Musemor med tre søte små Skrevet 23. april 2010 #1 Skrevet 23. april 2010 Gutten ga meg en liten overraskelse i går. Jeg fortalte han at jeg hadde ballonger til ham i bilen. Det er 2 blå, 2 oransje og 2 røde. Han tenker seg om og sir høyt og glad 6 ballonger. Så spurte jeg en av de ansatte i barnehagen, og hun kunne fortelle et det har hent at hun for eksempel lagt frem 2 røde biler og 2 blå biler (driver med telle trening i barnehagen), og han har svart 4 biler uten å ha talt. Er ikke dette fryktelig tidlig, han har akkurat fylt 3 år. Trodde ikke de skulle begynne med det før de var mins 5, jeg.
Gjest Skrevet 23. april 2010 #2 Skrevet 23. april 2010 Jenta vår legger også sammen. Men hun må jukse litt med fingrene da Hun blir 3 år i sommer. Har egentlig ikke tenkt på om det er tidlig eller ikke, da det er første ungen vår...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 23. april 2010 #3 Skrevet 23. april 2010 sønnen min på 3 1/2 gjør også sånt jeg tror det er tidlig, men jeg syns det virker ut som barn nå til dags er mye tidliger ute med slikt en det vi var. det er selvsakt en helt subjektiv mening fra min side. men det er utansett veldig bra at de har interesse for tall og mestrer det
Musemor med tre søte små Skrevet 23. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 23. april 2010 Da var det tydeligvis ikke så tidlig som jeg trodde, men jeg er stolt av ham likevel ;-D
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 23. april 2010 #5 Skrevet 23. april 2010 det kan godt hende at det er tidling. aner i grunn ikke men stolte skal vi være, det er morsomt å se at de mestrer ting og forstår sammenhenger. jeg har kjøpt skrivebok til småen, der man kan skrive bokstavene oppå det som står der. eks A skrevet med små streker, også kan han skrive oppå også blir det en tydelig bokstav. og han syns det er ekstremt gøy, samme med de lattelige bokstavkjeksene, og datamaskrinene der man finner bokstaver. (sånn tips liksom) og så lenge de syns det er gøy så er det jo bare og oppmuntre
Miss Misantrop Skrevet 24. april 2010 #6 Skrevet 24. april 2010 Det du skiver om i HI er ganske spektakulært. Det viser evne til abstrakt tenkning. Han så ikke to pluss to biler, han tenkte ut tre ledd med kalkulasjon. Dette ville jeg ha tatt tak i og pushet litt på. Jeg er matematiker (jobber ikke som det) og har hatt vanvittig glede av å leke med tall hele livet. Dessverre tok det lang tid før jeg kom i et utviklende miljø da mine foreldre, til tross for kunnskap, var av typen som ikke ville dytte på barnet sitt. Det er noe ganske annet med barn som må telle på fingrene og tegner tall etter bøker. Vær stolt og lykke til.
lille sprelle Skrevet 24. april 2010 #7 Skrevet 24. april 2010 Tror min på 2 år og 1 mnd har begynt å skjønne tegninga når det gjelder det der. Går ikke i barnehagen. Har ikke akkurat jobbet spesielt med henne med det, men hun er veldig vitebegjærlig og da blir det til at jeg prater om alt og ingenting når vi leker, snakker sammen, går tur osv.
Musemor med tre søte små Skrevet 24. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 24. april 2010 Takk Miss Misantrop Vi har allerede begynt å prøve litt for en stund siden når han har lyst. Han har et sett "puslespill" med to brikker. På den en siden er det for eksempel 5 blomster og den skal henge sammen med 5 tallet. Der som vi snur brikkene, vil det på brikke det var 5 blomster være 2 røde med et 2 tall over, et + tegn og 3 gule blomster med et 3 tall over. Jeg er selv "matematiker". Eller rettere sagt, jeg er informatiker (universitets utdannet) med hoved fokus på matte på de kursene som ikke var informatikk. Vi er veldig obs på at har han lyst til å lære noe, skal han få lov. Han er også veldig interessert i musikk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå