Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #1 Skrevet 24. april 2010 Han er 17mnd, og hans navn stod ikke i invitasjonen (det kun mitt og min manns navn) Jeg aner ikke hva slags type folk de er når det kommer til slikt, om de liker barn eller ikke. Er det frekt av meg om jeg bare tar han med?
Gjest ->>- Skrevet 24. april 2010 #2 Skrevet 24. april 2010 Normalt å spørre på forhånd, særlig når det ikke er snakk om puppeavhengige barn.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #3 Skrevet 24. april 2010 Det betyr at han IKKE er invitert! Samtidig er det ren skikk å la barn som ammes komme. Så, vhis du ammer ham kan han bli med. Som hun over skriver må dette uansett klareres med brudeparet og ingen andre først.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #4 Skrevet 24. april 2010 Står ikke navnet i innbydelsen, så er han ikke bedt. Vi skal i konfirmasjon neste helg, og navnet til barna står ikke, ergo, de er ikke bedt.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #5 Skrevet 24. april 2010 Hadde ikke tatt med barnet uten å spørre først
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #6 Skrevet 24. april 2010 Så lenge hans navn ikke står i invitasjonen betyr det at han ikke er invitert. Vi inviterer ikke med barn til vårt bryllup, men små babyer som ammes (eller får flaske for den saks skyld) er selvsagt hjertelig velkommen. Hvis vi skulle invitert alle med små barn ville vi vært nødt til å ha et helt annet lokale, for en på 17 mnd eller 3 år eller 5 år trenger jo f.eks egen stol ved bordet. Hos oss ville barn i denne kategorien tilsvart ca 20 flere "gjester". Er du usikker, spør brudeparet. Og ja, det er frekt å bare ta han med uten å avklare med de først.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #7 Skrevet 24. april 2010 Ja, men jeg er redd de kommer til å si nei uten videre. Tror jeg tar ham med så ser vi hva som skjer. Bruden og brudgommen er sikkert i så godt humør at de ikke kommer til å bry seg om det. Tror at de ville svart nei siden de ikke skrev hans navn i invitasjonen, så kan jeg bare late som jeg ikke skjønte det. Takk for svar, visste ikke det var regler på slikt. HI
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #9 Skrevet 24. april 2010 Synes den løsningen er ufin av deg. Jeg hadde ikke blitt glad om "ubudne gjester" dukket opp i bryllupet og jeg ville tatt det opp med vedkommende
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #10 Skrevet 24. april 2010 Jeg ville ikke tatt med en uinvitert gjest i noen andre sitt bryllup.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #11 Skrevet 24. april 2010 Du tuller nå? For en frekk og meget spesiell ting å gjøre. Håper virkelig ikke det er mitt bryllup du er invitert i, for da ville du skapt en meget ubehagelig situasjon for oss som brudepar. Ikke ville vi hatt plass ved bordet. Ikke ville vi hatt mat tiltenkt små barn. Vi måtte forklare for alle andre gjester at du gjorde dette på eget initiativ, siden de ville reagert på hvorfor ditt barn fikk komme og ikke deres. For å være ærlig, jeg ville blitt forbanna.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #12 Skrevet 24. april 2010 Jeg synes faktisk ikke engang du skal spør om han kan få komme, men la være med spørring OG la være å ta ham med. Han er ikke invitert, da forstår jge ikke hvorfor du engang skal bry deg med å spørre-det er ikke vits i å gjøre det mer ubehagelig enn det er og få dem til å svare nei en gang til. Det er ikke bra å bare ta ham med, synes det høres helt idiotisk og uhøflig ut.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #13 Skrevet 24. april 2010 Jeg forstår ikke probelmet, dette er fetter av min mann og de burde jo bare satt pris på at familie kommer som en positiv overraskelse. Jeg tar selvfølgelig med meg stol og egen mat til barnet, jeg bare lurte på om jeg måtte ha en unnskyldning klar eller ikke. Ser at jeg må det nå tydeligvis ut ifra deres innlegg. Slikt sett var dette god hjelp.Håper bare ikke de tenker som dere. HI
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #14 Skrevet 24. april 2010 Du tuller? Du tar han jo ikke bare med deg, han er ikke bedt! Get over it! Jeg skal ikke ha barn i mitt bryllup, og hadde noen tatt med ungene sine sånn uten videre hadde jeg blitt sint.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #15 Skrevet 24. april 2010 Hadde de satt pris på det så hadde de invitert barnet også. Men det har de altså ikke gjort. Her burde du tenke litt med hodet, HI
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #16 Skrevet 24. april 2010 Blir du sint i ditt eget bryllup og lar noe slikt overskygge dagen din, høres det ut som du har noen problemer. Kan man ikke bare glede seg over at de kommer? HI
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #17 Skrevet 24. april 2010 Tenker både med hodet og hjertet.Ser fortsatt ikke noe galt i det. Men vet at andre gjør det, derfor luftet jeg det ut. Trodde mange flere kom til å svare Go for it, men dog.. Da får jeg forberede meg på å ha en unnskyldning klar-at vi ikke fant barnevakt osv.. HI
Gjest ->>- Skrevet 24. april 2010 #18 Skrevet 24. april 2010 Æh, du er bare nok en av disse vattnissene som har så lite å ta deg til at du synes dib-trolling er morsomt, jo. Ta med ungen du. Dessuten synes jeg du kan invitere med hele barnehageavdelingen hans, det er jo så lærerikt å se hvordan slike ting foregår.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #19 Skrevet 24. april 2010 Høres ut som du har problemer som på død og liv må ha han med. Er det ikke hyggelig å kose seg i et bryllup uten å ha med barn? Om du drasser han med er det respektløst.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #20 Skrevet 24. april 2010 jeg hadde også blitt skikkelig irritert viss det var mitt brullup. Et så stort barne krever oppmerksomhet; lager lyder og klarer ikke sitte i ro under den lange middagen. NEI, ikke ta han med!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #21 Skrevet 24. april 2010 Hehe, nei jeg har ingen problemer overhodet. Men bryllup er beregnet på voksne, og ikke barn. Hadde de ville ha med barn i bryllupet sitt så hadde det stått i invitasjonen. Helt vanlig å sette på navn til alle som er bedt. Det later jo til at du ikke vil dra dersom barnet ditt ikke er bedt, men det får stå på din regning. Dersom det er en fetter av mannen din er det veldig spesiellt at barnet deres også blir bedt (hvilket han jo faktisk ikke har blitt) Du sier selv at du er redd de sier nei? Ja, det er fordi de ikke vil ha barn der.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #22 Skrevet 24. april 2010 Hvorfor skal du absolutt ha han med? Du kan jo evt. ringe noen dager før å si at dere ikke har fått tak i barnevakt og spørre om han kan bli med. Det er jo ufint å bare ta han med uten å spørre først. Tenk om alle hadde tenkt sånn som deg...
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #23 Skrevet 24. april 2010 Hvorfor spør du? Det virker som du allerede har bestemt deg. Jeg er helt sjokkert! Man kan ikke bare ta seg til rette på denne måten. Det kan rett og slett være at de ikke ønsker "barn" under feiringen sin.Det må du faktsik akseptere. Dersom DET ikke passer deg ,får du melde avbud.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #24 Skrevet 24. april 2010 Og hva gjør du om du får beskjed om at han ikke er invitert når dere står der?
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #25 Skrevet 24. april 2010 Nei nei du må IKKE ta han med.han er ikke invitert.hadde noen gjort det i mitt bryllup hadde jeg blitt skikkelig forbanna uansett hvor glad og fornøyd jeg var den dagen.Di vil tydeligvis ikke ha fullt av små barn som tar oppmerksomhet og lager støy,et voksent bryllup slik som vi ville...vi inviterte ikke med små barn,kun di over 10 år og di fikk beskjed at etter m,iddagen måtte di hjem for da var det fest..ingen sure miner for det. Men hadde noen plutselig bare tatt me ungen sin hadde det virkelig ødelagt mye. Sliter du med barnevakt får en av dere være hjemme eller dere melder avbud,du må ikke ødelegge for brudeparet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå