Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

...når er det ungen begynner å påvirke søvnmønsteret til den blivende mammaen? Jeg er nå snart 23 uker og har så sinnsykt trøbbel med å sove om mårran...i dag våknet jeg ikke før halv sju, så det ekke værst.. Klafte å ligge til 8, men da var det mark i kroppen... Sambo var på fest i går, så han sover godt...hhmmmm...jaja, sitte her å strikke og surfe på nett jeg da:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, da er vi to! Sambo sitter opp hele natta og skriver på masteroppgaven sin. Jeg våkner tiiiiidlig og går utmed hunden mens han sover ferdig :) Blir fryktelig trett ut på ettermiddagen da.

I en periode (uke 18/19) våknet jeg klokka fire hver morgen. Tror det var sparking! Nå er det sparking/do/ellerhvasomhelst. Er 21+6 i dag (129 dager igjen!!!)

Skrevet

Ja, her starta det vel omtrent på samme tid som deg, med å plutselg ikke få sove eller våkne tidlig på morran eller våkne midt på natta og ikke få sove :) Ingen spesifike plager men får bare ikke sove...

Det rare er at jeg ikke føler at behovet for søvn er så stort heller, burde bli mye mere trøtt enn hva jeg er!! Samme var det forrige gang, var høygravid midt på vinteren men klarte meg med utrolig lite søvn!! Da var det annerledes i uke 6-11, da fikk jeg liksom aldri nok søvn... :)

Skrevet

Bare bra å bli vant til dårlig nattesøvn først som sist, når lillesjefen kommer blir søvn en luksusvare;) hehe, neida, så ille er det vel ikke, men jeg mener å ha lest at det er vanlig at kroppen begynner å forberede seg på lettere/ mer oppstykket søvn på slutten av svangerskapet, ved at man våkner hyppigere, går på do osv. Men dette er gjerne på slutten av 3.tri, så hva oppvåkningene allerede nå skyldes vet jeg ikke..

Jeg sover som en stein (hvis lille datter tillater det), og merker at kroppen har blitt vant til både mindre og dårligere søvn enn før jeg fikk barn:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...