Gå til innhold

Hvorfor LH / HCG - støtte med Ovitrelle??

Anbefalte innlegg

Hvordan er det med deg i dag? Tenker på deg ;-)

Er absolutt lov å ta ekstra sykedager når man driver med dette. Var det jeg gjorde på siste ordentlige forsøk (har jo bare hatt to ferskforsøk og et avbrutt fryseforsøk). Kommer til å gjøre det igjen ved neste forsøk. Det er en så viktig ting en kort del av livet, at man kan godt kan stelle litt ekstra med seg selv akkurat da ;-)

Fortsetter under...

Er kjempe viktig å ta var på seg selv under alle disse forsøkene, for som du sier så er det jo en kort del av livet;)

I dag var det tungt på jobben, løftet over 200 kg til sammen inn og ut av flyet..puh.

Det veide ikke 200 kg alene altså, var litt små sliten da så spørs hvor lenge jeg tør å holde ut sånn dersom jeg er så heldig å teste positivt.

Ellers går det bare godt har de samme symptomene og ingen spotting så hcg virker bra så langt:)

Er ikke helt sikker på hvordan det går... Er veldig oppblåst og litt rart ondt høyt oppe i magen. Jeg bruker å være litt sånn rar oppblåst før mens. Dessuten er jeg ikke sikker på om det var antydning til spotting i sted, kunne skimte noe beige eller var det gult i truseinnlegget, men ikke noe på papiret... jaja får vel våge og håpe litt til:/

Ellers ikke noe mensmerter eller noe!

Dem fikk ikke fjernet all endoen, hadde masse innflammasjoner i bukhulen som dem ikke gjorde noe med annet enn å sette meg i 3 mnder på hormomkur for å tørke det ut. Ellers er det godt over 1 år siden operasjonen og jeg har fått mye sammenvoksninger allerede i eggstokkområdet. Dessuten kommer vist endoen rimelig kjapt tilbake til meg dessverre:(

Jeg sier tvi, tvi enn så lenge. Prøøøv å ikke se på papiret. Ha, ha, sier JEG, som nesten ikke studerer noe selv ;-)

Triste greier med endoen din. Er det ganske vanlig at den komme tilbake, etter at den er fjernet? I den prosessen jeg har stått i, med å bli anbefalt at jeg ikke burde ta lap, fikk jeg beskjed om at man skal ha endel endo før man går inn og fjerner. Har du hørt noe om dette? Jeg prøver å tenke logisk; hvis man har så mye endo at det kunne blitt aktuelt å fjerne den, så er det kanskje såpass mengde at man ville hatt noen symptomer? Prøver bare å slå meg til ro med å ikke ta lap, her ;-)

Jeg har jo menssmerter, murringer utenom mens, og rundt el. Men får ihvertfall høre at det ikke er symptomer på endo.

Fortsatt lykke til!!!!

Er u mulig og ikke se på papiret eller i truseinnlegget...hihi, det er vel bare en bivirkning vi spottere har! Er flink den første uken, da ser jeg ingenting, men det er jo bare fordi jeg ikke forventer noe da heller;)

Ja endoen kan kommer ofte tilbake etterhvert hos de fleste, men ikke alle selgsagt. Dette er jo også forskjellig hvor raskt en får det tilbake. Dem ønsker jo å unngå å ha for mange inngrep for dette kan jo også skape problemer igjen som sammenvoksninger. Det er jo ikke ønskelig å fjerne for mye på eggstokkene heller for da forsvinnner det eggstokkvev og eggstokk kapasiteten blir mindre (produserer mindre egg) Det er ikke alltid at dem som har mye endo har mest smerter, men det er vel mest vanlig. Det finnes dem som har lite endo og har kjempe smerter så egentlig ingen fasit her. Jeg tror i mitt tilfelle så stemmer det bra overens med mengden. Er faktisk mange som har fått påvist endo i forbindelse med utredning av barnløshet og ikke har hatt symptomer på det. Dersom dem først går inn så fjerner dem også det som går ann, for det er ikke ønskelig at det skal være der!!

Jeg fikk påvist endoen i forbindelse med smerter, hadde helt synnsyke smerter og spiste ca 20 stk 600 mg ibux på 2-3 dager uten at jeg var smertefri:/ Etter inngrepet var beskjeden klar du har utbredt og massiv endo, dersom du ønsker barn i framtiden så bør du ikke vente. Ble satt på en hormonkur som heter zoladex i 1/2 år for så å prøve å bli gravid på egenhand. For den gangen hadde jeg enda åpning i egglederene. Ble utrulig nokk gravid på 2-3 sykluser etter den kuren, men lykken varte bare i 10 uker:(

Så utrulig trist og miste etter man har sett et lite foster på ul, men sånn er liver desverre:(

Dette var i 2004 trur jeg. Så prøvde vi et år til uten resultater og det ble ny lap.skopi i 2005. Da var beskjeden klar, egglederene var da nesten helt tette og kronglete så det ble ivf neste.

Siste lap. for 1 og 1/2 år siden var egglederene helt ødelagt++ alt jeg har nevnt tidligere så egglederene ++ ble fjernet.

Problemet med endoen er at den "lever av hormonet østrogen og så lenge man menstruerer så vil det jo bare utvikle seg, derfor er det ofte ønskelig å prøve å holde mens borte med div hormoner.

Dessuten trur dem at man kan bli verre med endoen under stimuleringene for da får vi jo en del østrogen:( Jeg har tydelig vis blitt verre under alle disse behandlingene.

Jeg ville nokk som sagt avventet et slikt inngrep i første omgang, men dersom dere ikke lykkes på 1-2 forsøk til så hadde det kanskje vært greit å få tatt en sånn sjekk. Er ikke så stort inngrep og det er minimale sammenvoksninger man får etter lap.skopi.

Så det er klart en bør vurdere det dersom ikke målet om en baby bærer fram snart!!

Håper du slipper det;) De symptomene du beskriver kan jo ikke utelukke at du ikke har endo heller, bare en lap.skopi som kan gi et sikkert svar på det!!

Nå er jeg kommet til rugedag 13 og det går i det samme. Sjekker hvert do besøk her, er livredd hvergang...Spotter ikke enda, men har litt rar vondt i magen noen plasser og så sviir det litt og det er ikke noe jeg liker som sagt. Er uansett ny rekord angåend spottingen så der har nu i allefall hcg støtten gjordt jobben sin:) I følge klinikken skulle jeg ta test i dag, men det gjorde jeg ikke i morrest fordi jeg ikke orket et dårlig resultat for så å dra på jobben. Sitter å vurderere om jeg skal prøve å holde meg i 4 timer før jeg går på do nå så jeg kan få ta testen litt seinere i dag, ellers blir det ikke før i morgen etter jobben!

Er så redd for at testen blir falsk positiv pga hcg støtten, men klinikken sier at den skal være ute nå;)

Jaja får se hvor tøff jeg er i løpet av dagen, eller om jeg feiger ut...

Dette ble et langt innlegg gitt, hadde vist mye på hjertet;)

Annonse

Flott å få utdypende info om endo, selvom jeg synes det er trist at du har det, og alt du har måttet gå igjennom.

Jeg har nå hatt to ferskforsøk. Av disse har det bere blitt 2 egg på frys, og ingen av disse fikk jeg satt inn. Har jo derfor vært igjennom to innsetninger uten pos resultat. Pors sier, og jeg er enig, at to innsett ikke er så mye. Kanskje jeg skal gå for lap hvis jeg ikke lykkes på neste ferskforsøk, før jeg går igang med fryseforsøk. Skal jo på medisiner neste gang, som også de med endo får.

Er så spent på dine vegne nå!!!!! Disse gravitestene skal man vel kunne ta når som helst på dagen? ikke nødvendig med morgenurin ;-)

Tenk om du er på tjukka ;-))))

Nei 2 innsett er jo ikke mye, men en ønsker jo helst å slippe mange runder;) Som Hausken sa til meg, de fleste lykkes til slutt det er bare at noen trenger mange flere forsøk og han hadde da nettopp hatt ei som hadde lykkes på sitt 14 innsett;) Det er mye det, håper seriøst vi aldri må ha så mange innsett:/

Ja det er trist at man må plages sånn med en sykdom, men når det er sagt så har jeg det så bra som jeg kan ha det nå med den sykdommen. Har den litt under kontroll og de få mens jeg har hatt i de siste så har jeg knapt spist 2-3 paraceth og det er ikke mye i forhold til det jeg spiste før. Så er egentlig veldig fornøyd med det og blir jeg bare gravid så vil kanskje den roe seg ned ytterligere for da får en jo et langt opphold med menstrasjoner;)

Må fortelle deg om kløna som i sted klarte og rote det til...hahaha

Jeg hadde mota meg opp til å ta testen og venta i 4 timer sånn at urinen skulle være litt gammel. Så satt jeg der kjempe tøff og tissa på pinnen, en digital. Skjønte jo fort at noe var galt for timeglasset som skal komme opp var ikke der.... Halloooooo jeg har tisset på en gammel prøve....Er det mulig liksom, hvorfor i alle dager har jeg tatt vare på en gammel test???? Jaja var ikke meningen at jeg skulle få vite noe da, får jeg vil helst vente noen timer før jeg tar ny test nå så urinen ikke er så fersk.

På tjukka du, ja får ikke vite det i allefall med å tisse på gamle tester...hihi

Nå har jeg klart å tisse på rett test og desverre dårlig nytt å komme med for det ble jo som alltid negativt:( Dritt altså......

Testet med digital i går kveld og det ble tydelig negativt.

For å dobbel sjekke tok jeg en i morrest også og under tvil og med et stort ønske kanskje så kunne man antyde ultra svak skygge eller noe..... Men det var vel heller et stort ønske og håp om det resultatet...

Uansett ville klinikken at jeg skulle avente noen dager i og med at jeg ikke har anntydning til spotting eller mens enda. Så da får jeg bare vente, hcg støtten har i allefall gjordt jobben med å holde spottingen og mens lengere vekke på meg;) Regner med jeg får mens nu når jeg slutter på cylogesten og da får jeg den sikkert ikke før tidligst søndag,mandag.

Jaja er ikke mye man får gjort med dette, er bare å stå på vidrere de forsøkene vi har igjen. Kanskje dersom vi ønsker det får et frysforsøk i juni eller blir det nytt forsøk i august så da blir vi kanskje å slå følge for alt vi vet;)

Ønsker deg god langhelg og ha en fin ferie me familien din!!

Det er så utrolig kjedelig med disse neg. testene ;-( ..men kanskje det fortsatt er litt håp;-)

Jeg kommer nok ikke til å være "her inne" når jeg er på ferie, så da blir det spennende å høre hvor du står når jeg kommer tilbake. Hvis du skal igang igjen i aug, slår vi følge ;-)

Ønsker deg lykke til videre, uansett hva som skjer. Jeg fortsetter å krysse fingre ;-)

Ha en fin 17. mai, pinse, og så videre ;-)

Nå er du på ferie håpefull og jeg håper du koser deg masse;)

Var innom en tråd der dere diskuterte hatching og noen sa at dem hadde det i Tromsø! Jeg ar ganske sikker på at dem ikke har det!

Jeg har hatt 2 forsøk der og det står ingenting om hatching på demmes hjemmeside. Trur ikke det er noen klinikker i Norge som har det fordi det ikke er lov å gjøre det her i følge lover og regler! Det Tromsø tilbyr derimot er langtids odling, men det er noe helt annet, det vil si at er det egg nokk ut ved uttak så følger dem eggene i 5 dager for å se utviklingen og de sterkeste eggene vil da være igjen til sist. Det vil si dem har da utviklet seg til en blactocyst, over hundrede celler eller så mange at du ikke kan telle dem mere. Så da settes eggene tilbake på dag 5. Tenkte kanskje det var greit å vite dersom du skuller vurdere en klinikk som har hatching så må du faktisk ut av landet!!

Nå trenger ikke du det da for vi satser jo på at det skal gå bra for dere i august;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...