Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som vet om det er veldig ugunstig å jobbe natt når man er gravid? i tilfelle hvorfor er dette domt? har akkuart startet i ny jobb, å har mistet i uke 11 tidligere, er derfor ganske nervøs og usikker..vil ikke bli sykmeldt når jeg akkurat har begynt i ny jobb,men er også livredd for å miste igjen...noen som vet noe om dette?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei

Jeg jobber som sykepleier i 80% nattestilling og har planer om å fortsette med det så lenge det går. Både avdelingsleder og fastlegen min sier at det ikke er noe som indikerer på at man ikke kan jobbe natt mens man går gravid. Vet ikke hvordan du jobber, men jeg har ren nattestilling, og det er nok mindre slitsomt en f.eks 3-delt turnus. Men så lenge du føler det går greit, og at kroppen kjennes grei ut, tror jeg ikke det er noe "farlig", men du må jo kjenne på det selv. Hvis du blir bekymret av det, er det kanskje greit å ikke gjøre det, eventuelt bli sykemeldt tilsvarende de nattevaktene du har.

Jeg er 12+6 nå...

Lykke til

Skrevet

takk for svar:)

jeg håper jeg ikke blir dårlig, for jeg har akkurat startet i ny jobb så det blir ekkelt om det ender i sykmld så tidlig, satser på at det går bra;)

Skrevet

Du må kjenne på kroppen og føle deg fram. Jeg ble anbefalt å ikke ta nattevakter på Riksen etter IVF på grunn av at man kan få litt ubalanse i hormoner når man jobber natt og på grunn av stress. På jobben er det blitt sån at gravide sliipper nattevakter fordi vi går alene (ingen å hjelpe seg om det skulle skje noe, bli velig travelt o.l.) Og at man blir mer sliten, vanskeligere å legge om døgnrytmen igjen etterpå.

Det er nok kanskje litt enklere om man kun jobber nattevakter for da må man ikke omstille seg så ofte.

Jeg er veldig glad jeg slipper, selv om det bare er nattevakter et par ganger i måneden. Men alle er forskjellige og hvis man er i god form tror ikke jeg det har noen ting å si. Kroppen vil nok i så fall si i fra :)

Skrevet