Gå til innhold

Vet ikke om sønnen min er invitert i bryllupet...vet dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja du får bare ha unnskyldninger, men jeg håper dere blir sendt hjem om dere tar med dere en som ikke er innvitert.

Jeg hadde ikke latt dere få bli.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hahahaha.. Er du frekk eller dum HI? Eller litt av begge deler?

Du tar selvsagt ikke med deg sønnen din og får du ikke barnevakt blir du hjemme. Det er såre enkelt.

Bryllup med småbarn er pyton (ikke babyer) og du har ingen rett til å invitere med deg ekstra gjester. Du har ganske store problemer med folkeskikk og oppførsel. Om du mot all formodning mener dette og ikke er et forumtroll håper jeg du blir avvist i døra og nektet adgang med barnet :)

Skrevet

hehe, regner med dette er tull!

Og hvis det ikke er det, håper jeg for guds skyld at det ikke er mitt bryllup du skal i!

Men, du blir nok et fint innslag når du kommer traskende inn med en ubuden gjest, egen stol og egen mat, hahaha

Skrevet

Når jeg og min mann giftet oss, hadde vi ingen andre barn enn vår egen sønn! Alle over 18 fikk komme.. pluss mine småsøsken på 12 og 16.. Av ren høffelighet hadde jeg spurt først! Jeg inviterte exdamen til pappa (når de var sammen) og hun forventet at jentungen på 4-5 år skulle være med.. jeg sa, beklager, men ingen barn under 18 år var invitert.. det respekterte ikke hun, så da kom hun ikke.. synd for henne..

Tenk på alle talene som skal holdes, når det skal være rolig og sånt.. skal du gå ut med ungen fordi han lager lyd?

Småtten din er desverre ikke invitert, og det må du respektere..

Skrevet

fy flate så sint jeg hadde blitt hvis du hadde kommet i mitt bryllup på den måten... respektløst så det holder...

når vi giftet oss hadde jeg en kusine som svarte at vi kommer alle 4, vi hadde ikke invitert barn. jeg spurte henne hvor ungene skulle være under festen og fikk til svar at "de skulle være med hele veien"... ga klar beskjed om at vi ikke hadde invitert med unger..

jeg syns hun var frekk, men det er jo ingenting i forhold til deg. hvis ikke dere kan ordne barnevakt, så får du jaggu holde deg hjemme.. herregud..

Skrevet

Jeg er ikke gift selv, vet ikke hvordan humøret er på en slik dag, men jeg skulle jo tro at jeg bare ble glad hvis det kom uventet barn i mitt bryllup kanskje ikke hvem som helst sitt, men familiens.

Jeg skal tenke på det dere har skrevt. Takk for svar, må si jeg ble litt overrasket av mange av dem. Trodde vi vare mange som tenkte likt på dette, men kanskje de lar være å svare siden det kom så mange nei.

HI

Skrevet

Hvis ikke hans navn står på innbydelsen, er han ikke invitert.

Da vil de ha et selskap uten barn, og det må du respektere. Et barn på 17 mndr. kan lage mye bråk, og er det flere småbarn, kan de forstyrre ganske mye. Av og til er det deilig med en barnefri fest. Skaff barnevakt!

Skrevet

Dette er greia HI: det spiller ingen rolle hva DU tenker om dette. Du må forholde deg til invitasjonen du har fått, og ditt barn er ikke invitert. Da spiller det ingen rolle hva du måtte fle og mene om det, det er ikke din dag. Det eneste du kan gjøre er å takke nei til invitasjonen hvis du ikke klarer å gå uten han.

Skrevet

HI! Du trenger ikke late som du er dum, du ER dum og frekk og uten dannelse. Bli hjemme!

Skrevet

hvis du virkelig tror at brudeparet som har planlagt bryllupet sitt gjerne i 2 år blir glad for at det dukker opp en ubuden gjest på 17 mnd som skaper uro, og garantert ikke kommer til å holde seg i ro de 3-4 timene en bryllupsmiddag kan vare så er du, beklager, jo dum.... bra det ikke finnes mange egoister som deg.

hva du tror eller ikke tror om deg selv og ditt bryllup er en ting, men du har å respektere brudeparets ønsker. det er deres dag!

hvis du dukker opp med ubuden gjest så håper jeg de sender deg hjem. kan ikke skjønne at "du tenker med hodet og hjertet". kan i såfall ikke være så mye oppe i hodet ditt hvis du syns dette er en god ide..

hvor gammel er du? 12?

Skrevet

Det betyr at han ikke er invitert, garantert. Vi gjorde det som er vanlig, navnga de som var invitert.

Skrevet

Hvis det er 40 stykker som tenker som dere (han / hun er ikke invitert men vi tar ham med likevel vi!) blir det plustelig andre boller.

Du skriver at de sikkert hadde sagt nei om du spør, så da spør du liksågodt ikke, bare tar ham med; noe må mangle inni hodet ditt vel?

Når DET er sagt:

Jeg syns det er teit med "ingen barn under 18". Hvis jeg gifter meg en vakker dag er barn invitert. Det er jo foreldrene som er ansvarlig for unga, og de som får en kjip kveld om ungene er gnålete.

Skrevet

Det utrolig frekt om du bare tar ham med. Virkelig!

Skrevet

Og hvor har du tenkt å sette stolen hans? Det er neppe plass ved bordet.

Skrevet

Du skal lete lenge før du finner noen som ikke mener det er frekt å bare dukke opp med en uinvitert gjest.

Skrevet

Kjære deg,dette er ikke en konfirmasjon,eller dåp.men et bryllupp.Og det er ikke vanelig og invitere barn til slike fester,så sant de ikke er brude piker eller brude svenn,Så jeg kan garantere at barnet ikke er invitert.Desutten tror jeg det bare blir plagsomt for barnet,med mye støy,høy musikk og alkohol.Du hadde sikkert ikke tatt med barnet ditt til et 20 års lag eller 30 års lag heller.for dette er jo en fest for voksne.

Skrevet

Dæven, det hadde blitt månelyst om noen hadde kommet med en 17 mnd gammel unge i mitt bryllup!! Vi hadde barnefritt bryllup, og det av en grunn! Har vært i bryllup der brudeparet knapt hører talene, fordi patetiske foreldre ikke tar med barna sine ut når de lager støy. Og der folk reiser seg i tide og utide for å ta ut gråtende /hylende/skrikende/gaukende unger....

Bryllup er formelle saker, man tar ikke med barn som ikke er invitert og om man virkelig opplever en barnevaktkrise, så ringer man brudeparet, man tar IKKE for gitt at de blir GLADE for at en unge på 17 mnd kommer med egen stol og middagsmat på glass. Makan.

Som en over her skrev, hva hvis alle tenkte det samme? Og det plutselig kom 12-13 ekstra småbarn i bryllupet Jeg hadde fått hjerteinfarkt.

Skrevet

Jeg blir nesten sjokkert over at du tar det som en selvfølge at barnet kan være med. Hvorfor MÅ han på død og liv være med, når du selv innerst inne vet at han ikke er invitert?

Hadde brudeparet syntes det vært hyggelig med små barn, hadde de INVITERT dem :)Hadde noen dukket opp med barn som ikke var inivitert i mitt bryllup, så hadde jeg selv om den dagen dreide seg om fullstendig positive ting, irritert meg over deg og barnet ditt. Om jeg hadde sagt noe vet jeg nå ikke, men plaget meg hadde det.

Du sier du må ha en unnskyldning klar. Kan du ikke heller la være i ta han med og respektere brudeparet?

Skrevet

Synes det er stor forskjell å ta med seg et barn på 7 år og et barn på 17 mnd.

Noen må jo være ganske sprengte i topplokket hvis de hadde klikka for at noen tok med seg sin 17 mnd gamle barn i bryllup.

Jeg hadde ikke tatt med barnet i bryllupet, jeg hadde latt være å komme i det hele tatt. Er ikke så små barn velkommen, så kan det likesågodt være. I tillegg når det er familie det er snakk om, så er det ufattelig sært å ikke invitere barn innad familien.

Skrevet

Et barn på 17 mnd har ingenting å gjøre i et bryllup. Jeg skaffet barnevakt til yngste barnet vårt da han var 7 uker og vi skulle i bryllup.

Jeg hadde reagert veldig hvis noen tok med et barn på 17 mnd i mitt bryllup. Dersom det ikke er invitert barn, så blir det ofte servert alkohol også, barn og alkohol hører ikke sammen.

Noe sier meg at du og mannen din ikke har funnet på særlig mye alene uten sønnen deres, benytt anledningen til å kose dere en dag/kveld uten barn.

Skrevet

Ikke alle som koser seg noe særlig uten barna sine.

Jeg hadde garantert blitt hjemme med det lille barnet, og sendt mannen i bryllupet.

Skrevet

...og hvilket barn på 17 mnd liker å sitte til bords i 4 timer?

Barnet får det garantert kjekkere med barnevakt!

18:12

Skrevet

Så er det jo dette at selv om du tar med egen stol, så skal jo stolen da stå et sted ved bordet regner jeg med? Det blir jo gjerne trangt? Ikke alle som syns det hadde vært festlig å sitte trangt i bryllup, meg inkludert.

Skrevet

Ja, dette må være tull fra HI...

Håper virkelig ikke brudeparet får overskygget de lange, fine talene sine av et uinvitert barn som bråker og hyler...

Hvis du ikke tuller, HI, så vær så snill å ikke utsett de for dette, det er deres dag, respekter det. De vil helt sikkert treffe barnet ditt, men ikke akkurat på denne dagen som er deres.

Skrevet

HI, hvorfor blir du ikke bare hjemme med sønnen din istede siden han ikke er velkommen i bryllupet? Som ei annen sa her over, at så små barn synes ikke det er morsomt å sitte så mange timer til bordet som middag og hele den kjedelige bryllupsseansen varer? Du og sønnen din får det nok mye koseligere hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...