lisamor83 Skrevet 24. april 2010 #1 Skrevet 24. april 2010 Jeg jobber som pedagogisk leder i barnehage på Gjøvik. Kjæresten bor i oslo så jeg flytter dit til sommeren. Har søkt jobber i oslo (begynte før jeg visste jeg var gravid) nå er jeg usikker på hva jeg burde gjøre.. Begynne i ny jobb i august og være over 6 mnd på vei? aner jo ikke hvordan formen er.. eller beholde jobben jeg har på gjøvik frem til termin i desember? det vil jo innebære pendling om jeg skulle være i fin form og jobber fullt fremt til termin. Noen som har tips/råd på hva jeg burde gjøre?
doble<3<3 Skrevet 26. april 2010 #2 Skrevet 26. april 2010 hmm, ikke så lett dilemma.. om det hadde vært meg så hadde jeg nok beholdt jobben på gjøvik.. du sier du har termin i desember, dvs at du går ut i permisjon slutten av november/begynnelsen av desember (tre uker før termin).. Da har du kun jobbet tre og en halv - fire måneder i ny jobb.. med mye nytt og sette seg inn i og i forhold til foreldre/barn i ny barnehage hadde jeg beholdt den gamle.. men det må du se selv.. Jeg er nå 23 uker på vei og var helt fin mitt første trimester.. Så kom bekkenløsningen for fullt og ble sykemeldt.. Har gått 100% sykemeldt siden uke 18.. Det er langt derifra sikkert du får noen plager, og er i fin form hele tiden og da skjønner jeg det kan bli tungt med pendlingen.. men syns allikevel at ikke det høres kjekt ut å være tre-fire mnd i ny jobb og vite at du snart blir borte et år.. Bare mine tanker, det er vanskelig å se for seg hvordan dette blir.. Lykke til med valget ditt og graviditeten framover =)
mali28 Skrevet 29. april 2010 #3 Skrevet 29. april 2010 Hei. Det var et dilemma. Jeg ville byttet hvis du skal bo i oslo, da jeg mener at pendlingen vil ta på. Spørsmålet vil jo kanskje heller være hvorvidt du får jobb. Jeg er 9+4 og har vært på intervju i dag. Føler meg simpel somikke fortalte det til dem, men man må tenke på seg selv og at den lille skal ha det bra. dvs lite stress og fornøyd mor=) Ønsker deg uansett lykke til med jobb i Oslo eller hvor det blir=)
Annie90 Skrevet 29. april 2010 #4 Skrevet 29. april 2010 Jeg har litt av det samme problemet bare at jeg er lærling, har to måneder igjen av læretiden, og den lille er 10 uker. Problemet er at jeg er mekaniker, på lastebil, noe som innebærer tungeløft osv. Så jeg må fortelle dem det ganske snart. Burde jeg vente til jeg får beskjed om at jeg får fast jobb? Er redd arbeidsgiver ikke vil ansette meg fast ettersom jeg får barnet i desember og da blir borte i ett år.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 29. april 2010 #5 Skrevet 29. april 2010 Ja, det var jo et dilemma. Er den evt. nye arbeidsplassen klar over at du er gravid og klar for å tilrettelegge for deg, hvis du skulle få behov for det? Hvis de så er, kan det være greit å bytte jobb, hvis du likevel skal flytte til Oslo. Da slipper du pendling og denslags.
lisamor83 Skrevet 30. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 30. april 2010 nei det er ikke lett.. var på to jobbintervjuer i Oslo på onsdag og har nesten garantert fått den ene jobben (fortalte ikke at jeg var gravid) ble rådet på forhånd til å ikke si noe siden de da finner grunner til å ikke annsette meg selv om de ikke har lov til å gjøre det med gravide. men jeg vet fortsatt ikke om jeg burde takke ja og fortelle dem situasjonen.. liker ikke å juge:/ men det mest vanskelige er jo selvfølgelig det med formen og hva som lønner seg. Om jeg ikke er i form og er 100 % sykemeldt vil det jo være lurest og beholde den jobben jeg har.. men er umulig å vite formen i august. Selv om jeg har vært veldig mye kvalm og slapp nå noen uker så går jo det over. har ikke fortalt om graviditeten der jeg jobber nå enda.. men må nok gjøre det på mandag.. vanskelig å skjule kvalmen. Og tenkte kanskje de har noen tips til hva jeg burde gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå