Gå til innhold

Mye plaget med hodepine......flere? Vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei

Er så mye plaget med hodepine om dagen, og det er såpass vondt at jge må ta noe for det for å komme meg gjennom hverdagen. Har jo lest litt om at man kan få det litt under graviditeten.......men hvorfor....

Er det flere som har det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde mye hodeverk forrige svangerskap, da ble jeg "holdt litt ekstra øye med" pga fare for svangerskapsforgiftning.

Dette svangerskapet har jeg være sluppet unna helt til nå. Håper det bare er i forbindelse med forkjølelsen jeg har og at det snart går over.

Hormonforandringer er vell det som får skylden for at ganske mange gravide i perioder har hodeverk. Flere som sier at det gir seg ved uke 25, men det gjorde ikke det hos meg.

Skrevet

Heia :) jeg har dessverre det likedan. Jeg er nå i uke 22, har hatt hodepine siden 6.mars. hodepinen går veldig lett over i lammende migreneanfall hvis jeg blir utsatt for stress, smerte eller følelsesmessige påkjenninger. har vært til nevrolog, han mener at det KAN gå over etter 6.mnd... så jeg håper og tror.. er for tiden da sykmeldt pga dette, fordi jeg er så sensitiv mot påvirkninger. Med bekkenløsning og jobb som musikk og K&H lærer er det jo en en del påvirkninger..

I følge nevrologen er hodepine i 2.trim og ammeperiode vanlig men i den graden jeg har det er det uvanlig, er nok hormonene som gjør at vi er mindre hardføre i denne tiden.

Håper du slipper langvarig smerte, ta hensyn til deg selv slik at du slipper og bli sengeliggende i allefall.

Lykke til.

Skrevet

Jeg hadde også mye vondt i hodet sist jeg var gravid, men var også utrolig sliten etter f.eks en dag på jobben. Var forøvrig ikke noe farlig, måtte bare ta det med ro og få masse søvn...

Dette svangerskapet har jeg ikke hatt noen plager i det hele tatt..! :)

God bedring!

Skrevet

Jeg hadde hodepine i 4 uker sammenhengende, i 3. mnd. Jeg trengte paracet for å "overleve! dagen. Det var forferdelige uker, som gjorde at meg ordentlig fortvilet.. Håper du blir bedre, som jeg ble!

Skrevet

Samma her :( Flere morninger hvor jeg har måtttet ta paracet, og det gjør jeg så og si aldri ....

Jordmor ba meg stresse ned....

Kanskje du stresser for mye og =)

Go bedring i hvertfall =)

Skrevet

huff, hodepine er noe grusomme greier.. har det på stressende dager og kan bli migreneanfall.. jeg har lest at også blodet går raskere i kroppen når man er gravid.. selv er jeg gravid med tvillinger, så mitt blod går fortere vaffal.. det beste for meg er paracet og en kald klut.. ellers så har jeg en mann som er fantastisk til å trykke og her er et tips: trykk et HARDT og kort trykk langs kraniekanten på bakhodet (går i en omvendt V) opp og ned langs hele.. Du trykker på nervebåndene dine.. Det beste er når andre gjør det for deg, kan hjelpe mot den lammende hodepinen og har reddet min migrene til tider.. Det gjør som regel så vondt at jeg hylgriner, men det kan ta bort det verste "trykket" som er i hodet..

Ønsker dere alle lykke til og håper vi får det bedre etterhvert !!

Skrevet

hei..

hodepine er som sagt utrolig irriterende og ikke minst vondt!!

jeg har ikke vært ekstremt plaget men hadde noen morgener sist uke dette dukket opp og ikke noe hjalp...

helt til jeg leste noe om at akutt koffeinkutt var enn sikker oppskrift på hodepine...jeg hadde da kuttet ut colaen jeg elsker på 3 dagen...

tkjøpte med en halv ltr og borte var hodepinen så nå drikker jeg noen glass hver dag igjen...drikker ikke kaffe..så dette er eneste koffeinen jeg får i meg...

hadde overhode ikke tenkt at dette kunne være grunnen.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...