Gå til innhold

mye og spare??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mye sparer man på og bruke tøybleier ca.???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kommer helt an på hva slags tøybleier man velger å bruke, og hva slags papirbleier man ellers ville brukt. er stor forskjell i prisen på de ulike tøybleiene og endel forskjell i pris på de ulike engangsbleiene på markedet også.

sjekk denne linken for mer info ang tøybleier og økonomi:

http://www.bleieboden.no/side_hvorfor.php?page=2

uansett, om du ikke sparer så mye penger, så tenkt på hvor mye du sparer miljøet for, og hvor mye bedre det er for barna å bruke tøybleier istedet for engangsbleier!!! dessuten er det mye morsommere med søte tøybleier, enn vanlige engangsbleier :)

Skrevet

i tillegg sparer man jo mer, jo flere barn man kan bruke bleiene på :) jeg har jo f eks ett barn nå som jeg bruker tøybleier på, til babyen i magen kan jeg jo bruke de samme tøybleiene på, og dermed vil jeg spare inn hele kostnaden på bleiebruk til det barnet :) bleiene tåler jo mange vask og blir bedre absorberende jo mer de vaskes :)

det blir billigst om du bruker one size bleier, de kan brukes fra nyfødt til ut hele bleieperioden! jeg bruker bum genious one size v3, fornøyd med de, men når han var nyfødt brukte jeg brettebleier i bomull. så hvordan de one size er på en nyfødt baby er jeg ikke sikker på..

• 4 uker senere...
Skrevet

Som sagt er dette svært avhengig av hvilke tlybleier du bruker og hvilke bleier du ellers ville ha brukt. Jeg liker godt BumGenious V3 (lommebleie), den varer ganske lenge og er relativt lett å selge på bla. tettinntil om du ikke vil spare dem til en evt ny baby. (slikt går gjerne for ca halv pris om du vil ta med det i regnestykket)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...