Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin 7 august..

lurer litt på hva slags klær det lønner seg å kjøpe inn? Kan jo være veldig varme dager i august..

Noen med tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også termin 7.august! Hva du trenger, er jo litt avhengig av hvor i landet du bor. August kan være kjempevarm, men også ganske kjølig. Stort sett så ligger sommerbabyen mye i bare body og sokker hvis det er ok temperatur. Og så blir det litt lette klær utenpå når man drar ut av huset. Selv om jeg vet dette, har jeg likevel kjøpt inn ganske mye (+ det jeg har fra før...) - er jo så kos å handle babyklær! Det kan være greit med noen bodyer med kort arm og noen med lang arm. Tynne bukser, og så kan man heller ta på en strømpebukse under dersom det er litt kjølig. Tynne jakker og tynne luer. Det trengs gjerne en god del sokker, for babyene blir fort kalde på føttene. Jeg har også kjøpt inn et par "soldresser", i håp om at det blir en varm august. Trengs jo ikke, for en body fungerer jo like greit, men de er jo så søte da... En litt tykkere jakke/bukse/dress i tynn fleece f.eks.kan det være greit å ha hvis det er ganske kaldt, kanskje i str 56? Ellers har jeg ofte brukt tepper rundt mine barn hvis det er litt kjølig. Noen bruker jo ull også på sommeren, men det har ikke jeg vært så glad i. Jeg venter med ull til vi kommer litt lenger ut på høsten.

Skrevet

Hei:) Termin sist i juli her, førstemann kom i februar, så tenker behovet for klære blir noe annerledes denne gangen... men jeg tenker å bruke de tynne ullbodyene denne gangen også, de er jo enda tynnere enn sist siden de er vasket og noe slitt.. regulerer temperaturen fint, brukte ull mye til førstemann i sommer, syns det funket fint, men da altså med tynn ull (fra h&m trur eg?), f.eks tykke ullklær fra cubus ble for varmt....

Men spørs jo kor du bor da, og hvordan sommer og høst blir.... kan variere fra 6-8 grader til 25 grader her vi bor i august, så greit å ha litt av hvert tenker jeg:) Men her blir det lite shopping på forhånd, får få tak i noen få små bodyer med kort erm pluss etpar tynne jakker og en tynn luei tillegg til det vi har fra før, så får vi heller handle inn ved behov etterhvert.

En annen ting er at behov for klær avhenger MYE av om det blir gulpeunge eller ikke.. stor forskjell på å måtte bytte body (og evt. gjærne andre klær) tre-fire-fem ganger om dagen og det å kunne bruke samme body- klær to-tre dager før de blir skitne... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...