenner godt til den dårlige følelsen, men håper på at vi bare er heldige:)

Skrevet

Ikke fortvil, var ikke kvalm en eneste dag i mitt forrige svangerskap. Hadde absolutt ingen symtomer, kjente barnet kun en gang (nesten litt kjedelig). Fødte en perfekt velskapt datter. Nå er jeg på ny gravid, ikke kvalm nå heller og tror ikke jeg kommer til å bli det heller selv om jeg nå kun er i uke 5 ;) Så fortvil ikke og nyt tiden du er symtomfri - håper det blir gjennom hele svangerskapet for deg også :)

Skrevet

Du skal bare slappe helt av:) Det er like normalt å ikke være kvalm under svangerskapet som å være kvalm. Jeg er nå i 13+3, mitt første svangerskap, og ikke en eneste dag har jeg vært kvalm eller skikkelig dårlig form. De eneste symptomer jeg hadde var:

I begynnelse av svangerskapet: utrolig trøtt, sterk urinlukt, små uggen i ny og ne og ømme pupper.

Fra uke 8 og til nå: små trøtt, magen vokser for hver dag som går og puppene er fortsatt ømme. Nå er de blitt mye tyngre også, ellers så er jeg i knall form:) Storkoser meg om dagen! Jeg nyter graviditet for hver dag som går. Håper den gode formen fortsetter gjennom hele svangerskapet, så har jeg tid til å pleie både min kjære og lille Nurket i magen;)

Du får lykke til i svangerskapet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...