Gå til innhold

Crinone og Albyl-E/Barnemagnyl

Anbefalte innlegg

Hei!

Får så ulike svar rundt om ( bl.a fått ulike svar fra ulike leger hos CFC)

De av dere som har brukt dette etter ins. Hvor lenge har dere gått på de forskjellige?

Kjenner jeg blir litt småforvirret, og selvsagt redd for å kutte for tidlig/få for mye!

Og riktig god helg til dere alle forresten! Solen skinner i hovedstaden.. jeg kjenner at jeg liker våren.. :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141766195-crinone-og-albyl-ebarnemagnyl/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legene på Hausken mente at det ikke er noe poeng å gå på progesteron etter uke 8, da har morkaka overtatt produksjonen. Jeg gikk helt til uke 10 pga at jeg ikke visste dette før da. Sluttet da.

Albyl- E gikk jeg på grunnet mistanke om leiden mutasjon, men da blodprøver omsider avkreftet dette sluttet jeg. Var da i uke 25-26 av svangerskapet.

det "skader" ikke å gå på albyl-e, det er et mildt blodfortynnende, men en må slutte noen uker før fødsel.

Progesteron gjør heller ingen skade, overskytende kommer ut igjen.

Så om du går noen uker lengre på medisiner enn nødvendig, for din egen sjelefreds skyld, så gjør altså det ingenting :-)

Jeg gikk på crinone til uke 10-11, man skal ikke bruke det lenger enn 12 uker i gangen. Jeg trappet ned de to siste ukene, men som Gitte skriver, det var nok mer for min frykt enn for at det var nødvendig etter uke 10.

Ring Aleris å hør med dem om du vil være helt helt sikker.

De er kjempe søte der. Kontakt Fertilitetssenteret. Tlf 22 54 11 35.

Du skal se det er dette som skal til, sånn som med så mange andre :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...