Gå til innhold

Hvor lenge bør jeg sterilisere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger man sterilisere flaskene når barnet er nesten 9mnd? Jeg pleier å vaske flaskene godt i varmt vann og skylle dem og så koke dem. Men dette tar jo tid...er det nødvendig med kokingen når de likevel spiser på leker osv som ikke er sterilisert?

Skrevet

jenta mi er 7mnd og jeg sluttet å koke for leeeeenge siden. hun spiser jo på alt som er på gulvet..

Gjest Kira06
Skrevet

Jeg sluttet å sterilisere ting når hun var cirka 6 mnd. Da begynte hun å spise fast føde og drikke vann fra springen, i tillegg til å spise på alt hun finner. Så da følte jeg at det var unødvendig å fortsette med sterilisering.

Skrevet

Jenta mi er ,5 mnd, og nå har jeg gitt henne flaske av og til som kun er blitt vasket - ikke sterilisert. Det har gått helt fint, og tenker som las chicas at bebisene våre tar jo alt mulig i munnen nå, så da tåler de vel en ren, men usterlisert flaske også.`..? :-)

Skrevet

fra 6 mnd var de slutt på sterilisering da spiste han fra golvet osv.

så da følte jeg de var null nytte i å koke.

+ hs sa jeg kunne bare vaske

+ gi vann fra vasken, så da har vi gjort de..

Skrevet

Snuppa her er 3mnd og jeg koker kun flaskesmokkene. Flaskene vasker jeg kun for hånd. Ingen skade har skjedd her hvertfall..

Skrevet

Som regel sies det at man skal sterilisere flaskene til bebisen er 6mnd. Dette fordi melkerester i flaska som får "godgjort seg" i flaska kan være direkte farlig for små babyer, når de blir litt større tåler de dette bedre. Som sagt er det potensielt farlig, jeg velger iallefall ikke ta noen sjanser, SÅ mye arbeid er det ikke.. Iallefall om man har en sterilisator, og det har man gjerne til flaskebarn?

Uansett, når barnet er 9mnd kan du nok trygt droppe kokingen av flasken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...