titan nr 2 Skrevet 25. april 2010 #1 Skrevet 25. april 2010 Hei Noen så ska ta/eller har tatt keisersnitt i Stavanger? hvordan fyngere det her? kos lenge før? er de strenge? med min føste fødsel for ca 4 år siden, ende det med haste keisersnitt, ikke en kjekke opplevelse. Da jeg etter på sjekket, så hadde jeg for trangt bekken. Har termin 15 september.
..snøklokke.. Skrevet 26. april 2010 #2 Skrevet 26. april 2010 Har du for smalt bekken, ja da har du det. Og da er det ikke noen som tvinger deg til en vaginal fødsel. Vet du utgangsmålet ditt? Min andre fødsel endte i snittt, min første endte med vakuum. Måling av bekken viste et veldig smalt et, og min tredje fødsel vil foregå med ks. Jeg har i journalen min alle mål, og anbefaling om ks til en ev neste fødsel. Så da tenker jeg at det går bra. Du bør jo be fastlegen din om en henvisning til SUS for samtale og dato. De pleier ta ca 14 dager før ul-termin, da en ikke vil risikere at riene og fødselen starter.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #3 Skrevet 26. april 2010 hei jeg skal ha planlagt keisersnitt på sus om 1.5 uke da blir det 1 uke før termin
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #4 Skrevet 27. april 2010 Hei jenter Jeg ser at anonym skal ha planlagt ks på sus. Er det strengt å få planlagt ? Jeg er så utrolig livredd å lurer på hva som skal til for å få ks. Vet det aller beste er vanlig fødsel men jeg føler meg mye tryggere om jeg kan velge på en måte! He he Huff. Jeg har ikke snakket med jordmor eller lege om det.... Takk for svar
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #5 Skrevet 28. april 2010 Hei (anonym takk for svar!) jeg får kalle meg # hihi..... det er da jeg som skal ha planlagt ks på sus, og nå er det bare 1 uke til. kjenner nå at jeg bjynner og grue meg litt. jeg får planlagt ks. pga. min forrige føddsel, som var dramatisk og forferdelig, og veldig mye komplikasjoner underveis. vi holdt på og miste sønnen vår, som jeg er uendelig glad i, og at vi har han i dag, ble jo for legene måtte ta han ut med haste snitt.og det er jeg glad for, så denne gangen er alt planlagt og jeg er våken under oprasjonen denne gang (jeg er og lett blødene) så da ville di ikke ta noen kjangser. så om det er strengt det vet jeg ikke. men jeg ville snakt med jordmor og lege om det, hadde det vert meg.
titan nr 2 Skrevet 28. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 28. april 2010 Takk for svaret Nei jeg husker ikke va utgangsmåle, me nå har jeg fått brev fra sykehuset, om samtale, jeg er da i uke 25/26. Tar det lange tid etter samtalen at du får Datoen?! Sist gikk vannet 5 dager før termin, vet ikke om det har noe å si.. Men jeg hadde ikke så kjekke opplevelse sist fødsel, der jenta mi ikke ville ut, og jeg fikk infekson i kroppen, feber, så den lille jenta mi måtte og på antibiotika kur i flere dager etter på... Så jeg satser på å få gjennom en KS Når har du termin mumintroll?
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #7 Skrevet 1. mai 2010 Hei, jeg har kraftig fødselsangst og har nettopp vært til første angstsamtale med jordmor på sykehuset. Da fikk jeg beskjed om at de ikke tvinger noen til å føde naturlig dersom de føler de ikke kommer til å klare det. Men jeg må gå til flere samtaler og jobbe med angsten. Jeg var også veldig klar på at jeg i utgangspunktet ønsker å føde normalt, og det kan kanskje være lettere å få gjennomslag/forståelse da kanskje? Det er mitt første barn så jeg har ikke tidligere fødsler å vise til og heller ikke andre "gode grunner" som skulle tilsi fødselsangst.. Men uansett, snakk med lege/jordmor og få de til å henvise deg til samtale på sykehuset. Jeg hadde en veldig god erfaring med hun jeg snakket med og kan sterkt anbefale det! Er godt å få snakket ut! (Jeg har forresten skrevet et innlegg på angsdebatten om mine tanker etter første samtalen, ut fra det lille du skriver kan det virke som vi har litt av de samme tankene).
..snøklokke.. Skrevet 1. mai 2010 #8 Skrevet 1. mai 2010 Hei titan nr 2. Beklager at jeg ikke har sett svaret ditt før nå. Jeg har ikke termin før i desember. Så for min del blir ikke noe avgjort eller bestemt før ordinær ul i juli. Jeg har også to tøffe fødsler bak, den første der han måtte hjelpes ut, og den andre endte i snitt. Jeg ser frem til rolige og fine forhold denne tredje gangen. Men jeg vet ikke hvordan det er med samtaler ol ifht snitt.. Det pleier bli sendt henvisning fra gynekolog til sykehuset ved ul i uke 18, og hvis man tar ul på sykehuset så er det vel rimelig å tro at datoen for snitt blir satt da? Men jeg vet ikke sikkert. Og hvis du har fått en ul-termin så er det jo å tenke at datoen blir satt i den samtalen du skal til, hvis det er lege du skal til da. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå