Alid@ Skrevet 3. mai 2010 #26 Del Skrevet 3. mai 2010 Har ikke fått noen blødninger enda nei og nå har det gammle blodet etter uttaket forsvunnet så det som evt kommer nå blir vel spotting, men det satser vi på at ikke skjer;) Ellers har jeg hatt litt mensmurringer i går og i natt, men trur ikke det betyr at mensen er på vei for det er alt for tidlig til og med til meg og være så det tar jeg med knusende ro;) Jeg har brukt å få mens alt fra 9-14 dager etter uttak, begynner å spotte alt fra 6-11 dager før. Det ble i allefall bedre etter at jeg har gått på cylogest at jeg fikk mensen og spottingen seinere. Har ikke fått noen forklaring på spottingen, men selv tror jeg endo i allefall er en medvirkende årsak. Hausken ser vist ikke på spottingen som et problem, han ønsker bare at vi skal prøve å bruke pregnyl mot det. Så det er jo det samme behandlinga som du får. Jeg har hatt 4 lapraskopier, en lapratomi og en hysteroskopi, så inngrep har det vært nokk av. Dette pga endometriose, første fikk jeg da jeg hadde alle indikasjoner på at jeg hadde det. Høres ut som du får en bra coktail neste gang med de "rett" preparatene i forhold til det du evt trenger så det er jo kjempe bra av klinikken din at dem ønsker å gjøre endringer:) Det var høye doser du har gått på, må jo koste en formue. Du har fått tatt en hysteroskopi og alt er jo ok så da ville jeg ikke gjordt mere enn det i første omgang. Så lenge du ikke har klare symptomer på endo så er jeg vel enig med legen din, er jo ikke ønskelig å gjøre inngrep dersom det strengt tatt ikke er nødvendig;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141769799-hvorfor-lh-hcg-st%C3%B8tte-med-ovitrelle/page/2/#findComment-141808089 Del på andre sider Flere delingsvalg…
håpefull *er mamma* Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #27 Del Skrevet 4. mai 2010 Så flott at du ikke har fått noen blødning!!! Krysser fingre for deg ;-) Tusen takk for tips ift lap. Har vært i tvil, men siden både legen, sambo og min mor (prater endel med henne også om dette) ikke synes jeg skal gjennomføre inngrepet, har jeg ikke gjort det. Fikk du noen funn på de andre undersøkelsene du hadde, bortsett fra lap? Hva er lapratomi, forresten? Koster disse medisinene, ja. Godt vi enn så lenge får de dekket. Håper vi lykkes neste gang, så vi slipper å betale mere selv ;-) Er det første gang du får hcg-støtte? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141769799-hvorfor-lh-hcg-st%C3%B8tte-med-ovitrelle/page/2/#findComment-141812084 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alid@ Skrevet 4. mai 2010 #28 Del Skrevet 4. mai 2010 Ja trur det kan være lurt å vente angående lap.skopi, men dersom dere går igjennom flere negative forsøk til kan det jo være en ide å prøve det også. Av og til tar det rett og slett bare tid for et egg fester seg. Jeg tok en hysteroskopi pga dem hadde sett en polypp på ul ellers ingen andre ting oppdaget. Lapratomi er en åpen operasjon, det måtte jeg ha da jeg ble akutt med tarmslyng som endoen hadde forårsaket, så det resulterte jo i at 20-30cm av tynntarmen måtte fjernes og et 20-30 cm langt arr på tvers av magen. Med lapraskopi går dem jo bare igjennom små hull i magen med kamera så det er jo et veldig mildt inngrep i forhold for og si det sånn. Da får er sjangsene for sammenvoksninger ol mindre så en åpen operasjon er aldri ønskelig, men jeg måtte desverre ha det:( Gjorde som sagt et forsøk med hcg på 3 forsøk men måtte slutte på den etter første sprøyte og bare ta cylogest resten av forsøket for var kjempe overstimulert og syk av det. Denne gangen går det bare såååå mye bedre:) Håper dere slipper flere forsøk for da blir det veldig dyrt og spesielt siden du må ha så høye doser. Har dere tenkt hva dere skal gjøre evt videre?? Du snakket om at dere har hart skall på eggene. Tru hvordan det da er når dem er befruktet tenker på når dem er satt inn og skal feste seg så skal dem jo klekke. Har hørt om dem som kanskje har de problemene og reiser til utlandet (Danmark) for å få hatching det vil si at etter dem er befruktet "stikker" hull på egget så det skal feste seg letter! Du må ikke bli stresset av dette altså, synes absolutt ikke dere skal tenke på det nå uansett!! Dette er som regelt noe godt voksne damer kan ha problemer med. Noen ganger vil bare ikke eggene feste seg uansett og lite man kan gjøre med det enn å prøve å være tålmodig og håpe at en dag er det de rette eggene som kommer og da vil det feste seg uansett;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141769799-hvorfor-lh-hcg-st%C3%B8tte-med-ovitrelle/page/2/#findComment-141812627 Del på andre sider Flere delingsvalg…
håpefull *er mamma* Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #29 Del Skrevet 5. mai 2010 Blir spennende å se hvilken effekt hcg-støtten har på deg nå, som du får fullført forsøket, da:-) Gleder meg til å høre om det. Er veldig spent på hvordan det vil gå med meg, også, og da er det flott å høre om andres erfaringer. Vi kommer til å gå over til det private dersom vi ikke lykkes i det offentlige. kommer til å kjøpe en sånn "tre-pack". Forhåpentligvis kommer vi ikke så langt ;-) Tror jeg skal spørre pors om det med videre utvikling av eggene, hvis skalllet mitt er hardt. På en annen side var det jo et egg som ble befruktet ved ivf på 1. forsøket. Men dette var statistisk sett for få. Nesten litt morsom at du også har hørt om hardt skall. Trodde nesten ikke det var mulig. Hvor har du hørt om dette, og vet du noe mer? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141769799-hvorfor-lh-hcg-st%C3%B8tte-med-ovitrelle/page/2/#findComment-141815754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
håpefull *er mamma* Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #30 Del Skrevet 5. mai 2010 Når skal du teste? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141769799-hvorfor-lh-hcg-st%C3%B8tte-med-ovitrelle/page/2/#findComment-141815760 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alid@ Skrevet 5. mai 2010 #31 Del Skrevet 5. mai 2010 Vi satser på at dere ikke trenger en 3-pack i det private;) Med de nye medisinene du får neste gang så kan det være nettopp det du trenger for at det skal feste seg;) Blir spennende å se hvordan du reagerer på hcg støtten. Jeg har ikke fått det på de siste forsøkene mine fordi dem har vært litt redd for å gi det siden jeg får så mange eggposer og blir overstimulert, men denne gangen fikk jeg det for formen var såpass bra;) Du kommer sikkert ikke til å få det problemet, at dem ikke alikavel ønsker å gi deg det! Jeg har lest om hardt eggeskall litt her inne og litt inne på div ivf klinikker sine nett sider. (Danske kliniker og Ava klinikker har feks det) Er lenge siden så husker ikke så mye av det, men drev å sjekket det opp da vi skulle velge privat klinikk og da måtte vi jo finne ut hva vi mente som var mest våres behov og problem. Synes det var spennende det med hatching, at mange som hadde hatt mange negative forsøk og fikk dette lyktes. Er vist sånn at når man blir "eldre" så kan egget bli hardere/tykkere og etter befruktning klarer det ikke å klekke seg som det skal gjøre og da vil det heller ikke feste seg. Vet ikke noe om prosentvis sjangser for å lykkes med det. Vi tror at det er selve festingen i livmora som er vårt problem og det har med endoen og gjøre og der tror vi Hausken kunne hjelpe oss best. Jeg skal teste 14 mai, er i dag bare på min 5 rugedag og dagene går veeeeeeldig sakte. Har tatt meg "fri" fra jobben noen dager denne gangen;) Er enda veldig oppblåst i magen og det er det hcg som gjør i tilegg får jeg litt halsbrann av det, fikk det på et annet forsøk også. ellers går det bare fint:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141769799-hvorfor-lh-hcg-st%C3%B8tte-med-ovitrelle/page/2/#findComment-141816178 Del på andre sider Flere delingsvalg…
håpefull *er mamma* Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #32 Del Skrevet 5. mai 2010 Hyggelig å høre at det går bra med deg. Jeg reiser på ferie den 15., så da rekker jeg akkurat å få med meg resultatet ditt ;-) Etter det du skrev, med at kanskje ikke egget får utviklet seg videre og at hatching kansje kan være løsningen for oss, vurderer jeg jaggu å dra til Danmark, hvis vi ikke lykkes i det offentlige. Tusen takk for tipset!!! Skal undersøke om jeg finner noe på nettet om hardt eggeskall. Hva er Ava-klinikker? Har ikke hørt om de. Tiden går saaakte i rugetiden. Godt med litt ekstra fri fra jobb, allikevel. På 1. forsøk var jeg borte de tre dagene, men på 2. tok jeg en uke. Det var veldig godt, så det kommer jeg til å gjøre igjen. Var flink til å finne på hyggelige ting, så ble ikke bare gående hjemme og kverne. Ang spottingene mine, har den friske blødningen gått over da jeg sluttet med vag.kapsler, så da var det kanskje i hovedsak blødning fra livmortapp. Nå er jeg tilbake til svak brunaktig spotting. Venter mens neste uke. Får du ømme bryst når du spotter? Det gjør jeg, og tror derfor det er noe med hormonene, som følge av p-pillebruk, selvom blodprøver er fine. Tar det faktisk veldig med ro ang dette nå, takket være deg. Hausken er en av de klinikkene jeg har lurt på om hva mener om spottinger (har ringt de en gang ang dette, men pratet jo da bare med sekretær). De er jo en meget anerkjent klinikk, og når de tar det med ro, gjør jeg det også ;-) Jeg har også alltid hørt at spottingen ikke vil påvirke min fertilitet, men har ikke helt trodd på det de siste årene. Takker for mange flotte tips fra deg :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141769799-hvorfor-lh-hcg-st%C3%B8tte-med-ovitrelle/page/2/#findComment-141816346 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alid@ Skrevet 5. mai 2010 #33 Del Skrevet 5. mai 2010 Det er nokk lurt å tenke igjennom hva som passer best for en når man skal velge en klinikk. Håper seriøst at dere slipper alt det styret!! Trur ikke Hausken er noe mere ekspert på spotting enn andre klinikker. At vi valgte han var for at han sier og mener de "rette" tingene om endo i forhold til hva jeg også tenker der han blandt annet mener endo og ivf er tid viktig, kan ikke sløse bort mye tid, at man må holde endo i sjakk i mellom forsøk og gir de rette preparatene i forhold til det. Han er ikke redd for å prøve nye ting og er nyutviklende. Er ikke tvil om at han kan sakene sine. Men det er mange dyktige klinikker både i Norge og i utlandet så det er lurt å sjekke ut andre forhold også, priser og hvor lang reisevei det blir ol. For oss ble det jo kjempe lang vei og ta til H.sund, men det var ikke det som var det viktigste for oss. Ava klinikker er vel fertilitetsklinikker som dem har i forskjellige land. ( Finnland,Russland osv) Dem har som regel litt forskjellig og tilby som hatching,pgd, donor osv. Altså en skjede/sjede klinikk(herregud vet plutselig ikke hvordan det skrives..hihi) Men altså du skjønner hva jeg mener:) Så flott at blødningen har gitt seg:) Huff sier jeg bare til spottingen, hadde vært så deilig å vært den foruten Ikke måte på hvor den kan tulle med hodet ditt!!!!! Jeg også spotter fra en uke til 3 dager før mens og ja puppene mine blir kjempe ømme fram til mens. Da jeg drev å sjekket rundt spottingen så husker jeg ikke hvor og hva jeg leste om, men kanskje det var pms og da var vel en av symptomene ømme pupper før mens, noe som kunne skyldes mangel på progesteron og ofte grunn til at man spottet. Da kunne man prøve og ta progesteron kur og det skulle bli bedre med spotting og ømme pupper. Mulig jeg blander dette med andre ting for har lest mye forskjellig og det som sagt for lenge siden. Nu får jo vi dette i forsøk uten at det ser ut til å hjelpe så mye på spottingen,men i allefall så har jeg under forsøk ikke ømme pupper. Eller det vil si kun i starten og det trur jeg at jeg får pga El sprøyta evt. Kan liksom være øm de første dagene men så slutter det som regelt 5-6 dagen. Dette i allefall på alle mine negative forsøk. Håper at det kanskje er anderledes dersom jeg tester positivt. Denne runden har vært litt anderledes med hcg støtten, har faktisk ikke hatt ømme pupper fra starten av men fikk det på rugedag 4, men det kommer nokk helt sikkert av pregylen det, men det er jo lov å håpe.... please,please,please:) Rart at jeg ikke fikk det etter El sprøyta egentlig er egentlig rundt uttakstid og i starten som jeg kjenner til det mest. Rart hvordan kroppen reagerer så foskjellig under alle disse forsøkene;) Bare koselig med å kunne gi tips og råd, håper bare ikke jeg forvirrer deg helt;) Godt å høre at du begynner å slappe av i forhold til spottingen i allefall:) Håper sånn at hcg støtte er det som blir redningen våres:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141769799-hvorfor-lh-hcg-st%C3%B8tte-med-ovitrelle/page/2/#findComment-141817919 Del på andre sider Flere delingsvalg…
håpefull *er mamma* Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #34 Del Skrevet 6. mai 2010 Det kan jo være at du reagerer helt anderledes nå etter dette innsettet pga hcg-støtten, og det er jo sikkert positivt ;-) Håper jeg også merker en eller annen forskjell ganske tidlig. Jeg skal jo prøve andre medisiner også, for første gang. Herregud. Helt merkelig spotting denne gangen. Jeg pleier vanligvis å spotte fra rundt el-tid, og fram til mens. Da har det pleid å være javn brun mengde, men nå svinger det veldig. Er så lite av og til, at jeg tror det skal forsvinne. Så plutselig er det ordentlig blødning, nesten frisk, når jeg tørker meg etter å ha vært på do. Lurer litt på om det nå er litt livmortapp og litt livmor. Prøver å trøste meg med at det ikke er sååå lenge siden avbrutt fryseforsøk. Pratet med porsgrunn idag. Jeg tror de nå har alle blodprøvesvarene mine. De er normale, men de prøvene som går på eggstokkene mine, ligger helt i nederste skikte. Da henger jo disse prøvene sammen med det som har blitt sett. Har ikke veldig mange eggposer. Dette KAN være en årsak til mine spottinger, har legen der sagt til meg. Jeg spurte om jeg kunne ta kontakt med min gyn, for å høre om de kan brenne bort slimhinner i livmoren, som går utover der de egentlig skal, og det kunne jeg bare gjøre. Kunne også høre om jeg igjen kan prøve f.eks en pego-kur. Hun jeg pratet med ga uttrykk for at hardt eggeskall ikke skal være noe hinder for et friskt egg å utvikle seg. Hun sa at det ikke er noe som tyder på at hatching øker sjansen for graviditet, men jeg skal nå undersøke det nærmere ;-) Kos deg videre med rugingen. Misunner deg litt, kjenner jeg, selvom det er en nærvepirrende tid ;-D Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141769799-hvorfor-lh-hcg-st%C3%B8tte-med-ovitrelle/page/2/#findComment-141821363 Del på andre sider Flere delingsvalg…
håpefull *er mamma* Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #35 Del Skrevet 6. mai 2010 Du har skrevet at du hadde alle symptomer på endo. Hvilke symptomer er dette? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141769799-hvorfor-lh-hcg-st%C3%B8tte-med-ovitrelle/page/2/#findComment-141822847 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alid@ Skrevet 7. mai 2010 #36 Del Skrevet 7. mai 2010 Hei igjen! Så flott at prøvene ser ut til og være normale:) Dersom du har lite eggposer og legene mener det er årsaken til spottingen så er jo det flott at du endelig kanskje vet årsaken til det;) Selgsagt ikke flott at du har lite eggposer:( Dersom det er det som er grunnen så hjelper vel ikke progesteron støtten(progestan tenker jeg på da) så mye på det alikavel, tenker at du kanskje vil spotte litt uansett, men at det ikke betyr at du ikke kan bli gravid for det tror jeg virkelig at du kan, så lenge man har egg og livmor er det alltid håp!!! Og jeg mener selgsagt at du trenger progesteronstøtten, men at den kanskje ikke vil hjelpe på spottingen sånn at du er forberedt på at det kan komme uansett da! Dere har jo faktisk mulighet å bli gravid på egenhand dersom dem har sagt at du kan ta pergo i mellom tiden og det er jo kjempe flott:) Så dumt med den blødningen din, men som du selv sier du har nettopp hatt et avbrutt fryseforsøk og da kan det bli krøll med syklusene ei stundf ramover i tilegg til dine andre plager(livmortapp ol) Når det gjelder endoen min så har jeg siden jeg fikk min første mens alltid hatt kjempe smerter. Vanskelig å være på skolen, spiste sterke smertestillende osv. Gikk til gyn som satte meg på p-piller når jeg var 15 år og hun sa at menssmerter var vanlig så da trudde jeg på det selv om jeg var totalt sengeliggende flere dager. Sjekket ut alt jeg kunne i løpet av årene som gikk da dette ikke ble bedre. Hadde smerter under EL før mens, etter mens og kraftige blødninger, vondt i korsrygg, plaget med avføring og da spesielt rundt mens fikk jeg mye diare som var kjepe smertefulle. Klarte nesten ikke sitte på do og jeg bare kaldsvettet. Ble mye sliten pga mye smerter og høy inntak av smertestillende. De siste årene før jeg fikk diagnosen var det veldig smertefullt og bare bevege seg like før mens, hadde masse ømme punkter rundt omkring på magen som gjorde vondt når jeg nesten bare pustet og gikk jo da som om jeg skulle vært 9 mnder på vei, magen så også sånn ut. Så da jeg krevde og gå til en gyn fordi jeg selv mente jeg hadde alle symptomer på det så ble det endelig fortgang. Dem så en cyste som dem trodde kunne være en endocyste og en blodprøve jeg tok kunne antyde at jeg hadde endo. Trur det heter C125 eller noe... Der vil verdiene kunne være litt forhøyet dersom man har endo fordi man har en slags bettennelses tilstand i kroppen. Denne var høy på meg. Uansett er lap.skopi eneste sikre måten og finne det ut av så da ble det det på meg. Diagnosen var klar i 2003 jeg har massiv og utbredt endo. Fastlegen min var litt sjokkert han sa bare hvordan har du på egenhand klart å stille diagnosen din som ingen andre leger har klart?? Svarte bare at etter så mange år med smerter så vil man jo til bunns i det og internett er en fin ting;) På min siste lap.skopi for 2 år siden måtte jeg fjerne begge egglederne så for meg er det ikke håp og kunne få barn på egenhand, men det har jeg slått meg til ro med for lenge siden;) Når det er sagt at jeg hadde alle klassiske symptomer på det, så er det også mange som ikke har symptomer og først finner ut at dem har det når dem feks har tatt lap.skopi i forbindelse med utredning av barnløshet!! Det er ikke alltid at alle har alle disse symptomene, noen merker faktisk svært lite til det! Jeg har som sagt ikke hatt det helt bra pga det, men per i dag er den bedre enn på lenge heldigvis:) Selv om den har laget sine spor og ødelagt mye:( Dersom du vil lese mere om det er det bare å gå på endometriose foreninga sine sider der finner du litt ut om symptomer ol.!! Rugedag 7 enda ingen spotting, men det forventer jeg ikke før tidligst rugedag9-10. Ellers har jeg de samme symptomene som dagene før, litt små ømme pupper og fremdeles veldig oppblåst. Var litt vanskelig å sove i natt pga det. Dette trur jeg seriøst skyldes hcg støtten! Dette ble et laaaangt innlegg og kanskje litt rotete innlegg... Men sånn er det vel når dagene blir alt for lange når man er hjemme om dagene;) Lurte foresten på hvorfor du skal brenne livmorslimhinna, hva hjelper det mot. Mener og ha hørt det men husker ikke!?! Ønsker deg en flott helg og så håper jeg dere får prøvd dere litt med pergoen snart!!! Klem! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141769799-hvorfor-lh-hcg-st%C3%B8tte-med-ovitrelle/page/2/#findComment-141824189 Del på andre sider Flere delingsvalg…
håpefull *er mamma* Skrevet 7. mai 2010 Forfatter #37 Del Skrevet 7. mai 2010 Tusen takk for grundig svar. Føler med deg når jeg leser endohistorien din. Du er utrolig tøff!!! Spurte legen om hva det vil si å ha sterke menssmerter, men hun svarte så diffust. Ble ihvertfall endel klokere nå, og jeg har nok ihvertfall ikke mye endo, om jeg har noe. Vet at man kan ha litt, uten å ha symptomer. Har vært på hjemmesiden deres ;-) Betryggende å høre at det kan være krøll noen sykluser etter avbrutt fryseforsøk. Spurte om dette på en tråd her inne en gang, men fikk ikke svar. Var litt redd for at det bare er første syklusen som det blir krøll på, og at mine "kaosblødninger" nå skyldes at hormonsystemet mitt er satt helt ut av spill i laaang tid framover. Det kan det jo også være, for alt jeg vet, men det er det bare tiden som vil vise. Mulig jeg har spurt deg tidligere (beklager i såfall for dårlig hukommelse), men har du hatt avbrutt fryseforsøk? Jeg har ikke ringt min gyn enda. Kommer ihvertfall å be om time, og spørre om de kan bruke laser på meg. Man kan visst gå inn og brenne bort den delen av livmorslimhinnen som går nedenfor livmortappen. Man fjerner da livmorslimhinnen som er der den egentlig ikke skal være. Det er jo bl.a. dette som gjør at man får en lettblødende livmortapp/hals. Går og lurer litt på om jeg skal vente litt med å begynne på noen ny hormonbehandling (f.eks. pergo). Tror også det kan være lurt å la kroppen få litt hvile. Selvom jeg har få eggposer, trodde de at progesterontilskudd skulle hjelpe på spottingene. Ja, ja. Vi får se hva som skjer. Svinger litt i motet for tiden. Er nok mer ovenpå igjen i august, håper jeg. Refleksologen min er opptatt av tankens kraft: TENK PÅ DET BARNET SOM SKAL KOMME, OG IKKE PÅ DET BARNET DU IKKE HAR. Ikke allid like lett, dessverre God helg til deg også!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141769799-hvorfor-lh-hcg-st%C3%B8tte-med-ovitrelle/page/2/#findComment-141824341 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alid@ Skrevet 7. mai 2010 #38 Del Skrevet 7. mai 2010 Ja da skjønner jeg angående å brenne bort deler av livmorslimhinnen, er kanskje noe jeg også burde vurdert. Hvordan er livmorslimhinnen din i forsøk? Har liksom hørt at det ideelle er på 10-12mm. Jeg har nesten alltid på innsett 13-14mm om ikke mere. Synes den blir for tykk jeg, men da jeg spurte legen om den kunne bli det så sa han nå på innsett at den så fin ut, at han hadde ikke hørt at den kunne bli for tykk. Synes ikke det var et betryggende svar. For på mi første ul på dag 11 var livmorslimhinna allerede på 14mm. Ja får vel bare stole på at det er bra nokk. Er vel derfor man har så jævlig kraftige blødninger... Jeg trur også med hcg støtten at spottingen kan bli bedre, men kanskje ikke bare med progestan! Håper i allefall legene får rett der og det vil jo tiden vise!! krysser fingrer og tær for det, for det føles straks bedre når de tingene forbedrer seg;) Tankens kraft er kjempe viktig tror jeg også, det sier også min natur teraput som jeg går til og hun prøver å lære meg mange nye og bedre tenke måter. Etter at jeg begynte på sjelsterapi så har jeg iallefall blitt gladere inni meg på en måte om du forstår, så det kan nu i allefall ikke være annet enn positivt:) Synes det er flott at du benytter deg av det alternative for det kan hjelpe deg veldig langt på vei, enten det gjelder å komme i balanse med hormoner,spotting,endre tanke mønster,løse opp i blokkeringer og dette vil bare virke positivt med tanke på å lykkes med en graviditet. Jeg har hatt 2 avbrutte fryseforsøk da ingen av eggene overlevde:( Man er liksom på hormoner nesten konstant, enten i fersk forsøk, frysforsøk, eller på p-piller i vente tiden så det er jammen ikke rart at kroppen blir helt forstyrret. Derfor går jeg og tar fotsoneterapi og øreakupressur for å prøve å ikke være helt i ubalanse. Jeg hadde en pause nå på 1/2 år så da fikk min kropp litt hvile;) Skjønner godt at du vil gi kroppen litt hvile, er sikkert ikke en dum ide;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141769799-hvorfor-lh-hcg-st%C3%B8tte-med-ovitrelle/page/2/#findComment-141824694 Del på andre sider Flere delingsvalg…
håpefull *er mamma* Skrevet 7. mai 2010 Forfatter #39 Del Skrevet 7. mai 2010 Livmorslimhinnen min har vært på rundt 10 på begge ferskforsøkene. På fryseforsøket var den bare på nærmere 8, men det skal visst være bra det også. De har visst utvidet referanseområdet for hvor tykk den skal være. Det må jo være fordi de har funnet ut av at det er greit. Er ganske sikker på at de ikke gjennomfører et forsøk de ikke har troen på ;-) Jeg skal til refleksologen min for siste gang i denne runden, på mandag. Venter mens neste uke, og skal reise bort. Passer derfor greit å avrunde for denne gang, og se hvordan det går videre. Har fått time hos gyn førskommende tirs. Blir mest for en samtale, i første runde. Skal få han til å ta en gu av meg, slik at han kan prøve å se hvor blødningen kommer fra. Det går ihvertfall an å se om den kommer noe fra livmortappen/halsen. De utfører visst ikke slikt laserinngrep. Det er det sykehuset som gjør. Vet ikke hvor lang ventetiden er der. Tror det er sånn at hvis man produserer få eggposer, kan man risikere at det ikke blir en ordentlig el. Det er jo også noe som kan skal blødning for meg. Kan lure seg ihjel på dette. I hvor mange sykluser var syklusen din "klusset" til etter avbrutt fryseforesøk? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141769799-hvorfor-lh-hcg-st%C3%B8tte-med-ovitrelle/page/2/#findComment-141824963 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alid@ Skrevet 7. mai 2010 #40 Del Skrevet 7. mai 2010 På fryser forøk har jeg måtte gå noen ekstra dager på medisiner for å få den tykk nokk, men på innsett har den vårt rundt 9-10mm. Minimum er vel på 7mm. Husker ikke helt hvor lenge syklusen var i ulage er jo en stund siden nå, men kan tenkes at det var et par sykluser. Huff ja det er mye man skal gruble på, er litt trist at man nesten må bli lege selv for å finne ut av problemene sånn at man da evt kan få den behandlingen man trenger:/ Får håpe du ikke må vente så lenge på et evt inngrep og så ønsker jeg deg lykke til på gyn. timen din! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141769799-hvorfor-lh-hcg-st%C3%B8tte-med-ovitrelle/page/2/#findComment-141825144 Del på andre sider Flere delingsvalg…
håpefull *er mamma* Skrevet 7. mai 2010 Forfatter #41 Del Skrevet 7. mai 2010 Jeg er syk og hjemme fri jobb idag, så da er jeg her inne endel oftere enn hva jeg pleier ;-) Er spent på hva gyn sier, ja. Skal bl.a. spørre han om hva han tenker om meg og endo og lap. Han har også sagt noe om at jeg ikke har noen indikasjoner på det. Han er nok ikke så god på prøverørsbehandling, naturlig nok, men fint å høre meningen hans allikevel. Jeg er vel nå inni 2. syklus etter avbrutt forsøk. Dvs. at jeg har hatt en avstøtningsblødning og en mens etter dette. Neste mens kommer neste uke. Kanskje ikke så rart om kroppen er litt "på tur" enda. Er bare at jeg har slitt med spottinger i så mange år, og rett før fryseforsøket så det ut til at ting endelig begynte å rette seg opp. Men så raste alt igjen etter forsøket ;-( Om jeg får gjort noe med livmortappen, kan jeg kanskje ihvertfall utelukke den som en mulig årsak til blødninger ;-) Håper så innmari det blir en real festing på deg denne gangen :-D Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141769799-hvorfor-lh-hcg-st%C3%B8tte-med-ovitrelle/page/2/#findComment-141825293 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alid@ Skrevet 9. mai 2010 #42 Del Skrevet 9. mai 2010 Hei håpefull! Håper du har blitt frisk og at du har hatt en flott helg;) Selv har jeg hatt en fin helg, men det er vel ikke til putte under en stol at 90% av tenkingen innebærer rugetiden og alt som dreier seg om ivf:/ Er jo nesten så man blir helt koko snart...hihi. Det har nesten vært verre denne gangen med all tenkingen, men det er vel fordi jeg har vært så mye hjemme denne gangen. I morgen blir det jobb så da blir det sikkert litt bedre. Er inne i min 2 ruge uke og 9 rugedag og angsten og pessimist trollet begynner å dukke opp:( Det jeg føler til nå er at jeg fremdeles er oppblåst(ser på det som litt positivt) Jeg har bitte litt ømme pupperm men mulig mindre fra dagene før(er kanskje også litt positivt da jeg ikke bruker å ha det rundt disse dagene, men tror nokk det er hcg støtten) Så har jeg masse mensmurringer på natten.(vet ikke hvordan jeg skal tolke det, bruker og få det både i syklus og under negative forsøk, men kanskje ikke så tidlig) Og i tilegg begynt og få en del sviiende symptomer, det får jeg alltid på mine negative forsøk så det er jeg ikke særlig happy for... Men det er klart at det kan jo være der på en positiv test også Så her svinger det veldig i trua!! Nå begynner sjekkinga av spotting for fullt, men er ikke så mye og se til det heldigvis:) Dersom jeg ser veldig nøye etter kan jeg kanskje skimte veeeeeldig svakt beige i truseinnlegget, men når jeg tørker meg er cylogesten alltid hvit enda, så hurra for det!!! Føler meg langt fra trygg enda for det er på dag 10-12 spottingen min har begynt for alvor når jeg har gått på cylogest. På progestan fra dag 8-10. Så får bare holde ut i dagene som kommer er ikke annet å gjøre:) Ha en fin søndag! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141769799-hvorfor-lh-hcg-st%C3%B8tte-med-ovitrelle/page/2/#findComment-141831645 Del på andre sider Flere delingsvalg…
håpefull *er mamma* Skrevet 9. mai 2010 Forfatter #43 Del Skrevet 9. mai 2010 Aaah. Vet ALT om det der med å studere papiret når man har tørket seg etter å ha vært på do ;-( Synes det er flott for hver dag som går, og du ikke spotter!!! Man blir jo sprø av å gå å kjenne på alle symptomer og tolke de. Du må tenke at uansett hva du kjenner og ikke kjenner, kan det bety at du er gravid :-D Dette også uavhengig av hva du har kjent tidligere ;-) Nervøsiteten blomstrer naturlig nok når det nærmer seg testdag, så et er en kunst å ikke "ta helt av" med tankekjøret. Jeg går fortsatt og hangler. Var i konfirmasjon i går, og holdt en baby på etpar mnd. På en måte er det litt sårt. På en annen side (viktig å forsøke å vinkle ting i positiv retning), har jeg nå i etterkant (håper det varer litt) klart å forestille meg mer hvordan det vil bli med egen baby. Bare sånn med tanke på å fokusere på det barnet som skal komme... ;-) Lykke til med jobbstart, og ta vare på deg selv ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141769799-hvorfor-lh-hcg-st%C3%B8tte-med-ovitrelle/page/2/#findComment-141831917 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alid@ Skrevet 9. mai 2010 #44 Del Skrevet 9. mai 2010 Ja en må bare prøve å tenke uansett symptomer så kan man like gjerne være gravid:) Nå skulle jeg bare ønske at testdagen var her så jeg kunne bli ferdig med det, men ver en evt positiv test så kommer vel andre bekymringer..hihi. Blir liksom aldri fornøyd;) Huff så kjedelig at di ikke er i form enda:( Håper du snart blir bedre!! Skjønner følelsen av sårhet når en holder en baby, men som du sier så er det bra dersom man klarer å vinkle det i en positiv retning, å kunne fokusere på det som skal komme;) Er sårt å få høre at andre blir gravide, ikke for at man ikke unner dem det eller syk av sjalusi, men fordi man har et så inderlig stort ønske om å kunne få lov å bli mamma selv;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141769799-hvorfor-lh-hcg-st%C3%B8tte-med-ovitrelle/page/2/#findComment-141832453 Del på andre sider Flere delingsvalg…
håpefull *er mamma* Skrevet 9. mai 2010 Forfatter #45 Del Skrevet 9. mai 2010 Ja, det er stadig såre situasjoner man kommer opp i, når man ikke blir gravid ;-( Men, men. Kanskje vi blir sterkere, og når vi blir gravide setter vi mere pris på det ;-) Tror vi mennesker fort kan ta ting som en selvfølge, ihvertfall når det gjelder ting vi får uten å måtte jobbe noe særlig for det. Jeg går og lurer på noe, nå for tiden. Kan en gynekolog se om man har ektopi (altså livmorslimhinne som har vokst utover der den egentlig skal)? Jeg mener at den kan det, og at det har blitt sett på meg. Men nå har jeg plutselig blitt usikker på om det er akkurat det de har sett, eller om de bare mistenker at jeg har det. Har ihvertfall hørt at jeg har en lettblødende livmor. Det jeg da videre går og funderer på, er om mesteparten av de blødningene jeg har slitt med de siste årene, kan skyldes dette. Det ble jo bra ift spottingen etter at jeg hadde penslet livmortappen, og det holdt etpar sykluser. Jeg startet hos refleksolog rett før jeg penslet, så tenkte det kunne være effekt av det. Gleder meg til gyn-time på tirs. Da skal jeg få han til å se og fortelle om han kan se noen ektopi, og evt få han til å hevise meg til gyn.pol for brenning. Er visst sånn at det kan vokse ut igjen, men jeg tenker at det må være logisk at effekten varer lenger ved benning enn ved pensling. Da vil jeg jo også se om jeg får færre spottingsdager igjen, og vil jo da få svar på mye av det jeg lurer på: nettopp hvor denne blødningen kommer fra. Før pensling så Porsgrunn at jeg kunne blø endel fra livmorhalsen/tappen, og de har lurt på om dette også er det som har gitt meg blødning. Kanskje de har hatt rett. Ble et langt innlegg, men har endel tanker i hodet, og er så spent. Hadde vært så delilig om jeg endelig fikk et lite svar på dette blødningsmysteriet. Trøsten er ihvertfall at dersom det er her mesteparten av blødningen kommer fra, hindrer ikke DETTE meg i å bli gravid. Er ganske optimist akkurat nå. Nyter følelsen :-D God rugeklem til deg ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141769799-hvorfor-lh-hcg-st%C3%B8tte-med-ovitrelle/page/2/#findComment-141832728 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alid@ Skrevet 9. mai 2010 #46 Del Skrevet 9. mai 2010 Ja jeg tror definitivt at man vil bli mere takknemlige/ydmyke over å få et barn enn dem som aldri har trengt å slite for det. Dem vil nokk aldri kunne sette seg inn eller forstå den store sorgen våres, men det er jo på en måte forståelig. Er bare sånn vi menesker er. Høres ut som at det er den livmorhalsen/tappen som kan gi deg de blødningene og dersom det er det så vil det absolutt ikke hindre deg til å kunne bli gravid!! Blir spennende å høre hva gyn. sier og håper du får svar på det du lurer på og at du får en henvisning videre! Trur også det vil vare lengere enn en sånn pensling. Selv sliter jeg med i syklus når det nærmer seg mens at jeg får en sånn sviiende/brennende ubehag i eggstokk områder og da spesielt på høyre side, mot slutten synes jeg det nesten svir i hele underlivet. Dette kommer pga endoen at jeg har så mye innflammasjoner i hele bekkenet. Dette har jeg også fått på alle mine negative forsøk så med en gang jeg begynner å kjenne dette så anser jeg som forsøket ender negativt. Har tatt dette opp med en kirurg som opererte meg og han sier at så lenge jeg er i forsøk må jeg leve med det dette, at det er vanlige symptomer med et bekken med så mye betennes tilstander som jeg har. Hausken sier heller ikke så mye til dette bare at når de rette eggen kommer så vil det feste seg uansett... Nå har jeg jo som sagt begynt å få den sviinga så er litt pist off her akkurat nu, ikke det jeg vil kjenne!!!!!!!!!!! Nei for prøve å skyve det i fra meg og tenke POSITIVT:) Det skal gå bra denne gangen med eller uten den forbaska sviinga!!!!!!!!!!! Takk for rugeklem! En takk for støtte klem sendes til deg!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141769799-hvorfor-lh-hcg-st%C3%B8tte-med-ovitrelle/page/2/#findComment-141833262 Del på andre sider Flere delingsvalg…
håpefull *er mamma* Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #47 Del Skrevet 10. mai 2010 Hei. Nå er kanskje du på jobb. Håper det går bra med deg med jobbstart igjen. Husker ikke akkurat når du hadde uttak og innsett, men hvor lenge var du sykemeldt? Jeg husker rett og slett ikke om jeg på forrige forsøk tok de tre dagene + en uke, eller om jeg tok en uke totalt. Har den oversikten på jobben, men er borte idag også. Synd at du har begynt å få sånn sviing igjen. Du går på Prednisolon? Klamre deg gort til håpet og tilbakemeldingen du har fått fra Hausken om at det rette egget vil klamre seg fast. De vet nok hva de snakker om ;-) Det er jo mye som skjer i bekkenområdet når mensen nærmer seg, men også hvis man er gravid. Så det at du kjenner dette kan også bety at egget jobber seg inn i livmoren din!! Det er mange som går med de samme symptomene når de venter på mens, som når de er gravide. Jeg tenker dette godt kan gjelde deg også, selvom du har sterkere symptomer pga. endoen. Venninnen min gikk og ventet på mensen og hadde symptomer på dette, også viste det seg at hun var gravid!!! Kan sikkert regne meg fram til det selv, men hvilken rugedag er du på nå? Jeg har fått mensen idag. Har pleid å ha syklus på ca 30 dager, så trodde ikke den skulle komme før ut i uken. Men denne gangen var den på 28 dager, og det er jo helt greit :-) Det eneste aberet er at jeg nå da er bortreist uten sambo når jeg har el. Ikke veldig stresset på dette, altså, men hadde jo vært kjekt og hatt han tilgjengelig, for man vet jo aldri når det plutselig kan slå til ;-) Har avlyst gyn.timen i morgen. Ikke mye han får sett av ektopien når jeg har mensblødning. Ny time den 25. Da er jeg tilbake fra ferien. Klem :-D Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141769799-hvorfor-lh-hcg-st%C3%B8tte-med-ovitrelle/page/2/#findComment-141835727 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alid@ Skrevet 10. mai 2010 #48 Del Skrevet 10. mai 2010 Jobben i dag gikk kjempe fint, det ble heldigvis en rolig start:) Eneste er at jeg kjenner det litt i ryggen og det er fordi det er den del løft i jobben min. Jeg hadde uttak 28 april og innsett 30 april, var ikke sykemld denne gangen under uttaket og det for hadde avspasering på jobben. Så sykemeldte jeg meg med en hvit liten løgn nå ei uke. Har ikke fortalt det til jobben enda, har ikke hatt trengt det og ikke passet seg sånn. Men dersom det må bli flere forsøk så kan det hende jeg må forteller det. Gjør jo noen ting litt enklere. Er ikke happy for sviinga, men hva vet vel jeg om den også vil være der under positive forsøk. Er som du sier at det som virker som mens kan like gjerne bety positivt så prøver å holde motet oppe her:) Er min 10 rugedag, og har i allefall ikke spottet enda så det er jo kjempe flott:) sist fikk jeg det på dag 11, så da blir det spennende å se hva morgendagen bringer;) Så dumt at mensen din er kommet med tanke på at EL og at du er vekk fra samboeren da, er jo kjekt å få prøvd alle mulige sjangser:( Er jo bra at du har en syklus på 28 dager da! Kjedelig at du måtte avbestille gyn timen din, men er vel ikke annet å gjøre:( Når skal du på ferie var det nå til uken? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141769799-hvorfor-lh-hcg-st%C3%B8tte-med-ovitrelle/page/2/#findComment-141837932 Del på andre sider Flere delingsvalg…
håpefull *er mamma* Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #49 Del Skrevet 10. mai 2010 Er kjempespent på hvordan det det kommer til å gå med deg nå!! Krysser fingre for blødningsfrie dager framover, og for positiv test om etpar dager :-D Har liksom en god følelse på dette, og er ganske optimist når det gjelder meg selv også i august ;-) Reiser på lørdag og blir borte i 9 dgr. Reiser sammen med moren min og noen andre i familien. Skal bli deilig :-D Gjør ikke så mye at gyn.timen ble utsatt. Fikk jo en ny rett etter at jeg kommer hjem igjen. Det eneste er at det hadde vært kjekt og kommet inn på ventelisten til gyn.pol. Også er jg selvfølgelig spent på hvor mye ektopivev han evt ser, hva han har og si til dette og evt. andre ting. Hva jobber du med? Jeg jobber i barne-og ungdomspsykiatrien. Vær forsiktig når du er på jobb. Ta vare på deg selv, og ikke risiker noe ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141769799-hvorfor-lh-hcg-st%C3%B8tte-med-ovitrelle/page/2/#findComment-141838126 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alid@ Skrevet 10. mai 2010 #50 Del Skrevet 10. mai 2010 Høres deilig ut med en ferie:) Jobber på en flyplass og det kan som sagt innebære mye løfting av baggasje,frakt osv. Når jeg jobber inne er det en helt annen type jobb, men det kan innebære mye stress så vet ikke hva som er verst når man skal tenke ivf sammenheng:/ Kommer uansett til å kjenne etter hva kroppen sier under forsøkene. Ellers har jeg jo jobbet under alle forsøkene bortsett fra 2 ganger, men da var jeg skikkelig syk og klinikkene sykemeldte meg. Den ene gangen var jeg kraftig overstimulert, der det kom ut alle veier, magen enorm,ikke spiste eller sov jeg på en uke noe særlig og kunne knapt dusje uten å måtte ha pause så da var formen dårlig. En annen gang hovnet den ene eggstokken noe synnsykt opp, den ble stor og hard som en appelsin og det verket sykt mye så den måtte følges opp jeg og var heldig som slapp inngrep der. Denne gangen har jeg bare tatt sykemelding for at jeg følte for å roe ned litt, er lov til det også Er kjempe spendt på dagene som kommer;) Godt du har trua, jeg har trua på at det bare skal gå godt med deg også når dere starter på igjen i august;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141769799-hvorfor-lh-hcg-st%C3%B8tte-med-ovitrelle/page/2/#findComment-141838791 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå