Gå til innhold

Hva koster det med fyttebil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet? Kjøring på ca 1,5 time og med plass til endel senger, salong, masse, masse esker, bokhyller osv, men lite hvitevarer. Har mange som kan ta seg av selve flyttingen, så trenger egentlig bare bil med sjåfør.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dårlig sammenligning, men vet at vi brukte et flyttebyrå fra Alta da vi skulle flytte fra sogn og fjordane til nordland. Betalte ca. 25000 kr for 25 kubikkmeter (kjøkkenbord med 4 stoler, komode, vugge, hjørnesofa, salongbord, hylle, skrivepult, seng 120 cm bred, lenestol, spisebord med 6 stoler, tv-bord, 20-talls esker med stasj, komfyr, vaskemaskin, oppvaskmaskin, mikrobølgeovn, kjøleskap, bildekk+ masse annet utstyr) Dette var det billigste anbudet vi fant. Vi pakket alt selv og hjalp til å stable i containeren.

Kanskje dere må betale rundt 5000 kr?? ... uten at jeg vet noe sikkert

Skrevet

Hosj, det er såpass dyrt altså? Spørs om vi ikke får vurdere alternativer da i så fall. Takk for svar :-)

Skrevet

For 12 år siden betalte jeg like mye for bil fra ålesund til Alna(Oslo), som fra Alna til Holmenkollen... det var en lastebil som tok med diverse..ikke direkte flyttebil... Men det var det...

Men noen tusenlapper blir det sikkert.... Tenk timelønn + leigeav bil/drivstoff.

Skrevet

Vi betalte 12.000, men det var 3 timers kjøring og 2 menn som bar (i tillegg bar mannen min).

Skrevet

Mulig å leie en bil hos feks rent-a-wreck eller noe lignende? Da må dere kjenne noen som kan kjøre da. Evt leie/låne en stor henger og kjøre flere ganger.

Gjest sug lut
Skrevet

Du får leid stor bil veldig mye rimeligere, og de er inmari store før man trenger lastebillappen, evt kjøre to turer siden det ikke er så langt.

Skrevet

ja, å leie en stor bil (nesten som på størrelse med en minibuss) er ikke så dumt. Vi leide en svær Ford Transit en gang. Fikk plass til ganske så mye. Leide den i ett døgn, tror ikke vi betalte mer enn tusenlappen. Det blir kanskje et par ekstra turer, men det er mulig man sparer noen lapper ekstra, uten at jeg vet hvor mye drivstoff en slik bil bruker.

Skrevet

Ja, vi har tenkt på tanken å bare leie en ekstra bil. Vi har selv stor bil, Caravelle, og tar vi ut alle seteradene bak får vi plass til mye, men tenker det fort kan bli like dyrt å kjøre mange turer så langt som å leie en større bil (lastebil)?

Gjest sug lut
Skrevet

Dere kan jo regne på det. Vi kjørte kortere og kjørte vel fem-seks turer, siden det var begrensa hvor stor bil det var mulig å komme opp til huset med, så vi leide den minste kassevogna de hadde, men betalte da i bomringen hver gang også, det må du evt også regne inn. Uansett, om du ikke må betale sjåfør og flyttemann blir det definitivt billigere å bare leie bil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...