Gå til innhold

Spøkelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Eg vil bare begynne med å si at eg er en jordnær jente.

Vi kjøpte et gammelt hus fra 1776 for nesten 3 år siden, og har total renovert det. Det er mange som har spurt oss hvordan vi klarer å bo i et så gammelt hus, og mange har synes at det er litt vemmelig da de tror det spøker her. Verken eg eller mannen min har noen gang trodd på spøkelser / ånder og den slags.

Da vi skulle rive det gamle kjøkkenet fant vi et brev mellom den ene skuffen og selve innredningen. Det var hun gamle damen som bodde her før oss som hadde skrevet det. Hun hadde skrevet til "Åndenes makt" på TV norge og ba om hjelp for hun mente det spøkte her. Hun skrev at det var ånder som ville henne vondt. Ting forsvant og plutselig dukket opp på de underligste stedene.

Eg og mannen min bare lo av brevet. Hun som bodde her før var dement, og det er ikke akkurat uvanlig at demente mennesker kan være et snev paranoide, og gjemmer tingene sine for at ikke folk skal ta de osv.

Vi har som sagt bodd her i snart 3 år, og ikke merket noe. Men for noen måneder siden opplevde eg noe rart. Soverommet vårt ligger innenfor kjøkkenet. Eg lå i sengen og våknet av meg selv rundt kl 3 på natten. Da "så" eg en mannskikkelse som sto ved vasken og vasket fingrene sine, så plustelig sto han bøyd over meg i sengen, for å så plutselig stå og vaske fingrene sine igjen. Dette skjedde 4 - 5 ganger. Eg ble ikke redd, men fikk ikke til å si noe, eller vekke mannen min. Så gikk det et sekund, så sovnet eg. Fortalte mannen min om det da vi våknet, men konkluderte med at det måtte være en slags merkelig drøm.

Nå nettopp satt eg i sofaen og så på tv, så begynte sønnen min på 7 mnd å skrike HØYT fra senden sin (som er på soverommet vårt). Eg reiste meg opp og gikk inn på rommet. Da eg var 2 meter fra sengen hans var det som om eg ble møtt av en vegg. Det føltes akkurat som om noen sto og holdt meg igjen! Uten å tenke, sier eg høyt "gå bort!!!", eg blir "sluppet" og tar opp sønnen min og trøster han. Han roer seg ned etter noen minutter og sovner igjen.

Hva skal man tro? Eg har som sagt aldri trodd på spøkelser, men nå begynner eg å tvile... Er det noen andre som har hatt liknende opplevelser? Hva gjorde dere? Er det noen som vet om noen som kan "fjerne ånder"?

Takk for dere som gadd å lese, og et enda større takk til dere som svarer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jepp, du har besøk.. det hjelper å be de gå, ikke se på, la meg være. høyt og tydelig. Men de som er "sinte" de negative åndene er vanskeligere, for de sliter med å tilpasse seg deres grenser, og kommer for nært innpå. Hjelper det ikke, så be om hjelp, er mange som kan litt utenom det vanlige som kan komme og hjelpe dere å få ånden på den andre siden. Jeg er ikke spesielt troende selv på dette området, men bor også i et gammelt hus, og opplever ting som ikke skal forekomme..

Skrevet

Oj, sier du det? Det som var så rart, var et når eg sa slipp meg, så var det akkurat som om eg ble sluppet! Eg er ikke intressert i å ha det slik som dette. Kjekker du til noen som kan hjelpe? Hvordan skal eg komme i kontakt med noen som kan dette?

Takk for svar :)

Skrevet

hmm, moren min vet nok om folk litt her og der i norges land. Hvilket fylke bor du i?

Skrevet

Eg bor i akershus, 20 min utenfor Oslo. Så snill du er så hjelper meg!!

Skrevet

sender pm, når jeg får navn;)

Skrevet

tusen takk :)

Skrevet

Vet om en eller to i Drammen som du kan kontakte.

Om du googler Runar Halonen, eller Borak Lovian, så er begge de seriøse med det de driver med.

Lykke til!

Skrevet

tusen takk eirama!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...