Gå til innhold

Bilstol...Trenger litt hjelp av dere.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal jeg velge?

Maxi-Cosi Cabriofix?

Britax Babysafe Plus Isofix?

Eller har dere andre forslag?

Synes dette er fryktelig vanskelig!

Stolen skal brukes av et barn på ca. 5 mnd. Vi skal adoptere derfor ikke helt sikker på alderen til barnet når vi tar sete i bruk, men vil prøve og orientere meg litt i bilstol-jungelen:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er knallfornøyde med Besafe.

Sto mellom det og Britax, men var en lett avgjørelse da vi tittet på de i butikken.

Skrevet

Om barnet er 5 mnd når dere "får det" (gratulerer så mye :-)), så ville jeg kanskje bare hoppet over hele babysetet og gått rett på et 0-18 kg sete. Vi flyttet vesla over i nr 2 sete når hun var 4 mnd, og det var veldig greit. Kan anbefale BeSafe sitt med isofix, har utrolig god hodestøtte og eget innlegg som gjør at også små babyer sitter veldig støtt og lunt i setet.

Skrevet

Hvilket Besafe-sete er det dere har, Frokostquiz? IZI Kombi eller IZI Kid eller hva de nå heter:) Føler meg helt grønn...

Tusen takk for svar forresten:)

Skrevet

Tusen takk for gratulasjon og svar, Alva:) Har også tenkt tanken på og gå for et fra 0-18kg.

Skrevet

Gratulerer så masse med forestående adopsjon Frøya!!! :)

Jeg ville nok også gått for et 0-18 kg sete! :) Barna vokser jo fort og det kunne godt hende at du måtte ha bytta sete ganske så kjapt om du hadde valgt et babysete! :)

Skrevet

Ta en titt på akta graco duologic2, siden barnet fortsatt er så liten er det lettvindt med base. Men i motsettning til babysetet er dette fra 0-18 kg. Vi har brukt dette i 1,5 år nå og er superfornøyd. Det er også 2 åringen selv.

Skrevet

Tusen takk for svar og gratulasjon:) Er spennende tider:) Snilt av dere og hjelpe en som skal bli mor for første gang, og som rett og slett ikke har peiling.

Jeg skal dra og se på både akta graco duologic 2 og dette Besafe setet som går fra 0-18 kg. Takk for hjelpen:)

Skrevet

Gratulerer så mye! Ville nok hoppet rett på neste sete om jeg var dere, men kun om dere skal ha barnet bakovervendt. Det anbefales frem til barna er min. 4 år(i Sverige frem til 5 år), men det er dere kanskje klar over :) Hvis ikke så anbefaler jeg dere å lese litt hos Trygg Trafikk og se kollisjonstester.

Det beste rådet man egentlig kan gi er egentlig: Ta med bilen ut og prøv forskjellige bakovervendte seter, finn det som passer i deres bil. Velger dere et bakovervendt sete fra en anerkjent produsent skal dere kunne føle dere trygge på at dere har gjort et godt valg. Veldig vanskelig å anbefale andre et konkret sete pga. forskjeller fra bil til bil(blant annet hvordan baksetet er bygget opp).

Litt avhengig av om barnet veier over eller under 9 kg her er hva dere kan velge i av bakovervendte seter i gruppen over babysetet:

* Akta Graco Cosmic Comfort S 0 - 25 kg

* Akta Graco DuoLogic 0 - 18 kg, kan festes med isofix, 2 pkts. eller 3 pkts. sele.

* Brio Zento 0 - 25 kg

* Britax FixWay 0 - 18 kg, isofix.

* Britax Hi-Way 0 - 25 kg

* Britax Secura 0 - 25 kg

* Britax Multitech 9 - 25 kg

* Britax Two Way Elite 9 - 25 kg

* HTS BeSafe iZi Combi X3 0 - 18 kg

* HTS BeSafe izi Kid X3 0 -18 kg

* HTS BeSafe iZi Combi ISOfix X3 0 - 18 kg

* HTS BeSafe izi Kid X3 ISOfix 0 -18 kg

* MaxiCosi Mobi 9 - 25 kg

* Recaro Polaric 9-18 kg, isofix.

Skrevet

Forrestn så er vel Secura på vei ut av markedet(og det er egentlig veldig synd for det er et fint sete til de mindre barna).

Skrevet

Tusen takk for gratulasjon og all hjelp:) Kjempeflott:)

Vi skal ha barnet bakovervendt, ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...