Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #51 Skrevet 24. april 2010 Som brud planlegger du i ca et år i forveien DIN dag, du ber om fint vær, at alt skal være perfekt for dagen DIN!! Hvis du velger å drasse med barn når barnet ikke er bedt så bør du regne med at bruden ( som allerede er ekstremt følsom og sliten pga alle forbredelsene, samt det er jo en følsom dag) ikke kommer til å godta det uten vidre og mest ta det ille opp! Fordi DU valgte å ødelegge den perfekte dagen hun hadde brukt sååååå lang tid på å drømme om og forbrede til! Det er EKSTREMT respektløst å dra med andre som ikke er invitert så sant det ikke er puppavhengige babyer, i tilfelle du tar med en baby så er det forventet at du tar enorme hensyn til resten. Dessuten så kan det risikere at det er en del fulle gjester etterhvert og vil du virkelig utsette barnet ditt for det? Enten så skaffer du deg barnevakt, ellers så reiser du ikke.. Regner med at dere har fått innbydelsen 3-4 måneder FØR tiden så dere har god tid til å skaffe dere barnevakt så "jeg fant ikke barnevakt" unnskyldningen blir rett å slett alt for dum!!!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #52 Skrevet 24. april 2010 Barnet hadde garantert hatt det kjekkere med mammaen sin enn å bli stuet sammen med en barnevakt.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #53 Skrevet 24. april 2010 Seriøst, når ungen er 17 mnd? De fleste klarer vel da å ha det hyggelig EN kveld med barnevakt da??
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #54 Skrevet 24. april 2010 Ha det trivelig i bryllup sammen med barnet ditt. Men ikke klag over at det var lenge for han å sitte ved bordet, kjedelig osv. Heller ikke klag over høy lyd, alkohol eller røyk!!
Lilleleen Skrevet 24. april 2010 #55 Skrevet 24. april 2010 Jeg skjønner ikke hvorfor du på død og liv må ha med barnet ditt i det bryllupet? Vi skal selv i bryllup i sommer og har da en sønn på ca.6 mnd. Aldri om jeg hadde tatt ham med. Jeg vil ikke utsette mitt barn for evt fulle mennesker. Hvorfor er det så vanskelig for deg å skaffe barnevakt? Klarer du deg ikke uten barnet ditt, så bli hjemme. Blir jo som regel servert alkohol i bryllup og det er ikke sikkert alle nøyer seg med ett glass til maten. Vil du utsette barnet ditt for det?
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #56 Skrevet 24. april 2010 Jeg håper virkelig at dette er bare tull, HI.. Så respektløs går det vel ikke an å være?? Vi inviterer barna til søskena våre i bryllupet, de andre har vett nok til å forstå at barna deres ikke er invitert så lenge de ikke står i invitasjonene.. Det er meget uvanlig å invitere til bryllup MED barn.. Tror HI bare er ute etter å provosere og få en lang tråd..
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #57 Skrevet 24. april 2010 Som andre sier så er det frekt og bare ta han med. Det minste du kan gjøre er spørre på forhånd og respektere svaret du får. Jeg var i et bryllup i fjor sommer hvor det dukket opp barn som ikke var invitert til kaffen. Jeg kan love deg det ble litt små kaos.. Lokalet var jo dekket på til x antall gjester. Og når det da plutselig dukket opp flere som det ikke var beregnet sitteplass til så måtte plutselig det flyttes på bord, finne ekstra stoler osv. Og jeg kan love deg at brudeparet var en smule irritert.... Hadde du gått i et bryllup du ikke var invitert i?
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #58 Skrevet 24. april 2010 Vennen min, det er dårlig oppdragelse og etikette å ta med et barn i bryllupet. 1. Han er ikke invitert. Man tar ikke med uinnbudte gjester. 2. Det er veldig normalt å ikke invitere barn i bryllup, av alle årsaker som alle her har nevnt. Det er brudeparets dag, ingenting skal ta oppmerksomhet i fra dem. 3. Du må løfte blikket litt! At ditt barn er sentrum i deres univers er greit, men jeg skal love deg at han ikke er det for noen andre.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #59 Skrevet 24. april 2010 Du tar ikke med den ungen i bryllupet. Det er bare frekt og dårlig gjort av deg.
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 24. april 2010 #60 Skrevet 24. april 2010 Brudeparet ønske skal RESPEKTERES. De ønsker ikke og ha barn i brullupet sitt så enkelt er det. De er sikkert en grunn til at de ikke ønsker og ha unger der. I de brullupene jeg har vært i hvor barn ikke var invitert i var det åpen bar og høy musikk. Så det sier seg selv at det ikke var en fest som var tilrettelagt for små barn. Skaff barnevakt eller la vær og gå.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 24. april 2010 #61 Skrevet 24. april 2010 Det er sikkert tull dette innlegget, men jeg svarer alikevel. Du kan jo ikke ta med ungen! Brudeparet vilselvfølgelig ha alles oppmerksomhet denne dagen,det er dem sin stooooore dag! Og små barn trekker til seg mye oppmerksomhet, de sitter ikke stille og rolig ved bordet i flere timer, de avbryter med prat, latter eller gråt, folk hører kanskje ikke talene pga av barn osv osv. Skikkelig dårlig gjort å kanskje ødelegge mye av dagen for brudeparet.
trollmor & trollungene Skrevet 24. april 2010 #62 Skrevet 24. april 2010 Du tar selvfølgelig ikke med deg et barn på 17 mnd i et bryllup. Hva slags glede har barnet ditt av det tror du? Sitte stille ved et bord over lang tid, taler og som oftest alkohol og berusede mennesker. Han har det vel mye bedre hjemme hvor han kan leke og legge seg i egen seng når kvelden kommer. Hadde brudeparet ønsket bana velkommen hadde det stått i innbydelsen. Var selv i bryllup i fjor sommer. Minstemann var da 6 mnd og ble fullammet. Vi løste det ved at min lillesøster passet han og sendte meg en sms når det var tid for mat. Tok kvelden da festen startet for fullt. Kunne ikke falt meg inn å tatt han med meg inn. Det er brudeparets store dag. Som de fleste vet tar barn som regel stor plass og sjarmerer de fleste rundt seg. Barn på 17 mnd er full av oppdagelseslyst og blir fort et irritasjonsmoment på en slik dag.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #63 Skrevet 24. april 2010 Jeg hadde aldri tatt med barnet mitt på 17 mnd i et bryllup. Men stusser litt på folk som mener at den store dagen deres hadde blitt ødelagt fordi noen tok med seg sitt 17 mnd gamle barn. Er de så ustabile at det ikke skal mere til for at hele bryllupet deres skulle bli ødelagt, så burde de ikke ha noe bryllup i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #64 Skrevet 24. april 2010 Du kan jo ta med naboen din som ikke er invitert mens du først er i gang?!? Går jo ut på det samme,regner ikke med han står på innbydelsen heller?
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #65 Skrevet 24. april 2010 En på 17mnd har ingenting i et bryllup ¨gjøre. Han kan fint være uten mammaen og pappaen sin noen timer. Festen varer jo lenge og han legger seg vel rundt kl 18:30-19:00, hvor skal du la han sove da, på gulvet eller. Nei vet du, det er kjempefrekt og bare ta han med. Glad det ikke er mitt bryllup.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #66 Skrevet 24. april 2010 Kjenner jeg blir litt smålig sjokkert... Vi vurderte lenge for og i mot det å invitere barn i vårt bryllup. Enten med barn og uten alkohol, eller uten barn med alkohol. Vi endte på at dette er en voksenfest og hvis alle våre venner og familie skulle hatt med seg barn hadde det fort blitt 30 stykker ekstra. Er jo ikke meningen at det skal være et barneselskap heller. Kommer til å bli passelig fra meg om noen dukker opp med barn i vårt bryllup nå, kjenner jeg nesten blir litt nervøs av å lese dette. Heldigvis ser det ut til at flertallet her inne holder seg til normal høflighet. Hva om alle hadde tenkt likt som deg? Og plutselig kommer det masse barn i bryllup hvor brudeparet ikke har regnet med noen barn. Spesielt hvis de har tatt et reflektert valg selv om at dem ikke ønsker barn til festen. Nei, uff du er egoistisk altså - dette er rett og slett ikke din avgjørelse å ta. Spesielt siden du skriver at du tror dem kommer til å si nei, og derfor unngår å spørre.Utrolig frekt! Du kan ikke være så veldig gammel kanskje, som tenker på denne måten?
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #67 Skrevet 24. april 2010 Barnet deres er ikke invitert. Dere kan ikke bare ta ham med. Ikke alle setter pris på at små barn er på brllupsfest, meg selv inkludert. Skaff barnevakt, og kos dere sammen med andre voksne. Har dere et seriøst problem med barnevakt ville jeg spurt om det var greit om dere tar ham med, hvis ikke må dere melde avbud.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #68 Skrevet 24. april 2010 Det at du HI blir overrasket av svarene her sier bare litt om hvor lite smart du egentlig er!
Sunnybeach4gull :) Skrevet 25. april 2010 #69 Skrevet 25. april 2010 Ikke ta han med, han e ikke invitert. Da vi gifta åss så skreiv vi navnet på alle som va invitert i bryllupet våres,så d ikke sku være nån tvil Å vi inviterte alle barna med, va ingen problem faktisk mht støy Men va jo underligganes at når den åpne baren åpna klokka 21, så skulle ungan være i seng Men om folk ikke vil ha unga i bryllupet sitt, så respektere man d.....
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #70 Skrevet 6. mai 2010 Hva med om de har bordkort med navnene til personene som skal komme? kanskje de har strevd lenge med å plassere alle etter hvor de vil ha dem. Bordene er sikker fulle, og så må de pluttselig skyve bort og gjøre det tragere rundt dere, for dere skal presse inn en ekstra stol, og dekke på ekstra? Og du synes ikke at det er frekt?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #71 Skrevet 6. mai 2010 Antar dette er en voksenfest. Med alkohol. Vil du virkelig utsette din lille på 17 mndr for all den festen? To glass vin og en endrer oppførsel/væremåte. Det er ikke noe et barn på 17.mndr syns er greit. Jeg skal gifte meg i sommer, elsker barn og vil ha maaange selv. Men! Om noen tar med seg et barn, som ikke er invitert (nå er ingen barn invitert, da), da sender jeg dem rett hjem igjen. Punktum!!! Håper du ikke blir for flau, HI, når du skjønner hva du har gjort. Kan aldri tenke meg at du får "godkjent" blikket fra burdeparet...og sikkert MANGE andre som sier meningen sin bak ryggen din resten av kvelden.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #72 Skrevet 6. mai 2010 Hahahahahahaha! Så for meg at du kom drassende med naboen, en ekstra stol og middag på gryte... For det må vel være greit vel? Hahahahaha! HI du er meg en skrue.. Ungen din må bli hjemme, og har du et problem med det så foreslår jeg at du blir hjemme også. At brudeparet burde bli glad for å se din sønn i bryllupet sitt? Eeeeh, NEI! Barnet ditt er faktisk ikke midtpunktet i resten av slektas liv. Klart du syns din øyensten er verdens vakreste viktigste person, men det syns garantert ikke alle andre. Og iallefall ikke i et bryllup. Han har ingenting der og gjøre, og jeg syns du er direkte ond og egoistisk både mot han og brudeparet om du drar han med deg... Håper dere blir kastet på hue og ræva ut om du finner på dette stuntet ditt. Men desverre er nok de færreste så slagkraftig, så istedet så ødelegger du vel dagen til brudeparet siden de må sitte og irritere seg over deg og ditt avkom. For å ikke snakke om hvor latterlig du kommer til å se ut ovenfor resten av brudefølget... Nei, hold deg hjemme du, med de holdningene og tydeligvis manglende oppdragelse så kan jeg ikke se for meg at du har noe å tilføre denne festen. La brudeparet ha sin drømmedag i fred!!
nasse nøffen Skrevet 6. mai 2010 #73 Skrevet 6. mai 2010 det kan jo være flere som egentlig ønsket ta med sine, som velger såklart å ikke gjøre det.. tror jeg som gjest hadde reagert, om en kom med barnet sitt, mens mitt måtte være hjemme, eller jeg i værste fall måtte bli hjemme selv, pga ikke barnevakt, også hørte jeg i ettertid at noen hadde m barnet sitt
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #74 Skrevet 6. mai 2010 Er mannen din enig med deg? At dette er måten å gjøre det på?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #75 Skrevet 6. mai 2010 Vi var bedt i et bryllup som var 1 og en halv mnd etter termin dato. Kunne ta med meg barnet hvis jeg ville. Men ting tok litt tid og lille trege speedi (fortsatt utrolig treg) hadde god tid og kluss med papirer selv om jeg maset mye ble jeg ikke satt i gang før 3 uker etter termin. Altså da var det bare 3 uker igjen til bryllupet. Pga komplikasjoner ble vi på sykehuset i en hel uke. 2 uker igjen til bryllupet. Det vi gjorde var. Vi ga beskjed at pga den korte tiden siden fødselen så ønsket vi bare å komme til kaffe og kaker, og vi kom dit uten den lille nyfødte som var hos bestemor med flaske mm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå