Missy M Skrevet 24. april 2010 #1 Skrevet 24. april 2010 5 uker siden keisersnitt og lurer på når det er ok å begynne å trene igjen?? Vet man skal være forsiktig første 6 ukene etter KS i forhold til løfting osv. Noen som har erfaring ang hvor lang tid det tok å bli kvitt babykulen?? Ønsker å komme i form igjen
kirsty*2barnsmamma Skrevet 24. april 2010 #2 Skrevet 24. april 2010 heisann! Du skal ikke trene de første 3 månedene etter keisersnitt. Rart du ikke fikk beskjed om dette på sykhuset. Jeg fikk et skriv av fysioterapeut på barsel om dette. Veldig viktig du er forsiktig fremover nå. Husk at du nettopp har hatt en stor mageoperasjon. Så nå må du ta vare på deg selv fremover. Men du kan gå tur da såklart, bare du ikke presser deg. For det er viktig å være i bevegelse, med måte så klart. Dette med babykulen er nok veldig forskjellig. Men for de som har hatt ks så tar det lengre tid før den forsvinner. men dette kommer an på gener og. Jeg hadde ks for 7 mnd siden og ikke akkurat de beste genene, pluss at jeg ikke er så veldig ung lengre. Så jeg går i mammaklær enda desverre. Hasr ikke gått ned noe i vekt og ser gravid ut enda. Men jeg har heller ikke ammet, mulig det har noe med det å gjøre. Jeg spiser sunt, trener , går ute i terreng daglig. Men, sånn er det bare. Jeg har verdens herligste baby, så da har jeg bestemt meg for å være stolt av den kroppen jeg nå har. Den er tross alt et synlig bevis på at et stort mirakel har skjedd :-)
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 24. april 2010 #3 Skrevet 24. april 2010 jeg hadde ks for 8 mnd siden, og begynte å gå turer med en gang.viktig å holde vogna godt inntil kroppen spesielt i bakker, for å ikke belaste ryggen.jeg fikk heller ikke beskjed om noe ang trening på sykehuset, men fikk vite av andre at jeg måtte vente til 3 mnd.men jeg gikk veldig raske og lange turer frem til dette for å komme iform igjen(la på meg 25 kg;-( ) rett før 3 mnd startet jeg trening på helsestudio, og kjørte det samme styrkeprogrammet jeg alltid har tatt.føler at jeg har brukt litt tid på å "få på plass" magemusklene, men det begynner å hjelpe.kulemagen forvant ganske fort, men er dessverre fortsatt litt dvaskete. har gått ned 27 kg etter fødsel;-) tror egentlig man fort kjenner om det ikke går greit å trene, men tror det er pga brokkdannelse at man skal vente til 3 mnd...(litt usikker)
Missy M Skrevet 24. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 24. april 2010 Takker for svar jenter Syns jeg fikk veldig lite informasjon på sykehuset etter KS, og kom ikke på å spørre så mye før vi reiste hjem heller. Da var det mye annet som vi hadde å tenke på. Heldigvis liker mini å ligge i vognen, så her er det mye turgåing for å finne tilbake igjen til formen. Så da får jeg nok vente tålmodig litt lenger da før jeg begynner med trimmen
luva* Skrevet 24. april 2010 #5 Skrevet 24. april 2010 Jeg hadde keisersnitt for ca 2 måneder siden. Begynte å trene ordentlig igjen for to uker siden. Jeg hadde en lang samtale med legen på sykehuset om når jeg kunne begynne å trene igjen før jeg drog fra sykehuset. Og jeg fikk beskjed om å vente i seks uker, men etter det var det greit. Jeg har enda ikke begynt å trene de rette magemusklene, men ellers trener jeg som vanlig. Men jeg tror det er stor forskjell på keisersnitt. Mitt keisersnitt var planlagt, og det kuttet ingen muskler i forbindelse med ingrepet. Har de kuttet muskler kan det gjerne være andre regler som gjelder. Så jeg tror du må ta hensyn til hvaslags keisersnitt du har vært igjennom også.
Rampongi Skrevet 25. april 2010 #6 Skrevet 25. april 2010 tihhi:) Jeg starta med forsiktig pilates etter 6 uker og kun en time i uka. Jeg klarte ikke alle mageøvelsene, men gjorde det lille jeg fikk til. Jeg har ikke spesielt trent før graviditet. Jeg merka fort at jeg etter noen uker klarte mye mer, så det hjalp virkelig på, selv om musklene var "avrevet". Men jeg hadde et veldig ok ks. Ikke noe plager, ikke noen vanvittig smerter heller. Etter 4 mnd starta jeg å trene mye mer. Det er 7 mnd siden ks nå og jeg trener 2-4 ganger i uka. Jeg kan gjøre alle øvelser. Det tar nok litt tid før kulen forsvinner, jeg har den enda, men er ikke så stor at det er noe problem. Som de andre er inne på her, ikke begynn for tidlig, iallefall ikke med harde øvelser. De første mageøvelsene er vonde, rett og slett.. Lykke til når den tid kommer!
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 25. april 2010 #7 Skrevet 25. april 2010 Jeg fikk også beskjed om å vente i 12 uker. Startet så smått med øvelser etter et par mnd, men tok det veldig forsiktig. Men å stramme musklene litt, det kan du gjøre. Det hjelper faktisk noe det også. Det øker blodgjennomstrømningen til det ødelagte området, slik at helingsprosessen går fortere. Det er nå 5 mnd siden fødselen, og jeg har fremdeles mye mage :-( Resten av kroppen er tilbake i str. 36, men magen ser gravid ut. Har imidlertid blitt noe bedre de siste ukene etter at jeg intensiverte bruken av rockering. Skal kjøre steinhardt nå, for er så innmari lei av denne digre kulen. Den er verst om kvelden når magen er full av mat (og luft). Har et stort hull i muskulaturen midt på, så ingenting holder på innholdet. Må også si at jeg hadde en enormt stor mage som gravid, og er ingen ungsau lenger, så må vel bare regne med at det tar tid... Eier ikke tålmodighet, så det går på humøret løs enkelte ganger, hehe. Får vel også svi for at jeg ikke var spesielt godt trent på forhånd.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 25. april 2010 #8 Skrevet 25. april 2010 Jeg hadde også kjempestor mage da jeg var gravid. Jeg hadde høy livmor, igjen genetisk. Kanskje derfor jeg slitr ånn da. Og jeg hadde hastesnit. Jeg begynte på treningsstudia etter nøyaktig 3 måneder :-) Men gikk som sagt mye turer i terreng med terrengvognen før det.
Missy M Skrevet 25. april 2010 Forfatter #9 Skrevet 25. april 2010 Jeg la på meg 16 kg i graviditeten, i følge vekten er alt det faktisk borte så skal ikke klage. Men ønsker jo selvsagt å få strammet inn magen også. Ble hastesnitt på meg også, og vet ikke om det ble kuttet muskler eller ikke. Er ikke så veldig inne i dette treningsgreierne så når begynte dere med type sit-ups øvelser?? Hvilke øvelser er de beste å begynne med? Er som sagt kun magen som trenger stramming, da resten av kroppen er kommet seg som den var før graviditeten Tenkte kanskje på rokkering?? Jaja får nøye meg med turgåing med min lille prins da frem til 3 mnd Takker for mange svar. Er veldig godt å høre på andre sine erfaringer
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 26. april 2010 #10 Skrevet 26. april 2010 Hei! Rart man får så forskjellige beskjeder.. Jeg hadde hastesnitt og mistet mye blod. Var fryktelig dårlig, men kunne likevel begynne å trene etter 6 uker sa gyn til meg.. Jeg begynte etter 8 uker og det går fint. Nå er gutten 3 mnd og jeg trener mor og barn trening med en fysioterapeut. Føler det er tryggest. Blir godt passet på. Vi trener bare de skrå magemusklene og har aerobic uten hopp. Trener mye bekkenbunn og lår og rumpe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå