juli09 Skrevet 24. april 2010 #1 Skrevet 24. april 2010 satt å undret meg over at medisinskapet begynner å bli ganske slunkent... finnes bare plaster og pinex der så hva er det lurt å fylle opp meg? sånn med tanke på at man har baby osv.. hva er det absolutte man bør ha i hus til enhver tid??? =)
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. april 2010 #2 Skrevet 24. april 2010 Jeg har ikke noe medisinskap (men det står på ønskelista), men har igrunn vært litt slækk på det området igrunn... Har vel alltids hatt noe paracet liggende, hehe. Og plaster da, som regel. Men akkurat nå har jeg av medisiner og "stæsj": -bandasjer -plaster (vanlig og kompressplaster) -øyelapper -øyedråper -øyesalve -"doktor"tape -mepilex -tramadol -voltaren -pinex forte -paracet -ibux -loratadin -zyrtec -phenamin -astmamedsiner -noskapin -cosylan -klorhexidin -håndsprit -bloprøvestæsj (ikke at jeg bruker det hjemme, men) -sprøyter i div former (av samme grunn som over) jeje...ble litt da Men det er ikke fordi jeg tenker at jeg MÅ ha det til enhver tid altså
Gjest Skrevet 24. april 2010 #3 Skrevet 24. april 2010 Hva i all verden skal du med alt det der hjemme?
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 24. april 2010 #4 Skrevet 24. april 2010 Febertermometer med plastbeskyttere Pyrisept Tupfere, gasdotter for å vaske øynene med f.eks eller små sår. Paracet eller pinex for barn/baby. Saltvanndråper (til øyekatarr, eller for å skylle ut rusk fra øyet) Salve for sår stum Saltvannspray for baby Barneplaster Sånn ellers: Gasbind Saks Teip(hvit) Hostesaft (greit å ha på lur) Smertestillende som inneholder paracetamol og smertestillende som inneholder ibuprofen (de kan ha forskjellig virkning, og en kombinasjon av disse to kan ofte gi best resultat mot smerter) Ispose ??? hvis dere er en aktiv familie Enkeltmannspakke Kløstillende salve Sårsalve (mot f.eks lette brannsår) Pinsett Det var det jeg kom på. Noe er selvfølgelig mindre nødvendig enn andre ting, det kommer an på hvor stort medisinskap man vil ha
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. april 2010 #5 Skrevet 24. april 2010 jeg glemte termometer da, hehe. DET har jeg! Og salver av diverse slag Hva jeg skal med det? noe spesifikt du tenker på? Høhø. Ser jo lista var lang, men det eneste ufornuftige må jo være sprøyter og div til blodprøvetaking
juli09 Skrevet 24. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 24. april 2010 tusen takk jenter! =) ble en smule klokere nu får bare huske å skrive av slik at jeg får handlet på apoteket på mandag er så kjedelig hvis uhellet er ute- eller man blir syk og ikke har noe på lager;)
Gjest Skrevet 24. april 2010 #7 Skrevet 24. april 2010 Voltaren, Tramadol, Pinex Forte f.eks? Det er jo reseptbelagte preparater..
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. april 2010 #8 Skrevet 24. april 2010 Ja, men så får jeg det på resept og da Har ikke akkurat rana apoteket
Gjest Skrevet 24. april 2010 #9 Skrevet 24. april 2010 Hehe, nei det regna jeg jo med. Men siden HI spurte hva hun burde ha i medisinskapet så syns jeg det var litt rart at du svarte alle de tingene der:) Kan jo være kjekt å ha selvfølgelig, men sjelden man trenger så sterke smertestillende liksom..
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. april 2010 #10 Skrevet 24. april 2010 Hehehehe. Jeg leste "hva har DU i medisnskapet":..sorry, my bad! Skulle ønske jeg hørte til sjeldenhetene, men jeg er så heldig å stå på det fast! JUHU!
Gjest Skrevet 24. april 2010 #11 Skrevet 24. april 2010 Sånn kan det gå.. Huff, kjedelig med så mye smerter da!! God bedring da (håper det er noe som går over..)!
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. april 2010 #12 Skrevet 24. april 2010 Hehe, sletne husmødre leser bokstaver i krøll Takker for det! (går ikke over, men alt går!)
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 24. april 2010 #13 Skrevet 24. april 2010 Dette vil jo være veldig forskjellig for hver og en, alt etter hva man trenger av medisiner og slikt, men av generelle nødvendigheter vil jeg svare: Pyrisept Bomull Kompresser Plaster Xylocain (eller eurax) Paracet/Pinex for barn og voksen Zyrtec Nesedråper (saltvann) I tillegg har vi en del annet, noe av det er del av reiseapoteket som blir med oss på ferie. Rhinexin Noe allerginesespraygreier Otrivin nesespray Paralgin Forte Bacimycin Ventoline og kolbe Idoform GEM (som alltid er med oss på ferie) Pluss noe greier jeg ikke husker navnet på nå..
Stina <3 Skrevet 24. april 2010 #14 Skrevet 24. april 2010 Ingen som nevner watergel Det er jo så kjekt hvis det er noen som får brannsår/brenner seg
-MtG- Skrevet 24. april 2010 #15 Skrevet 24. april 2010 Jeg legger til medisinsk kull. Jeg har en flaske med flytende medisinsk kull som er fint å ha om unga får i seg noe giftig(ring giftsentralen før det taes da..).
Tante Gustava Skrevet 24. april 2010 #16 Skrevet 24. april 2010 I tillegg til det som alt er nevnt så anbefaler jeg steri-strips. Kjekt å kunne lappe sammen små kutt/sår.
BlåBlå Skrevet 24. april 2010 #17 Skrevet 24. april 2010 Jeg synes det er greit å ha sånne strips til å lappe sammen kutt med. Og enkeltmannspakker (kompresser) til å sette på trykkbandasje med. Vi har også watergel, som lindrer brannskader etter at man har akuttnedkjølt. Øyeskyllevæske i tilfelle, men strengt tatt ikke nødvendig siden man kan bruke vann. Og selvfølgelig febernedsettende, plaster, termometer,
Fjerteberte Skrevet 24. april 2010 #18 Skrevet 24. april 2010 1 flaske whiskey.... For å roe seg ned etter små-ulykker =D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå