JuniAnkerHansen Skrevet 24. april 2010 #1 Skrevet 24. april 2010 Sliter med å bestemme meg for bæreslynge. Noen med erfaringer?
Elefanten Skrukkeskinn Skrevet 24. april 2010 #2 Skrevet 24. april 2010 Hei! Vi bestilte faktisk BabaSling, men syntes den var grusom, så leverte den tilbake.. Var stiv og rar, vanskelig å stille, men så skal det sies at vi på det tidspunktet var temmelig uerfarne. Mei tai (Freehand) har vi også prøvd, jeg syns den var god å bære i mens barnet var lite, men ettersom det ble tyngre syns jeg selene gnagde veldig!! Det ble vondt og ubehagelig. Men her er sikkert mange uenige med meg, altså. Dessuten syns jeg det var forferdelig upraktisk med de lange selene, som måtte knytes opp og igjen og gjerne ble slept nedi søla mens man holdt på. Samme problem med sjal.. MEN, det å ha en slynge er genialt i begynnelsen!! Bare velg en annen enn BabaSling.. Den er så lett og grei å ta av og på, bare litt stramming, så sitter den. Ingen stropper osv osv. Anbefales! Men siden vekten her hovedsaklig hviler på en skulder, syns vi også dette ble litt tungt i lengden, og gikk da over til en formsydd bæresele. Da ble vi totalt frelst! Manduca brukte vi, og har båret masse i snart to år! Vi fikk den da gutten var ca 3mnd, så har ikke forsøkt den til spebarn, men det skal også gå an altså, er et spebarnsinnlegg inkludert i selen. Men hvis du har mulighet og råd, ville jeg kanskje gått for en litt rimelig slynge til de første månedene ( brukt?), og så satset på en Manduca. Da trenger du ikke noe annet, og de er som å bære en god sekk! Både på magen, og etterhvert på ryggen. Bare søk, så selges den flere steder, f.eks her: http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=258 Vel, dette ble langt, men nå har du min erfaringer. Sjekk gjerne bæreforumet tettinntil.no, der er det mange spesialister og erfaringer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå