Gå til innhold

Fra to til èn lur!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla er 10 mnd, og jeg lurer på om det holder med en lur om dagen nå. Er det ALT for tidlig?

Er veldig spent på hva andre har erfart?

Skrevet

Minstegutten vår begynte å sove en lur for dagen når han var ca 10 mnd, mellomste var vel ca 11 mnd. Det fungerte veldig greit, men litt stress de første dagene når vi vennet til den nye rytmen.

Skrevet

Vi har kuttet til en lur denne uka. Han er 9,5 mnd. Har hatt en periode hvor han av og til har hatt en og av og til to lurer. Men nå er det fast en lur. Blir av og til litt trøtt på formiddagen siden den drøyer lengre før vi legger han. Kveldene har stort sett gått greit :-)

Skrevet

Vi gikk ned til en lur ved 10 mnd, med stor suksess=) Sov gjerne i 2-3 timer på den ene luren istedet for to kortere lurer.

Skrevet

Snuppa har sovet rundt 2 timer på formiddagen og 1 time på ettermiddagen. Men den siste tiden har det blitt kort lur på form og ingen på etterm fordi hun ikke har trengt det.

Hun er 11 mnd og vi prøver ut en lur nå. Det resulterer i at hun blir litt grinete på form da jeg holder henne våken til halv elleve, elleve.

I dag sov hun i to timer og har klart seg med det. Noen dager blir hun veldig grinete på etterm pga at hun er trøtt. Men det er nok en overgansperiode. Vi må takle litt sur baby her har jeg skjønnt :) Det går seg sikkert til etterhvert og da blir vi alle fornøyde :)

Lykke til!

Skrevet

min startet med 1 lur om dagen denne uka her, helt av seg selv. Hun er 9mnd neste uke.

Hun er litt grinete rundt 10.30tiden og sovner som regel rundt 11 tiden. Da sover hun ca 2-3 timer før hun er våken igjen og da sover hun ikke mer før leggetid som er ca 18.30-19.

Ikke noe problem å legge henne om kvelden (som regel)

Skrevet

Takk for svar!

Da tror jeg vi skal prøve ut èn lur fra nå av. Hun har blitt så vanskelig å legge på kveldene.

Skrevet

Poden her har sovet en lur siden han var ca 8mnd. Har hele tiden sett ann når han trenger å legge seg. Har ikke en helt fast tid, selv om det blir ca samme tida hver dag. Han har igrunn ordnet alt av søvnrutiner selv. Vi har bare lagt alt til rette for det.

Skrevet

Ehh, er det bare meg som ikke har tenkt på disse lurene? Har ei lita gla og rolig snuppe på 6 mnd, og av å til sover hun 2 - 3 - 4 lurer om dagen, og av å til bare en litt lang en. sovner liksom bare når det passer ho føler jeg. Uansett hvor mye eller lite hun sover på dagen sover hun altid like godt på kvelden kl.7..

Skrevet

Vi har akkurat kuttet fra to til en lur på dagtid nå, han er akkurat blitt 10mnd. Tok ett par dager så var vi inne i en ny rytme, nå sover han fra ca 12 og da sover han i 2-3 timer, så sover han ikke før leggetid som er klokken 19:30. Han sover lengre om morningene nå enn før vi begynte med en lur, søv sov han til 07:00-07:30, nå sover han til 09:15.

Og han er blitt kjempe enkel å legge på kvelden nå, sovner på under 5min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...