Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #1 Skrevet 24. april 2010 Vi har et barn på 6 år og synes vi bør ha en til. Har alltid hatt lyst på flere barn, men mannen nekter. Jeg vet hvorfor han ikke vil ha flere barn grunnet jeg fikk en alvorlig depresjon etter forrige fødsel, så mye falt på ha når det gjaldt stell og slikt av førstemann. Jeg har vært frisk i over 5 år nå og føler meg klar for en til, men mannen min beinnekter... Hva gjør jeg? Forslag? Jeg er 31 år føler klokka tikke... Må jeg rett og slett gå fra mannen og finne en annen eller hva?
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #2 Skrevet 24. april 2010 Det endrer seg sikkert hvis han får ordentlig informasjon om hva risikoene for fødselsdepresjon er og at dere legger planer for hvordan dere kan takle det HVIS det kommer tilbake. Nå som du kjenner signalene kan du også forebygge og få hjelp tidlig.
kitty litter Skrevet 24. april 2010 #3 Skrevet 24. april 2010 Det har jeg også sagt til han. Jeg vil jo sikkert også få veldig oppfølging både gjennom svangerksapet og etter det.. Får prøve å finne flere tall og fakta om dette...
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #4 Skrevet 24. april 2010 ta han med deg på babybesøk og putt babyer i armene på han;)
kitty litter Skrevet 24. april 2010 #5 Skrevet 24. april 2010 Ser jeg ikke var særlig anonym mer ja...opps...jaja ikke så farlig egentlig... Jeg har VIRKELIG lyst på et barn til, men ønsker jo ikke gjøre meg gravid mot hans vilje heller da, men kan jeg leve et liv og alltid ville vite at jeg ikke fikk det barnet jeg ønsket meg?
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #6 Skrevet 24. april 2010 Jeg mener ikke kuppe tråden din helt, men er det pga dette du er så imot abort?
kitty litter Skrevet 24. april 2010 #7 Skrevet 24. april 2010 Det er prøvd opptil FLERE ganger da det rett og slett bugner av spedbarn både i nabolaget og i familien....
kitty litter Skrevet 24. april 2010 #8 Skrevet 24. april 2010 Hva har det med saken at jeg er i mot abort? Jeg er imot abort, men mannen min er like mye i mot abort. Selv ønsker jeg meg to barn...skjønner ikke helt hva abort har noe med det å gjøre...
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #9 Skrevet 24. april 2010 De fleste menn blir vel ikke uten videre helt sykt babysyke av å holde spebarn? Er vel mer for oss kvinner det, eslv blir jeg overhodet ikke vill av å holde babyer. Kjedelig.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 24. april 2010 #10 Skrevet 24. april 2010 Du kan jo forsøke og forklare ham at tanken på å ikke få flere barn faktisk gjør deg nedenfor og lei deg. Dessuten er det mer vanlig med fødselsdepresjon med første barnet enn ved senere barn, du skal ha maks uflaks for å få dette to (eller flere) ganger. Hadde selv fødselsdepresjon etter min første, men ikke med noen av de andre tre. I tillegg gjør det jo ikke noe å pøse på med alle plussene for at sønnen din skal få søsken :-)
kitty litter Skrevet 24. april 2010 #11 Skrevet 24. april 2010 Tusen takk Alva, det var akkurat et slikt svar jeg ønsket meg : )
kitty litter Skrevet 24. april 2010 #12 Skrevet 24. april 2010 Nå sier han at han ikke vil ha flere barn fordi vi har noe godt forhold. Vi kysser og koser ikke hver dag, har sjelden sex o.sv. Jeg eier ikke sexlyst, det gir meg ingen ting og det har jeg sagt han. Sa også at jeg er glad i han selv om vi ikke er "nyforelska" mer etter 11 år... Dessuten ønsker han å ha fritid og ikke bare styre med unger...
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #13 Skrevet 24. april 2010 Mannen min ville heller ikke ha flere enn ett barn. Jeg maste og maste og maste, og fikk tilslutt overtalt han til å få ett til. Men det har påvirket forholdet vårt negativt, da han føler han ble presset til noe han ikke var klar til. Likevel vill jeg gjort det samme igjen siden jeg på ingen måte var tilfreds med bare ett barn.
kitty litter Skrevet 24. april 2010 #14 Skrevet 24. april 2010 Burde jeg ikke da heller finne en mann som faktisk VIL ha barn da? Hvis dere fikk en dårligere forhold etter det?
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #15 Skrevet 24. april 2010 Da tenker du i tilfelle ikke mye på barnet dere har sammen, dersom et nytt barn er viktigere enn å la barnet ditt fortsatt ha en mor og far som bor sammen. Vi fikk et dårligere forhold, men vi jobber med det, og jeg tror det kommer til å bli helt fint igjen med tiden. Vi har begge erkjent at siden vi ville helt motsatte ting, så var det bare en som kunne få viljen si, og i dette tilfelle ble det meg. Om jeg hadde "tapt" ville jeg aldri funnet en ny mann for å få flere barn, med tanke på barnet vi hadde fra før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå