Gå til innhold

Vet ikke om sønnen min er invitert i bryllupet...vet dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

anonym 08.41 her og litt rask på avtrekkeren..

Man tar ikke med seg et barn som ikke er invitert. 17. mnd koser han seg hos barnevakt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hahahahahahahahah er det virkelig mulig?? Det du faktisk lurer på er om du trenger å finne på en unnskyldning til hvorfor sønnen din er med når han ikke er invitert?? Du må jo virkelig mangle noen skruer?!

SELVFØLGELIG tar du ikke med deg sønnen din når han ikke er invitert! Tror du virkelig han kommer til å kose seg i ro i mange timer ved bordet? Det er ikke alle som ønsker å ha mange barn tilstede som tar oppmerksomheten på en sånn stor og spesiell dag, og det er brudeparet som bestemmer om det skal være voksenfest eller "barnefest". Jeg håper seriøst at du tuller men jeg begynner å lure. Herremoses, jeg er helt sjokkert.

Og til deg oppe som skrev at barnet garantert kom til å kose seg mer med mor enn stuet vekk til en barnevakt: For det første så "stuer" man ikke vekk barna når man ber om pass fordi man skal i bryllup. For det andre så syns jeg synd på deg som tydeligvis ikke har gode besteforeldre/barnevakter til barna slik at du tror de har det fælt.

Mine barn har verdens beste besteforeldre og de elsker å være der. Tror nok ikke de føler seg "stuet" vekk når de jubler av lykke hvis de skal være der, og nærmest løper ut døren uten å si hadet.

Skrevet

Og sånn forresten - hvis du kommer drassende med en stol, så sier det jo seg selv at du har forstått at han ikke er invitert. Det er ikke normalt å ta med egne stoler i bryllup:-p

Skrevet

For og si det sånn, noen er så firkantet på det der at fy! Jeg har ei datter på fire mnd. Altså BABY! Vi var bedt i konfirmasjon til mit søskenbarn og jeg sierifra om at vi kommer alle tre. Da får jeg til svar at jeg må få barnevakt til tuppa for barna til søskenbarna var ikke bedt. Jeg ble helt satt ut og sa at da kan vci ikke komme. Bor en time fra stedet og hun spiser fortsatt vær fjerde time om dagen. Altså måtte vi dratt opp for så og dra ned igjen etter to timer???? Hun sover jo bare.. Da fikk jeg til svar: Det var synd. Ble så lei meg.

Det verste er at min kisine hadde bare tatt med seg datteren sin som er tre mnd større en min. Som hun sa, det skulle bare mangle..

Ja, det jeg skulle frem til er at noen er fryktlige nøye på dette. Og barnet ditt er jo sort da. Dere er nok bare bedt dere. skaff barnevakt og ta en fri kveld. :o) Det har dere godt av.

Skrevet

Det som er så sjokkerende er at du, av egoistiske grunner, vil risikere å ødelegge det som skal være brudeparets perfekte dag. Det er ikke uvanlig å velge å ha et barnløst bryllup, og da bør man respektere brudeparets ønsker, og ikke lage sine egne regler for å følge egne behov.

MM

Skrevet

Uansett om HI er et forumtroll eller ikke så vitner dette om en ubehagelig person.

Skrevet

Ja, ærlig talt! Har nettopp giftet meg selv, vi inviterte ikke barna til mine egne søskne engang, av den enkle grunn at vi måtte leid et større lokale for å få plass til alle barna. Man har jo et budsjett for et bryllup! Det hadde alle forståelse for! Det var med en 4 mnd gammel baby som ble ammet, det hadde også alle forståelse for. Det blir jo veldig rart og urettferdig hvis en fetter skal ha med seg barnet sitt, og så har kanskje ikke brudeparets søsken sine barn med. Du driter deg ut hvis du gjør det, HI!

Skrevet

Hvor morsomt vil dette bryllupet bli for deg da, om du skal drasse rundt på en trassig småunge som slett ikke har lyst til og sitte still ved et bord og spise i 4 timer?

Bryllup som ikke er tilrettelagt for barn er nok ikke så morsome for barn og være i heller. Og sikkert ikke så morsomt for deg heller, for alle gjestene kommer til og se rart på deg som har drasset med deg selskapets eneste unge...

Pleier også og være en del alkohol i brylluper som ikke er tilrettelagt for barn, og er det virkelig noe du har lyst til og utsette ungen din for? Mange som endrer adferd når de er påvirket av alkohol.

Har selv vært invitert i bryllup uten barn, og syntes det var litt dumt at den lille ikke skulle få være med, men er overlykkelig i ettertid for at hun ikke var invitert, for det hadde definitivt ødelagt en hyggelig dag for OSS!

Så om du slett ikke vil tenke på brudepare, at du ødelegger deres dag etc, så tenk nå for guds skyld på ungen din!

Skrevet

Virker ikke som HI klarer å tenke på andre enn seg selv.

Skrevet

Vi var i bryllup for ca 2 år siden nå.. Barnet var ikke invitert, stod ihvertfall ikke barnets navn på innbydelsen.

Tok barnet med, og det var det mange flere som hadde gjort. Det var tilogmed dekt på til barna med tripp trapp stol til de minste.

Skrevet

Det som er sjokkerende her, er alle de hysteriske svarene HI får. Er det virkelig grunn til å lage så masse oppstyr rundt et lite barn som muliges dukker opp i bryllupet??

Og hvorfor sånn hat mot barn i bryllup? Bryllup er jo rene galskapen nå til dags, alt skal være på en viss måte og bruden er jo konstant i krise for ett-eller-annet.

Ei venninne av meg har kuttet all kontakt med meg fordi jeg ikke klarte å dra fra gutten min på 11 mnd over natta. Bryllupet hennes var tydeligvis viktigere enn min morskjærlighet.

Gale kvinner.

HI, drit i hele bryllupet, det er ikke verdt det.

Skrevet

Herregud, jeg giftet meg for 2 mnd siden og ikke engang våre to barn var til middagen i vårt bryllup, de er 3 1/2 og 1 1/2, de hadde ikke hatt noe utbytte av det i det ele tatt, etter kirken og noen bilder var de så slitne at de bare surva, da de kom til barnevakten hadde de slappet av litt begge to på sofaen og resten av ettermiddagen, STORKOSA seg.

I vårt bryllup var det nesten ikke invitert noen barn, vi hadde min eneste kusine som er 10, mine småsøsken på 13 og 15 og min manns niese på 13. Jeg hadde blitt ordentlig sinna dersom noen hadde kommet med barn som ikke var invitert. Det hadde ikke vært plass ved bordene, vi brukte LANG tid på å sette opp bordplassering og det var ikke noe ekstra mat eller stoler noe sted. Det hadde vært mye mer urolig rundt bordet dersom det hadde vært små barn.

Vi var invitert i bryllupet til min fetter fire uker etter termin med minsta og jeg ringte å spurte om hun kunne være med da vi måtte fly dit å bo der hele helgen. Samboeren til fetteren min svarte at de helst ikke ville ha barn, men dersom jeg lovet å gå fra middagen med henne når hun evt gråt så var det ok.

Selvsagt gikk jeg vekk fra bordet de få gangene hun lagde lyd, men alle var imponert over lille frøkna som bare var så våken og rolig i vogna si, vi hadde også fått plass slik at vi kunne ha med vogna inntil bordet der vi satt.

Bruden var borte MANGE ganger og skrøt av lillemor og holdt henne og slik. Fungerte veldig bra. Men min eldste som da var rett over 2 år var selvsagt ikke med, det er jo en selvfølge at barn i den alderen lager MASSE lyd og ikke er så glad i å sitte stille. En bryllupsmiddag varer gjerne 3-5 timer..

Skrevet

Det ville ikke ødelagt brylluppet mitt, men tror nok at dere kan se langt etter å ha blitt invitert i andre familiebryllup hvis dere har så lite respekt for brudeparets ønsker!

Egoistisk er du!

Det minste du kan gjøre er jo å spørre om det er greit og hvis det ikke er greit får du bli hjemme med barnet hvis dere ikke har noen til å være barnevaykt.

Skrevet

Hysteriet og galskapen finner man hos de rare menneskene som ikke kan gå i et bryllup uten avkommet sitt. Da snakker vi tulleruske foreldre.

Det er helt vanlig med voksenfester, da er ikke barn invitert. Det finnes ingenting hysterisk ved å ville ha en voksenfest. Det er derimot ganske lite inteliigent å ta med seg uinviterte gjester på en fest.

Skrevet

HI!

Da vi giftet oss hadde vi middagen og festen uten barn.

I forkant fikk vi et par telefoner med spørsmål om små barn kunne være med. Vi sa nei.Vi ville ikke ha masse småunger og støy, så det mått være likt for alle.

Etter kirken og fotografering kom barnevakten og hentet vår egen datter.

Tror du da jeg v i r k e l i g hadde blitt GLAD for at det dukket opp en uinvitert unge!!??

Fytti så egoistisk du er!

Skrevet

Jeg kan med 100% sikkerhet si deg at han ikke er invitert/ikke er velkommen.

Med mindre navnet hans er spesifikt skrevet i invitasjonen, tar man ikke med barnet med mindre det er et diebarn på kanskje under 6 mnd man ikke kan gå fra.

Ikke alle ønsker barn i bryllupet sitt, og i hvert fall ikke så store, det må man ha respekt for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...