Rosa J10 Skrevet 25. april 2010 #1 Skrevet 25. april 2010 Flere som har utrolig mye kynnere om dagen? Jeg har flest om kvelden/natta, da kommer de mer eller mindre konstant. Jeg er 38+6, så det gjør vel forsåvidt ingenting at jeg har mye kynnere. Men det blir litt vanskelig å bevege seg, reise seg opp etc. Hvor lenge gikk dere med så mye kynnere før fødsel?
3 tøffe og 1 prinsesse Skrevet 25. april 2010 #2 Skrevet 25. april 2010 Slik har jeg også det.... Det er tungt men ufarlig. Eneste du kan ha i bakhodet er at fødselen kan gå fortere. Da jeg fikk sist hadde jeg mange og vonde kynnere de siste 3 ukene før fødselen og det hele endte med styrtfødsel for kroppen hadde gjort seg så klar de siste ukene. Jm sa at det kom til å gå fort men at det skulle gå så fort var jeg ikke forberedt på. Nå har jeg gått med kynnere de siste 5 ukene, ubehagelig men sånn er nå jeg.
fure Skrevet 25. april 2010 #3 Skrevet 25. april 2010 uff har du gått med kynnere i 5 uker... jeg har no 2 uker med non stopp med kynnere og de er verst om kvelden/natten.... :s kunne fint tenkt meg en pause... men er vel en del av prosessen man må gå igjennom.... kjekt å lese at det ikke bare er meg som har det i lengre perioder...
Gjest Skrevet 25. april 2010 #4 Skrevet 25. april 2010 Har hatt konstanten kynnere hver gang jeg står eller går i ett par mnd nå. Er i uke 32, så det er litt tidlig..... Har også hatt endel maserier innimellom og også noen som kommer når jeg sitter eller ligger. Har vært på sykehus og fått det sjekka i tilfelle tidlig modning, heldigvis ingenting enda. Kynnere er jo helt normalt, men ganske slitsomt!
Gjest Ayreon Skrevet 25. april 2010 #5 Skrevet 25. april 2010 Jeg har også hatt mye kynnere, ofte mye lengre i varighet enn jeg leser om i artikler og bøker... de varer jo i mange minutter! og nå er de blitt vanskelig å skille... føles mer og mer ut som konstante ´- altså nesten uten pauser, uten at det kjennes ut som rier heller... litt slitsomt, for jeg blir helt øm i magen, da den er konstant hard... Er 39+3 idag og er kjempetrøtt etter inatt- da var d umulig å sove... Kommer sammens med sterke mensmurringer+murring/verking i korsrygg, hofter og lår... Så mest på kvelden og natta - ligger bare å håper at det skal gå over i effektive rier... Har termin lørdag, men har et lite håp om at fullmånen skal komme inn å gjøre sin virkning på onsdag!! hehe
Rosa J10 Skrevet 25. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 25. april 2010 Vannet mitt gikk i stad, så nå er vel ting snart i gang Ingen rier foreløpig men..!
Jente0411*Høygravid!* Skrevet 25. april 2010 #7 Skrevet 25. april 2010 Hei,hører ikke til her,men fikk lyst å svare deg. så spennede at vannet har gått da! er det din første? med min første gikk vannet kl halv 10 på morningen,kl 03.48 var jenta mi ute så d kan ta sin tid..men jeg fikk hjelp da..jeg fikk rier etterhvert,rundt 12tiden, men de var lite effetive,men kom meg til 3 cm til kl 18 tror jeg d var,så var d inn på fødestue,men da tok ting tid,så fikk epidural senere på kvelden,sånn i 12 tia..så sov jeg en time,så ble jeg satt på drypp...så ting kan gå sakte,men d trenger ikke d..men masse lykke til!.D
Gjest Ayreon Skrevet 25. april 2010 #8 Skrevet 25. april 2010 Åh- så heldig du er!! Lykke lykke til!!!! når er/var terminen din?
3 tøffe og 1 prinsesse Skrevet 25. april 2010 #9 Skrevet 25. april 2010 Oi så spennende!!! Lykke til!
Mamma's Magic Skrevet 26. april 2010 #10 Skrevet 26. april 2010 Hei jenter:) Jeg er helt ny her i dag, og lurer på. hva er egentlig kynnere? Har sett folk har snakka om det på 2. trimester også, men har egentlig aldri skjønt hva det er:)
Gajsa Skrevet 26. april 2010 #11 Skrevet 26. april 2010 Jeg er i uke 32, de siste dagene har jeg hatt veldig mange kynnere, utrolig slitsomt.. Ble 50% sykemeldt forrige uke, tydelig at jeg har behov for det..
Tullball Skrevet 26. april 2010 #12 Skrevet 26. april 2010 Kynnere er ufrivillige, smertefrie (men none ganger ubehagelige) sammentrekninger av livmoren. Du kjenner at hele magen blir hard/stram utenpå. Jeg har hatt de siden uke 16, noen får det ikke i det hele tatt. På en måte syntes jeg de er heldige (da jeg har ekstremt mye og er sykemeldt pga det), men på en annen måte så er det greit å ha kjent det tidlig fordi jeg ville nok blitt spent på om det var fødsel på gang om jeg kjente det sent i svangerskapet....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå