Gå til innhold

Noen blodgivere med piercinger her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig lyst å bli blodgiver, men jeg har piercing i både tunge og nese som jeg har hatt i 6 og 10 år. Er selvfølgelig helt uaktuelt å ta ut disse da. Sjønner ikke problemet jeg, jeg har aldri vært syk pga piercingene mine.. Tenk hvor mange blodgivere de mister bare pga noen piercinger som har vært der i åresvis:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok en grunn, selv om du ikke skjønner problemet. Er du medisinsk utdannet? Hvis ikke synes jeg innlegget ditt var veldig dumt.

Skrevet

Gjelder det hull i ørene øgså?

Skrevet

Gjelder alle piercinger i slimhinner. Selv om man har hatt disse i årevis, er de fremdeles mer utsatt for smitte. Dvs at bakterier og andre mikroorganismer lettere trenger igjennom barrierene i en gjennomhullet slimhinne. Nese, munn og kjønnsprganer karakteriseres som slimhinner. Piercing i ører, øyebryn, navle etc spiller ingen rolle. Men man må ha karantene en viss tid om man har fått ny piercing utenfor slimhinnen også. Dette gjelder også tatoveringer, ny seksualpartner, enkelte medikamenter eller reiser til visse deler av verden.

Stengt for blodgivere, men det må nesten være sånn for å unngå blod med smitte som ikke oppdages i testene. Så får man heller ta prioriteringen, om man vil beholde piercingen eller bli blodgiver. Tok selv ut mine tre i tungen slik at jeg kunne gi blod ;) Men har fortsatt noen kjempetallerkner i ørene, og har gitt blod i mange år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...