Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 24. april 2010 #1 Skrevet 24. april 2010 Vi startet med tran nå i kveld og prøvde å gi jenta vår tran med sprøyte i munnviken. Hun lå på stellebenken, men synes det ble ganske mye søl. Noen som har tips på hvordan man gir tran uten altfor mye søl?
ett til! Skrevet 24. april 2010 #2 Skrevet 24. april 2010 prøve å sette henne litt opp kanskje?og gi bittelitt i gangen,da spytter hun ikke ut alt i en gang iallefall:) vi ga tran i noen uker men ga opp fordi han nekta å svelge.så vi gjør som vi gjorde med broren,gi D-vitaminer til han begynner å spise fast føde,slik at trana kan bli gitt med teskje!
Kate77 Skrevet 24. april 2010 #3 Skrevet 24. april 2010 Vi har stukket hull på de møllers dobbel ampullene og klemt innholdet inn i munnen. Det blir jo mye mindre som skal ned på den måten. Helt minimalt med gris:)
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 24. april 2010 #4 Skrevet 24. april 2010 Vi begynte i det små med å kun ta rundt en halv ml i sprøyta, ellers ble det for mye å svelge fant vi ut. Økte etterhvert. Tok sprøyta i munnen, passet på at tunga ikke var i veien (ellers ble det søl:) ) og sprøytet inn. Et godt tips er å sprøyte litt opp i ganen, da glir det lettere ned. Når hun ble rundt 4 mnd begynte det å bli en kamp uten like, og tilslutt måtte vi gi oss. Synes det er litt drøyt at to voksne folk måtte til for å få en liten baby til å ta tran. Så nå når vi begynte med grøt for et par uker siden, byttet vi over til vitamin D dråper som vi har i grøten.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 24. april 2010 #5 Skrevet 24. april 2010 vi gav med teskje første gang vi, og da tok vi en smekke på. Det ble søl de første gangene, men det tok ikke lang tid før hun skjønte det. Når hun skulle begynne med fast føde, spiste hun fra skje som om hun aldri skulle gjort noe annet.
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 24. april 2010 #6 Skrevet 24. april 2010 Jeg blandet det i melk på flaske. Ikke noe søl, bare skikkelig vond lukt....hehe:-)
Gjest Skrevet 25. april 2010 #7 Skrevet 25. april 2010 Vi gir med teskje og det går rett ned uten problemer. Det trenger ikke være komplisert, med sprøyte og tull. Funker best når han ligger i vippestol.
Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 25. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 25. april 2010 Takk for alle svar! Her var det masse gode forslag, så nå skal det prøves ut fra og med i kveld! Fortsatt god kveld :-)
Rampongi Skrevet 25. april 2010 #9 Skrevet 25. april 2010 vi putter noen dråper i grøten hennes, før hun fikk grøt fikk hun på teskje, det ble litt søl av det ja..
Tigerpote Skrevet 25. april 2010 #10 Skrevet 25. april 2010 Vi gir med 5 ml-sprøyter, og sprøyter inn litt og litt. Det hender det blir litt søl, men som oftest svelger hun det meste, selv om hun ikke liker det. Hun ligger på gymmatta si, og har ikke klær på overkroppen! Har ødelagt mange fine klær...:/ Hs anbefalte oss å ikke blande tran i maten, fordi barnet da kan merke det på smaken, og få problemer i matveien siden. (Mamma har lurt meg en gang, så kanskje hun gjør det igjen). Altså om hun ikke liker tran da.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 25. april 2010 #11 Skrevet 25. april 2010 Hun har alltid fått tran med en skje. I begynnelsen satt vi vippestolen på kjøkkenbordet, men nå får hun i høystolen sin, før kveldsgrøten :-) Vi passer godt på å ikke søle, holder papir under skjeen som gå rett i bosset. Menom vi søler så har hun smekke under, og den legger vi da i grønnsåpe vann for å få lukten vekk før den vaskes i vanlig klesvask. Det lærte jeg etter at hun sølte engang og jeg heiv den i klesvasken, og hele klesvasken stinket fisk lol. Snuppa ble etterhvert vant til smaken, og nå elsker hun tran. Smatter fornøyd i seg skjeen. Men de første to månedene var det ikke så populært hehe.
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 26. april 2010 #12 Skrevet 26. april 2010 Jeg gir fra skje. Har funnet ut at det er best å gi i to små omganger. Får hun for mye på skjea kommer endel av det ut igjen og da stinker det sånn! Før pleide jeg å gi henne når hun lå på ryggen og helte inn i munnen (fra skje) og så stappa flaska med mme rett i munnen på henne, da gikk det ned. Har prøvd en gang å blande med mme i flaska, men ikke prøv det på gulpebabyer, ALT lukta tran! Nå får hun to små skjeer med tran og så litt mat eller mme etterpå, går kjempefint det, bare jeg husker på det...
Propellll ♥ Skrevet 26. april 2010 #13 Skrevet 26. april 2010 Her sitter han på fanget og gaper etter skjeen, hehe lukter sitron laang vei
Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 28. april 2010 Forfatter #14 Skrevet 28. april 2010 Jippi, da fant vi metoden som fungerete her i huset: Vippestol Egen transmekke Kun litt av skjeen(lang barneskje) av gangen Takk for alle forslag og god kveld til dere alle :-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå