Gå til innhold

baby bruker ikke venstrefoten??

Anbefalte innlegg

Skrevet

piraten på 7 mnd ruller seg best over til venstre, sjelden til høyre. Jeg trodde det var fordi jeg ga melk med henne mot meg på venstresiden og at det kunne ha påvirket at hun heller snur ansiktet sitt og nakken mot venstre.

Men nå som hun spreller mer og beveger seg ser vi at hun sjelden spreller med venstrefoten og sjelden bruker den når hun åler.

Flere som har observert dette på sine små? Hva skjedde i så fall?

Har ikke time på hs før 8-9mnd-kontroll i juni, da vi skal reise bort å være i hele mai, men om vi venter med å undersøke dette spiller vel kanskje ikke noen uker noen rolle?

Gjest eelis+kian
Skrevet

Det er enda 6 dager igjen av april, jeg ville ringt helsestasjonen eller lege, bare for å høre hva de sier, evnt komme inn til sjekk.

Skrevet

Når hun ligger/sover, har hun hodet ofte til venstre? Hva med venstre og høyre arm?

Få det sjekket..og eventuelt henvisning til fysioterapeut.

Men kan høres ut som at hun har en favorittside, da vil og motorikken på favorittsiden være bedre utviklet, pga øye - hånd koordinasjon. Merker at mini her bruker mye høyre armen, høyre er også favorittsiden hans når han ligger og når han sover.

Skrevet

mente jo selvfølgelig om HØYRE var favorittsiden..siden hun ikke bruker venstre fot. Trøtt i dag, hehe.

Skrevet

Hun velger gjerne å snu seg til venstre også når hun skal sove.

Hun kan like gjerne ta en leke med høyrehånd som med venstre.

Jeg ser at dette ikke plager henne noe særlig og er ikke vondt på noe måte. Jeg skal ringe hs å høre på mandag, men jeg vet at det er stappfult for tiden, så jeg tror ikke vi får noen time, siden det strengt tatt ikke er en hastesak.

Tusen takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...