Gå til innhold

Noen babyer som har hatt omgangsyken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 5 måneder har hatt det denne uken, startet mandag. Han har fortsatt diare, og fått litt feber igjen i dag.

Hvor lenge hadde deres babyer det?

Skrevet

Mi hadde det i påsken, ikke noe gøy. Hun spydde bare første natten, hadde feber på dag 2. Men hadde kraftig diare i 6 dager etterpå. Sånn at vi måtte skifteklærne hennes flere ganger for dag. Legen min sa det var vanlig at det varte i 7-8 dager...

Skrevet

Stakkars :/. Min hadde et døgn med oppkast og 5-6 dager med diare. Var bare vann på slutten, men han fikk tenner og di siste to dagene så noe av diareen kan skyldes det.

Skrevet

Ja, håper det snur snart. Kjedelig med sjuke barn. Her kom den første tanna så vidt frem for 1,5 uke siden. Har også lest at de ikke får diare og feber ved tannfrembrudd. Dette står på nettdoktor.no:

Fremtidsutsikt

Frembruddet av tenner gir i seg selv ikke feber - feberen stammer fra en av de utallige infeksjonene som alle barn skal igjennom. I dette tiden er smittefaren større dersom barnet er sammen med fremmede. De større søsknene har venner på besøk, og barnet har kanskje begynt i barnehage. Alt sammen medvirker til økt fare for infeksjoner, og dermed feber.

Skrevet

Omgangssyken har jo gått over hele landet nå. Mi har ikke fått tenner,er nok litt tilfeldig det der med tenner og feber/diare. Det er jo fullt mulig for babyer å bare bli syk uten annen grunn enn smitte og :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...