nelliik m/blå & rosa Skrevet 23. april 2010 #1 Skrevet 23. april 2010 Han peiker ned på bleien sin og sier "dæh" når han skal tisse/tisser, eller hvis han løper rundt naken sier han også "dæh" mens han peiker ned.. Vi kjøpte potta/doforminskeren for en god stund siden, og han har blitt godt kjent med dem. Helt greit å sitte på når han ikke skal tisse liksom Men hvis vi tar han oppå der når han peker ned, blir han kjempesint! Vræler og gråter, vrenger seg av og det blir alltid bare tull.. Han er bare 18 mnd, så forventer ikke at han skal bli tørr på de første mnd liksom. Det er jo ingen stress Bare syns det er så rart at når han gir tydelig tegn til at han skal tisse/tisser, ikke vil være på potta/doforminskeren... Ville jo trodd det var bedre enn å tisse i bleien eller på gulvet Han sier fra uansett om vi er hjemme eller ikke, så folk ser jo også det Han har bare holdt på med det et par uker, det er så merkelig. Noen råd eller tips om hvordan vi skal få han til å ville tisse oppi der? )
Makko med to små gutter Skrevet 23. april 2010 #2 Skrevet 23. april 2010 La han se dere tisse på do, ofte! Det er helt vanlig at det er skummelt å tisse/bæsje på do i starten. Mini sitter også gjerne på do, men ikke f... om han skal gjøre noe der.
Nagilimia Skrevet 23. april 2010 #3 Skrevet 23. april 2010 Vanlig at det er skummelt. Gulvet og bleia kjenner han. Fortsett å snakke om det, vise osv. Ikke sett han der, men spør når han peker: "tisse potta"? Han sier nei sikkert 200 ganger før han vil og vær gang skal det være greit, men plutselig så gjør han det. Ja!!! Tisse potta Jeg hadde passet meg veldig for å spørre for ofte.
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 24. april 2010 #4 Skrevet 24. april 2010 Vi har akkurat samme greia, bare at hun kjenner når hun skal bæsje isteden Hun sier tydelig fra at noe "er på gang", men vil ikke sitte hverken på potte el på do. Å leke med det derimot er helt greit
Slæsh84 Skrevet 25. april 2010 #5 Skrevet 25. april 2010 Her også sier jenta mi bæsh og peker på rumpa når hun holder på,jeg spør om vi skal gå opppå potta,men nei.. Har prøvd det,men med en gang jeg tar av bleien så skriker hun.. Nekter å sitt da. Kun med bleie,bukse...Mi jente er øyeblitt 2år,så jeg har jo lyst å prøve litt ang. det me at hun ska begynne med potte/do trening.. Håpte i sommer at det kan bli letter ?? Noen som har forslag hvordan en gjør slike ting?
nelliik m/blå & rosa Skrevet 25. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 25. april 2010 Han er ofte på badet sammen med meg/pappaen uansett (tisser med åpen dør, om det bare er meg og lille blå hjemme eller så tar jeg han med meg). Men hjelper ikke det heller ser det ut til... heh. Men skal hvertfall ikke tvinge han oppå eller prøve noe aktivt før han er mer interressert i det selv! Og så skal jeg huske å spørre hver gang han peker ned om han skal "tisse potta/do?". Men jeg også lurer på om det er noen forslag om hvordan komme i gang? ))
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #7 Skrevet 25. april 2010 http://www.mytoys.de/Funny-Toiletten-Trainer-Kiddyloo/T%C3%B6pfchen-Toilettentrainer/Pflege/KID/de-mt.ba.ca02.11.04.03/1603002 Vi har en slik en, hva med å kjøpe noe lignende. Dra i butikken sammen og kjøp til han. Lokk med non-stop hvis han setter seg der. Non-stop hver gang han gjør noe på do. Ha en liten skål stående på toalettet. Funker her ;-)
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #8 Skrevet 26. april 2010 Sett han på et sete til å ha på vanlig do. Da kommer han seg ikke ned selv og må sitte der til han har tisset. Blir skriking de første gangene, men så skjønner de det. Jeg har to barn som har vært bleietørre like etter fyllte 2 år.
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 26. april 2010 #9 Skrevet 26. april 2010 Min lille mark kommer seg ut av et sånt sete også, så da er vi like langt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå