Gå til innhold

sparkesykkel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har barna deres sparkesykkel?

Må de ha på hjelm eller annet beskyttelsesutstyr når de bruker det?

Mine har sparkesykkel og dem må ha på hjelm og kne/albue beskyttere når dem er ute med sparkesykklene... det må til, bare idag har dem vel ramlet sikkert 10 ganger hver så ordentlig utstyr må til om dem ikke skal skade seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldste har og bruker hjelm.

Han er ganske forsiktig da saa har til naa ikke hatt noen uhell.

Skrevet

lillemor har, men hun har en slik barne utgave, 3 hjuls. Hun bruker den stortsett bare inne og på verandaen, da har hun ikke brukt hjelm og beskyttelse.

Hun må nok bruke sykkelhjelmen om hun skal ta den ut på veien etterhvert.

Skrevet

Mine har både sykkel og sparkesykkel. Ikke faller de så høyt at de må ha eskyttelse og ikke kjører de så fryktelig fort heller. Syenst det nesten er latterlig med hjelm på de helt små

Skrevet

Hvor gamle er dine barn du anonym? Og hvor har du lært at det har noe med høyden å gjøre om de faller eller ikke, treffer hode knall i asfalten redder hjelm store skader..

Mine har sparkesykkel, må bruke hjelm om de skal ut på gata med den. Men ikke mer beskyttelse enn det. Men når de har rulleskøyter på må de ha ekstra beskyttelse på håndledd, kne og albu. Det har de blitt innprentet med siden de fikk rulleskøyter første gang. Derfor har de også lært seg rulleskøyter skikkelig bra, og slitt ut beskyttelser, og jeg ser ved å se på hvor mye støyt de beskyttelsene tar hvor mange skader man har sluppet unna med.

Jeg tenker også slik at hvis ikke barna lærer seg gode vaner fra de er små klarer en ikke å venne de til å bruke hjelm når de er eldre.

Skrevet

barna mine hadde det da de var mindre...jeg syns det holder lenge med hjelm :)

Skrevet

Mine bruker hjelm. Han er ca den eneste på hele skolen som bruker hjelm på sparkesykkelen.

Skrevet

En sparkesykkel har så små hjul så det trengs bare en liten stein så kan de stupe fremover. En gang har sønnen sparkesyklet uten hjelm (6 år) og da greide han jammen å ramle nesten helt uten fart. Og hva gjorde han? Jo, han slo hodet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...