Gå til innhold

3 år, 18kg og 100cm.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på treårskontroll og fikk beskjed om at barnet var veldig stort for alderen, på grensen til overvekt. Fikk også beskjed om å starte med en diett, men jeg vil ikke slanke barnet mitt siden jeg verken ser synes h*n er overvektig eller spesielt stor for alderen...

Hvor mye veier deres treåringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt er 2 år og 8 mnd. Han er 97,5 og ca 15,5 kg. Men han er ganske tynn i forhold til lengden. Og har lite å gå på om han bli syk f.eks.

Høres ut som gutten din er litt rundere enn min, men kan ikke skjønne at han er overvektig!

Skrevet

http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/illustrasjoner/percentilskjema-gutt-0-6-ar-hoyde-vekt-668.html

Her er percentil skjemaet. Han er innenfor den øverste kurven på høyde/vekt, så det høres rart ut at han blir regnet som overvektig.

Du kan jo fokusere på sunn mat hjemme hvis du ikke gjør det allerede.

Er det overvekt i familien kan det jo være at helsesøster/lege vil være føre var. Lettere å legge om uvaner hos barnet nå enn senere.

Skrevet

Gutten min er 3år, han veide 15kg og var 96cm på kontroll. Syns ikke du skal bry deg om hva de sa. Barn vokser i rykk og napp. Plutselig strekker de seg,eller blir syke ei uke,å vips så passer de inn idet A4 skjema helsesøster sitter med. Å slanke en 3åring er galskap! Er han aktiv, spiser grønsaker og får begrenset med sukker er det ingen fare.

Skrevet

Jeg sayns det hoertes ganske stort ut, men hvis du googler percentilskjema saa kan du jo se litt der hvordan han ligger an.

Min er dessverre paa motsatt side av skalaen og er 13,6 kg og 106 cm

5 aaringen som er lav , men ser normalt slank ut er 108 cm og 16,6 kg.

Skrevet

Synes overvekt høres voldsomt ut! Gutten min er fire år, 112 cm og veier 18 kg. Han er ganske slank, ikke mye "rund" barnekropp igjen. En treåring har jo fremdeles det, og jeg synes diett må være en litt overilet reaksjon. Noen barn er rundere/kraftigere enn andre, uten å være fete av den grunn. Tror vel jeg ville ha sett det litt an. Mye kan endre seg på et år - og noen ER jo tettere i kroppen enn andre!

Skrevet

vår 3 årige gutt er 103 cm og ca 18-19 kg, og IKKE overvektig, men heller ikke en slank gutt,...sålenge de følger sin egen kurve fra de var små er jo dette helt normalt og man bør egentlig ikke sammenligne seg med andre sine barn

Skrevet

På 3 årskontrollen var gutten min 100.5 cm og 17,5 kg. Aldri hørt et ord om at han er overvektig eller unormalt stor på noen måter.

Skrevet

synes det høres helt normalt ut jeg. (da mener jeg normalt for meg som har en stor gutt selv.) han er nå 4 år, veier 21 kg og er 112 cm. Stor for alderen, men han er perfekt proporsjonert og likner påp sin far. Tung, men ikke tykk.

Skrevet

Nå husker jeg ikke høyden, men min jente vokste ut av setet pga vekten når hun var tre år, altså veide hun 18 kg hun også. Hun var nok kraftig, men aldri noen som mente hun var for tykk.

Skrevet

Gutten min er snart 4 år. 104 cm og 17,5 kilo. Han er stor, men på ingen måte overvektig. Gutten din ligger i øvre sjikt når det gjelder str, men jeg ville ikke sagt han var overvektig.

Skrevet

Sønnen min var like stor da han var på den alderen (men ikke noe snakk om overvekt, han var lang og tynn, ikke en eneste valk). I dag er han 4.5 år, 114 cm og 19.5 kg.

Skrevet

Sønnen min blir 2 år i neste uke, og han er vel rundt 96 cm og 15 kg, og han er ikke tykk i det hele tatt, så synes ikke din 3-åring høres overvektig ut heller.

Skrevet

Min er 100 cm og nesten 13 kg. Slank, men ikke mager. Helt perfekt gutt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...