Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #1 Skrevet 25. april 2010 Jeg mener det er en smule respektløst, men samboeren min er uenig. Han maner at folk må få lov til å gjøre slike ting når de har tid og det passer. Men jeg mener at selvom det er hektisk i hverdagen, bør man finne tid til slike ting da! Folk kan gjøre hva de vil inne på søndager, det være seg rydding, vasking etc. Men synes det er "slitsomt" at folk holder på å jobbe ute på søndager! Dere?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #2 Skrevet 25. april 2010 Ha ha ha, Jeg synes nå det er mest tragisk at folk på over 80 år sitter her inne på BiM, jeg da.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #3 Skrevet 25. april 2010 Hvem er det respektløst overfor? Så lenge dere ikke bor i enebolig forstyrrer vel ikke vindusvaskinga noen andre en dere selv. Vaske vinduer syns jeg er helt ok, sage stein med vinkelsliper når man bor på byggefelt er på grensa. Men jeg hadde egentlig ikke brydd meg om det heller.
ij30 Skrevet 25. april 2010 #4 Skrevet 25. april 2010 Det er jo ikke alltid været tilsier at man kan vaske vinduer på andre dager heller da...Jeg personlig ser ingenting galt i å vaske vinduer på søndag. Så lenge ting ikke bråker hvorfor ikke.. Når det skal sies, er det sikkert noen som reagerer på det
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #6 Skrevet 25. april 2010 Vi lever i 2010...det er en stund siden 1950..... Vask vinduer, driv hagearbeid, heng opp klærne til tørk.....men vi kan fortsatt respektere naboene og trenger ikke lage altfor mye støy med plenklippere og andre bråkete ting.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #7 Skrevet 25. april 2010 Respektløst? Ovenfor hvem? Hvem er det som føler seg mer respektert om du har skitne vinduer? Noen som er verdt å¨gjøre alt for å "respektere" ? Eller har du bare adoptert dette utlending uttrykket og bruker det på hva som helst? "Yoyo, det handler om ressspekt" (og hvis du synes det er slitsomt at andre folk vasker vinduene sine så forteller det utrolig mye om deg...Som feks at du bør skaffe deg noen hobbyer)
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #8 Skrevet 25. april 2010 Respektløst pga denne fantasifiguren kalt Gud? Som de andre sier her, vi lever ikke i 1950.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #9 Skrevet 25. april 2010 ha ha dette minner meg om en historie min mor fortalte... da jeg var baby for 30 år siden så brukte jeg tøybleier, og disse ble da vasket kontinuerlig..og mamma hang dem på tørk i hagen på søndag... for 30 år siden var det nok mer "respektsløst" å gjøre slikt på søndager, så nabofrua kom over og spurte "men fru Hansen henger du ut vask på søndager" hvorpå min mamma så elegant svarte at " ja dessverre så driter ungen også på søndager" ha ha....
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #10 Skrevet 25. april 2010 Haha, ja det var nok respektløst for noen årtier siden, men vi lever i et helt annet samfunn idag hvor normene har forandret seg litt. På den tiden det var respektløst å gjøre "synlig arbeid" på søndager, så var det vanlig også at mor var hjemme som husmor og hadde god tid til slike syssler ellers i uka.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #11 Skrevet 25. april 2010 Når det "bare" er søndager gjør jeg det. Er det derimot Palmesøndag eller langfredag ol. så prøver jeg å bare gjøre "usynlige ting".
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #12 Skrevet 25. april 2010 Ha ha, er det muuuulig..?!! Jeg trodde virkelig ikke at mennesker som er unge nok til å surfe på nettet brydde seg om slikt! Men da har man jo i alle fall god grunn til bare å late seg hver søndag, he he:)
Gjest Persille☠Kadalma Skrevet 25. april 2010 #13 Skrevet 25. april 2010 Jeg tror vinduene synes det er helt greit.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #14 Skrevet 25. april 2010 Ja vet du jeg er helt ening med HI det er respektløst å vaske vinduer på en søndag.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #15 Skrevet 25. april 2010 Nei,nå må jeg le høyt her! Hvem i alle dager bryr seg vel om naboen vasker vinduene sine på en søndag?
Gjest Skrevet 25. april 2010 #16 Skrevet 25. april 2010 Har ingen problem med at det vaskes vindu på en søndag
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #17 Skrevet 25. april 2010 Respektløst faktisk??! Nei, nå til dags så holder vi ikke hviledagen hellig..søndagen er en ypperlig dag til å gjøre husarbeid eller hva det måtte være som en ikke fikk tid til tidligere i uka. Visste heller ikke at 80 åringen satt her inne på DIB! Støtter samboeren din der...!
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #18 Skrevet 25. april 2010 Du viser ikke ekte respekt for religiøse mennesker ved å la være å gjøre synlig arbeid på søndager. Det er 'slitsomt' for de religiøse å vite at du har samboer/lever i synd. Og ikke minst 'sllitsomt' for dem å fantasere om at dere kanskje gjør syndigere ting innnendørs enn å rydde/vaske på en søndagsmorgen!
aanonym Skrevet 25. april 2010 #19 Skrevet 25. april 2010 jeg mener folk får gjøre akkurat det de vil, men snøfreser eller vinkelsliper på søndags morgen kan kanskje få vente til "etter kirketid" (ca 11, er det ikke?) - i tilfelle noen vil sove litt utpå.
Mom2Two Skrevet 25. april 2010 #20 Skrevet 25. april 2010 Nei, hvorfor i all verden skulle det være respektløst? Bråker da ikke en gang.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #21 Skrevet 25. april 2010 Det fantes ting som ikke skulle gjøres på sønn-og helligdager, men det var i disse tider der det ikke alle var i full jobb. Nå har man 2 dager man kan gjøre slike ting midt på dagen og gjett om jeg gjør det på søndag.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #22 Skrevet 25. april 2010 Hehe, takk for tipset! Jeg lurte på hva jeg skulle finne på i dag, og ser nå at vinduene slett ikke hadde hatt vondt av en vask!
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #23 Skrevet 25. april 2010 10.31: Veldig bra svart av moren din, hehehe.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #24 Skrevet 25. april 2010 GAPSKRATTE!!! Ringte akkurat til min bestemor på 90 år. Hun kunne fortelle at svigersønnen hennes (på 73) akkurat sto og vasket vinduene hennes og det var så deilig å få det rent igjen:o) Nå skal det være sagt at dama har prøvd å tro på både Gud og Jesus, men har aldri fått det til som hun selv sier med et glimt i øyet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå