Gå til innhold

Kan jeg fjerne en føflekk selv??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe på apoteket man får kjøpt til å fryse bort evnt?

Fortsetter under...

Skrevet

Nei. Den skal sendes inn for å sjekke om det er kreft i den, noe det mest sannsynligvis IKKE er.

Skrevet

Man må aldri fjerne en føflekk selv. Men det er heller ikke alle føflekker de sender videre for sjekk, kun noen.

Skrevet

Hva kan skje hvis en fjerner føflekker selv? jeg fjerna en under det ene brystet mitt for noen år siden, og det ble en svart prikk av den.

Skrevet

Jeg fjernet selv en føflekk jeg har/hadde på magen, den stod litt ut, og var derfor ofte i veien. Denne kom tilbake mener jeg å huske. Men den stod vel ikke ut mer da.

Hvorfor skal du fjerne den?

Skrevet

00:59; alt som blir fjernet av vev,blir sendt inn til lab. Dette er en fastsatt rutine hos alle legekontor. Så ja, de sender inn alle følekker,eller annet vev. Man skal ikke fjerne føflekker selv, fordi man kan risikere å ikke få med alt av vev.Det skjer celleforandringer (de aller fleste er gode vel og merke) hver gang man klorer eller skraper borti en føflekk, om man gjør dette selv så kan man faktisk gjøre vondt verre. Å få utført dette hos legen er ikke noe problematisk. Så HI,ikke prøv å gjør dette selv. Og du som hadde fjernet den selv, og det har blitt en svart prikk av den,kan ta det opp med legen din ved neste konsultasjon.

Ha en fin dag videre:)

Annonse

Skrevet

Jeg fjernet mange føflekker selv i tenårene (for da er kroppen aldri bra nok;), men de kom bare tilbake:)

Om du absolutt må fjerne de, gjør det hos legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...