Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #1 Skrevet 25. april 2010 Er ikke det vanlig samvær? Men hva når bf er på jobb, jobber i sjøen. Mister han dagene, eller skal han ha ekstra mye når han er hjemme. Jeg ønsker ikke det, vil ha litt stabilitet for mini.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #2 Skrevet 25. april 2010 Spørs vel hvor gammel barnet er. Men se ikke problemet med at bf kan ha barnet f.eks fra torsdag til søndag når han er hjemme, og en dag den andre uka om han er 2 uker på og 2 uker av.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #3 Skrevet 25. april 2010 Han har vel fast arbeidstid i nordsjøen. F. eks 2 uker på jobb og 4 uker hjemme? Det er bare å lage en ukeplan utifra dette. F.eks: 2 uker uten samvær 4 uker: 2 dager i uken og 2 av helgene. På den måten blir det totalt på 6 uker: 2 helger og 8 dager (totalt 14 dager) istedenfor "normalt" samvær på 3 helger 4-5 dager ( totalt 14 dager)
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #4 Skrevet 25. april 2010 Nei, problemet er at han ikke har fast arbeidstid. Hjemme gjerne i en måned, så ute i 2 uker, hjemme en uke, ut en uke osv. Veldig varierende. Derfor jeg lurer på om det går ann å si en dag i uken og annen hver helg(fredag til søndag) også når han er ute, så mister han heller dagene?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #5 Skrevet 25. april 2010 Hvorfor vil du ta fra han dagene da, har ikke barnet det noe bra når han er hos far? Du sier du ønsker stabilitet, men barnet er ganske stort før det skjønner noe av kalenderen altså. Det viktigste er å ha jevlig samvær så ofte som mulig. Viktig å få være sammen med pappaen sin vet du... Tror ikke barnet ditt blir urolig og utrygt om du av og til må si at i morgen kommer pappa hjem fra sjøen så da kan du være hos han til helgen, blir ikke det gøy? Selv om det ikke var planlagt i utgangspunktet. Er vel helst du som ønsker stabilitet, og det kan jeg veldig godt forstå, men samtidig må man jo vise litt velvilje og la far ha barnet sitt han også.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #6 Skrevet 25. april 2010 Synst det er greitt at dere avtaler samvær utifrå når far er hjemme. Er ikke av den mening at faren skal miste samvær fordi han er på jobb. Barnet og faren treng også å ha kvalitetstid sammen. Hva som settes på papiret er jo deres valg, men er greitt å vere fleksible, der det er mulig, så lenge barnet har det bra. Det fungerer ihvertfall veldig bra i mitt tilfelle.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #7 Skrevet 25. april 2010 Men det vil jo si at jeg får ha mini veldig lite i noen perioder, og det synes ikke jeg er rett heller.?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #8 Skrevet 25. april 2010 Men så har du jo barnet mye i en periode også. Man treng jo ikke ha en avtale som sier at far skal ha barnet i hele perioden han har fri. Kan f.eks ha barnet onsdag til søndag om han er hjemme i en to ukers periode el i en mnd. (blir da to ovale helger i perioden han er hjemme en mnd.) Og er han hjemme en uke kan man f.eks ha en overnatting da. F.eks.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #9 Skrevet 25. april 2010 "En dag i uken og annenhver helg" For en trist overskrift. Glad jeg ikke er mann!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå