Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #1 Skrevet 24. april 2010 Kan man trene magen på noen måte når man er høygravid. Jeg tenker på øvelsen "planken", og ikke sit-ups eller rockering. Eller skal man holde seg langt unna magetrening når man er gravid? ?
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #2 Skrevet 24. april 2010 Jeg håper du tuller nå? Når du blir gravid deler magemusklene seg og legger seg på hver sun side. Trening sv magen vil derfor være nytteløst helt til de samler seg igjen (3-6 uker etter fødsel). Ta deg en gåtur i stede
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #3 Skrevet 24. april 2010 det deler seg på midten? en har vel magemuskler andre steder enn bare de midt på magen
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #4 Skrevet 24. april 2010 Det er ikke skadelig uansett, det er bare å prøve planken,men magemusklene deler seg litt når man får stor mage, så ikke sikkert du får noe effekt,men dette er veldig dorskjellig på mange,noen greier ikke situps f.eks når de har passert halvveis i svangerskapet mens andre kan holde på til slutten, spørs hvor stor du er. Jeg var veldig liten til termin men klarte fint å trene situps...
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #5 Skrevet 24. april 2010 Ja, du kan trene planken. Det er en stabiliseringsøvelse som er helt fin å gjøre. Jobber som instruktør selv, er 30 uker og underviser fortsatt. Gjør ikke vanlige sit-ups, crunches o.l, men planken, både høy, side og lav, gjør jeg fortsatt. Vær litt obs på å skulle trene skrå magemuskler, ettersom de skrå og rette henger sammen, og det er vanskelig å bare trene de skrå. Hvis du kjenner etter på øvelser for de skrå magemusklene, vil du oppdage at du også bruker de rette. Trener man kommer man seg oftest fortere etter føsel også, så graviditet er ingen grunn til å slutte å trene :-)
Anonym bruker Skrevet 24. april 2010 #6 Skrevet 24. april 2010 Så helt konkret: Det er altså bare den rette magemuskelen som strekkes under graviditet. De skrå og den tversgående magemuskelen kan fortsatt trenes. Den tverrgående trener du ved å stå på alle fire med en hånd på magen. Så løfter du magen opp og vekk fra hånden mens du holder ryggen rett. Hold i noen sekunder før du slipper. 10:06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå