Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #1 Skrevet 25. april 2010 Datteren min hadde bursdag i går, så til besteforeldrene hennes at de kunne komme på kaffe og kake, sa det samme til mine foreldre. og søstrene mine. Ja vi ble jo mange. Mannen min var kjempe sur og mente jeg styrte for mye. at hun bare var 2 år ikke skjønte noe. det mener moren han og.I fjor da hun var et år gjorde jeg ingen ting, vi spaiste kake hos mine foreldre og møtte familien hans dagen etter på. Da fikk jeg beskjed om at jeg vireklig burde ha stelt i stan hjemme, det var jo hennes bursdag. Så neste år steller jeg i stand barnebursdag på grendehuset, reiser hjem til mamma og pappa og feirer bursdagen hennes med de. Inviterer ikke noen fra mannen min sin side og mannen min kan komme om han ønsker. SÅ får vi se hva de sier da. Mannen min har snart bursdag komme rikke til å bake en kake til han, for da styrer jeg vel for mye.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #2 Skrevet 25. april 2010 Voksent. Øye for øye, tann for tann! Virker som om det er viktig for deg å lage mest mulig intriger. Det tror jeg ikke barnet ditt kommer til å sette særlig pris på etterhvert som det blir eldre, og det kommer også til å gå utover forholdet til mannen din. Men du virker til å være en person som alltid har rett og som alltid vet best, så du får bare styre på. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #3 Skrevet 25. april 2010 Tja, hva skal man si. Besteforeldrene vet som regel alltid best uansett. Gjør som du synes er ok. Menn er ikke de som stort sett lager bursdagsselskap for ungene sine, så i denne saken hadde jeg gjort som jeg hadde tenkt.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #5 Skrevet 25. april 2010 Jeg er enig med deg HI. Jeg hadde også blitt skuffet!
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #7 Skrevet 25. april 2010 Hvorfor er det så mange som mener at det er barnslig å ikke være en dørmatte? jeg mener hvertfall ikke du er mer voksen om du forsøker å gjøre alle til lags, eller gjør alt for at en vanskelig person skal få en fantastisk bursdag.... Ikke vær en dørmatte, ingen takker deg for det...
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #8 Skrevet 25. april 2010 jaja, men jeg gidder da virkelig ikke stelle i stand for folk som er utaknnmelige . Fikk beskjd om at det var formye kake, det ver for mye med pølser og tilbehør. Men alt ble spist opp, det er 3 ostepølser igjenn og noe tlibehør. All kaken ble spist opp. Så hvorfor plage hans familie med selskapligheter når de egentlig ikke vil.? Mannen min er vokst opp med at bursdag ikke er noe spesielt, og jeg vil ikke at barnet mitt skal det, jeg vil at en gang i året skal vi ha fest for henne. med voksenselskap og barneselskap.
Dunder Skrevet 25. april 2010 #9 Skrevet 25. april 2010 Hun trenger da ikke være noen dørmatte, hun kan vel bare la være å lage kake til mannen sin uten å furte så jævlig.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #10 Skrevet 25. april 2010 Ikke spesielt fint gjort av mann og svigerforeldre, men responsen din er faen ikke bedre... Barnslig så det holder.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #12 Skrevet 25. april 2010 "Så neste år steller jeg i stand barnebursdag på grendehuset, reiser hjem til mamma og pappa og feirer bursdagen hennes med de. Inviterer ikke noen fra mannen min sin side og mannen min kan komme om han ønsker. SÅ får vi se hva de sier da. Mannen min har snart bursdag komme rikke til å bake en kake til han, for da styrer jeg vel for mye." Den biten her kvalifiserer som barnslig, ja.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #13 Skrevet 25. april 2010 jeg ser jo at den virker barnslig, men jeg etterkommer jo ønsket å slippe alt styret. og er ikke det å ta konskvensene?
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 25. april 2010 #14 Skrevet 25. april 2010 Hva med å faktisk fortelle han hvordan du føler det? At du synes det er trist med en tradisjon hvor bursdag ikke betyr noe. Kanskje han skjønner hvorfor du styrer slik:) At han ikke ønsker oppmerksomhet og kake på sin dag er jo helt greit.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #15 Skrevet 25. april 2010 Det er ikke alle som er vant til familieselskaper og det er ikke alle som liker det heller.. Virker som svigerfamilien din tilhører denne gruppen. Synes likevel du er utrolig barnslig, jeg ville stelt istand selskap hjemme neste år også jeg og heller kommet med et par stikk da. Du kan jo f.eks spørre mannen din i en saklig og blid tone om han vil være med å feire dagen til datteren sin eller om han heller vil ta seg en tur ut av huset, for dagen hennes skal feires uansett om han liker det eller ikke. Ville gjort det samme med svigermor, ringt og sagt at dere skal feire dagen til jenta og invitert dem. Ville selvfølgelig sagt noe sånt som at du skjønte jo i fjor at de ikke er så glade i bursdagsselskaper, så det er helt frivillig å komme. Du skjønner godt om de ikke kommer siden de synes det er litt mye styr, men at du og jenta vil sette stor pris på om de vil komme og kose seg sammen med dere og resten av familien. Forhåpentligvis skjønner de tegninga og kommer, gjør de ikke det er det deres tap og ikke noe du trenger bry deg om. Verden er full at problemer som det er, ikke blås opp at dere har forskjellig syn på familieselskaper. Hev deg over det og lev med det Hilsen ei som også har en svigermor som uffer og stønner hver gang vi skal samle familien, men som likevel kommer hver gang og det ser jammen ut som hun koser seg også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå