Gå til innhold

Alt er bare rot :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud, alt er bare rot her :( Er ikke system på noe med søvn, mat eller noe.. Jeg har faste kveldsrutiner, og har hatt det siden hun var 2 mnd gammel.. Hun er nå 5 mnd.. Eneste gangen jeg vet når hun er sulten, er 3 timer ca etter at vi står opp, spiser hun ca 220 ml mme, og sovner til flasken. Hun klarer ikke å sovne av seg selv. Om kveldene, når jeg skal gi henne flaska, suger hun litt, skriker og vil ha smokken, skriker igjen og vil ha flaska, og sånn fortsetter det til vi begge er helt utslitt.. Vet ikke hva jeg skal gjøre lenger jeg.. Det går ikke ann å planlegge noe som helst lenger, for jeg vet ALDRI hvordan dagen blir :(

Kan dere være så snill å gi meg noen råd? Jeg har prøvd å bytte grøt, kutte ut grøt, gi grøt tidligere p dag osv... Har begynt å bli desperatå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er langt fra noen ekspert på rutiner med baby.

>Har slitt med mine egne selv..

Men en ting jeg tenkte på når du beskrev kveldene deres.. Når gir du henne mat for kvelden? Kan det være at hun allerede er overtrøtt og at det derfor blir tull??

Skrevet

Ehhh - du sier ikke hvor gammel hun er.

Men et par ting:

Barn som sovner når de spiser - prøv et bleieskift midt i måltidet

Masser hånden mens hun spiser

At hun ikke sovner av seg selv, bør du ikke forvente før de nærmer seg 2 år etter min mening.

OG det viktigste - ro deg ned - babyen merker når du er stresset

I tillegg - er du ikke alene - overlat noe av ansvaret til partneren - la ham gjøre det på sin måte og ikke legg deg oppi det om det ikke er direkte skadelig.

Skrevet

Har du prøvd å bytte til større smokk på flaska? Kanskje maten kommer for sakte slik at hun går lei?

Skrevet

Jeg kan heller ikke mye om dette, men foreslår følgende, som har fungert hos oss;

Ta utgangspunkt i det tidspunktet du vet hun er sulten.

Flytt frem måltidet en times tid, eller halvtime.

Deretter kan hun få en dupp. Prøv å skriv ned hvor mye hun både spiser og sover, så er det enklere å se et mønster.

Gi mat ca. 3 timer etter første måltid, feks grøt.

Ny dupp kan være greit (min på 7 mnd trenger flere dupper om dagen enda)

fortsett med mat og dupp utover dagen med 3 timers mellomrom og legg henne slik du pleier.

Vet ikke hva som er best for dere, dette er jo bare forslag.

Men hver konsekvent.. unger liker at det samme skjer hver gang..

Vi har hatt de samme rutinene ganske lenge nå, så jenta vet hva som skjer. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...