Gå til innhold

Babyfakta (så kan vi skryte litt :) )

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant denne på et annet nettsted, synes den var litt gøy:)

Barnets alder (mnd & uke) -

Ca. lengde -

Ca vekt -

Klesstørrelse -

Hva barnet kan -

Karakteristiske trekk -

Likhet med -

Hårfarge og øyenfarge -

Begynner jeg da :)

Barnets alder (mnd & uke) - 4 mnd 3 uker

Ca. lengde - ca. 66-67 cm

Ca vekt - ca. 6600 gram

Klesstørrelse - Mest 68, men også noe i 62 og noe i 74

Hva barnet kan - Begynte å åle seg for en god måned siden, og nå åler hun seg rundt omkring i rekordfart! Har måttet få lekegrind for ellers er hun overalt.. Ellers ruller hun begge veier, og liker veldig godt å leke med beina sine. Å veldig kjekt å blåse spytt-bobler :)

Karakteristiske trekk - Ler masse og er smilende og blid :) Men liker ikke så veldig godt å sove på natta, håper dette kommer seg!

Likhet med - Veldig lik pappaen sin.. Men hun har mine øyne hvertfall! (og mitt gode humør, haha..)

Hårfarge og øyenfarge - Lys blondt hår (masse!) og blå øyne

Videoannonse
Annonse
Skrevet

* Barnets alder (mnd & uke) - 9 mnd og 2 uker

* Ca. lengde - 80-81 cm

* Ca vekt - I underkant av 12 kg

* Klesstørrelse - Str 86

* Hva barnet kan - Åler seg framover, skyver seg bakover i sittende stilling(hehe), elsker å gjemme seg (tittei), "vinker" med fingene når vi synger "Pekefinger, pekefinger, hvor er du?", sier "hei" og "mamma" (bevisst bruk av ordene), hermer veldig mye etter ting vi gjør

* Karakteristiske trekk - Ler masse :) Elsker å se barne-tv og gliser stort hver gang det begynner. Sover stort sett hele natta

* Likhet med - pappaen sin

* Hårfarge og øyenfarge - Tykt blondt hår og knallblå øyne

Skrevet

Barnets alder (mnd & uke) - 4 mnd og 1 uke

Ca. lengde - 60 cm

Ca vekt - 6200 g

Klesstørrelse - 62-68

Hva barnet kan - Rulle begge veier, spise på tærne sine, rope etter mamma når hun gråter, hyle av full hals ;)

Karakteristiske trekk - Ofte sur (hehe), sta!

Likhet med - Både meg, sin far og sin farfar :)

Hårfarge og øyenfarge: Det lille håret hun har er mørk brunt, brune øyne!

Skrevet

Barnets alder - 3 mnd og 4 dager

Ca lengde - ca 66 cm

Ca vekt - 7,6 kg

Klesstørrelse - 68

Hva barnet kan - holde hode og bryst, gripe og ta tak i lekene sine, blåser spyttbobler, sterk i bena og sparker godt i fra..!

Karakteristiske trekk - veldig blid og sosial, men samtidig ganske utålmodig og viljesterk ;)

Likhet med - Veldig lik på moren sin, men med pappas øyne og øyenbryn.

Hårfarge og øyenfarge - lys brunt hår og blå klare øyne

Skrevet

Barnets alder (mnd & uke) - 7 uker

Ca. lengde - 57 cm

Ca vekt - 5580

Klesstørrelse - 56 og litt 62

Hva barnet kan - smile å skrike nesten på samme tid.

Karakteristiske trekk - smiler mere å mere:) Sover best på trilleturer (5-6 timer i strekk)

Likhet med - pappaen!

Hårfarge og øyenfarge - mørke brunt og brune øyne

Skrevet

Barnets alder (mnd & uke) - 8mnd 1uke

Ca. lengde - 72 cm

Ca vekt -9500gr

Klesstørrelse -74 straks 80

Hva barnet kan -hun kan krype, rulle og tulle. flørter (blunker bevisst) med de hun er glad i og når hun vet hun egentelig ikke får lov til noe :) hun kan spytte maten et par meter bort og hun kan plaske så hele badet er vått etter endt bad :)

Karakteristiske trekk -En skikkelig blidfis med en kjempevilje :)

Likhet med -Ligner på mamma som liten men med fargene til pappa

Hårfarge og øyenfarge -masse( fikk første klipp for ei uke sia) brunt hå og mørke brune øyne

Skrevet

Barnets alder (mnd & uke) - 7 uker

Ca. lengde - 56 cm

Ca vekt - 5320 g.

Klesstørrelse - 56-62

Hva barnet kan - Smile og bable (go lyder), holder hode og overkropp oppe når hun ligger på mage og snur seg fra mage til rygg (når det ikke er kjekt å ligge på mage lengere)

Karakteristiske trekk - Er ei smilende og bli jente med godt sovehjerte (både på natten og dagen)

Likhet med - Ligner mest på pappa'n sin.

Hårfarge og øyenfarge - Masse mørkebrunt hår og store brune øyne :)

Skrevet

Barnets alder: 5 måneder

Ca. lengde - Vet ikke! 68 for tre uker siden...

Ca vekt - Veid til 8,3 på badevekta hjemme!

Klesstørrelse - 74/80 (Bruker tøybleier så trenger plass til bleiebaken!)

Hva barnet kan - Ruller over fra mage til rygg, men stort sett bare på høyre side! Spiser på tærne sine. Åler ikke, men beveger seg 360 grader rundt i mageleie!

Karakteristiske trekk - Blid og tålmodig! Veldig nysgjerrig og liker ikke å ligge/sitte stille på fanget.

Likhet med - Begge!

Hårfarge og øyenfarge - Mellomblondt hår og brune øyne.

Han er ganske i rute, tror jeg! Ikke spesielt raskt ute, eller spesielt seint... Ganske på normalen! :)

Gjest eelis+kian
Skrevet

Barnets alder (mnd & uke) - 6 mnd og en uke.

Ca. lengde - 66 cm

Ca vekt - 8500 g

Klesstørrelse - 80 i bodyer, 68 i bukser (hehe, lang kropp og korte ben)

Hva barnet kan - Rulle fra mage til rygg og omvendt. Åle seg rundt sin egen akse og bakover (men ikke fremover). Vipper seg selv i vippestolen.

Karakteristiske trekk - Som flere av dere sier: Smilende og blid stort sett hele dagen. Han syns ting som blafrer er veldig gøy, enten det er håret mitt eller håndklærne. Utseendemessig har han noen spesielle fødselsmerker kalt mongolske flekker. Det ser ut som store blåmerker på rumpa og på armene (litt skummelt, da folk ofte misforstår og tror at det ER blåmerker - men jeg har fått det ført i journalen hans).

Likhet med - Han er en god 50/50-blanding, og ligner ikke noe spesielt på verken meg eller pappaen. Men han har flest trekk fra meg, kun nesen og hudfargen fra pappaen, men hudfargen er ganske utvannet, den og ;-)

Hårfarge og øyenfarge - Mørkmørk brune/svarte øyne (det er bare såvidt man ser pupillene hans, og da kun i dagslys eller blitslys), og mørk brunt/svart hår. Han har ikke så mye hår enda, så det er litt vanskelig å si.

Skrevet

Rettelse: Ruller over fra rygg til mage, skulle det stå! (Han har bare rullet seg andre veien et par ganger som et uhell...)

Skrevet

Barnets alder: 6.5 mnd

Ca. lengde: 65 cm

ca. vekt: 7100 g

Klesstørrelse: 68 (kan bruke 74 også)

Hva barnet kan: Rulle fra rygg til mage og omvendt. Går hvis vil holder henne i hendene. Er veldig sterk i bena, og reiser seg selv opp på dem, hvis hun kan holde seg fast i noe. Leker og spise på tærne sine. Babler og skravler i vei. Sier: NEEI

Sitter nesten stødig, men siden de ikke skal sitte før de gjør det selv, så lar vi henne ikke sitte så veldig lenge.

Har vist tegn til sjenerthet. Når hun treffer nye mennesker, gjemmer hun seg inntil brystkassa mi, og titter forsiktig frem og smiler.

Karakteristiske trekk: 2 små tenner nede, smiler med ene øyenbrynet litt lenger opp enn det andre. Har temperament, men er stort sett alltid smilende og blid. Blir litt mer alvorsom når hun kommer på fremmede plasser.

Flirer seg ihjel hvis vi skremmer henne. Elsker å leke med mammas hår, og kose med det.

Likhet: en god blanding av meg og tanta(på farsiden). Mest lik tanta kanskje. Stahet og temperament har hun nok fra begge sider :P

Bæsjlukta må vel være fra pappan, kan ikke skjønne annet...

Hårfarge: Lysbrun- har ikke fått øyenfargen helt ennå, men hun får mørke øyne ser det ut som. Enten mine grønne, eller pappas brune.

Skrevet

hun her roterer også rundt sin egen akse, og tror hun snart begynner å åle. Spreller og slår med håndflatene i gulvet som bare det, og står nesten i krabbestilling. Fin motorikk ellers når hun leker med lekene sine.

Hun simpelten elsker grøt( og vann, og stikker hånda oppi min mat, min is, sin mat og drar i duken.

Glemmer alltid å nevne ting, så jeg må alltid skrive 2 innlegg

Skrevet

Barnets alder (mnd & uke) - 6 mnd & 1 uke

Ca. lengde - 68

Ca vekt - 8500

Klesstørrelse - 68/74/80

Hva barnet kan - Rulle mage/rygg og omvendt, skyve seg rundt, stille seg i krabbestilling, men får ikke til å krabbe enda, plukke opp leker, putte sutten i munn selv etter å ha plukket den opp, strekke armer.

Karakteristiske trekk - En evig solstråle, noen ganger lurer jeg nesten på om kjeven har gått i lås, for han bare smiler og ler hele dagen, er også veldig bestemt, vet hva han vil, og viser det tydelig.

Likhet med - En god blanding av pappaen, Emma og meg.

Hårfarge og øyenfarge - Brunt hår, og en blanding av blå og brune øyne, brune spetter inne i det blå, så tror han ender opp med brune øyne etterhvert.

Skrevet

Barnets alder (mnd & uke) - 11 mnd

Ca. lengde - tipper 82-83 cm

Ca vekt - tipper ca 11,5 kg

Klesstørrelse - litt 80 og mest 86

Hva barnet kan - Krabbe, reiser seg opp, har såvidt begynt å gå med støtte i gåvogna. Sier "mamma", spiser brødskive selv, gir klem (holder armene rundt meg og klemmer). Vinker, klapper, peker, viser hvor stor hun er, peker på øyne, nese og munn når vi spør hvor de er, elsker titt-tei-leken. Triller ball. Pluss mye mer, men nå begynner hun jo å bli stor!

Karakteristiske trekk - Smiler. Hun har smilt og sjarmert mennesker siden hun var få uker gammel. Hun er sta som et esel, og her må vi begynne med grensesetting. ;-)

Likhet med - begge to. I begynnelsen lignet hun mest på pappaen, men nå er hun mer og mer lik meg.

Hårfarge og øyenfarge - Blondt hår, blå øyne, akkurat som mamma. :-)

Skrevet

Barnets alder (mnd & uke) - 7 mnd og 12 dager

Ca. lengde -68 cm

Ca vekt - ca 8 kg

Klesstørrelse - 68-74

Hva barnet kan -smile, le, si ga-ga-ga-da-da-da--hm-hm-hm-heiheihei, åle seg frem, plukke ting utav hyllene

Karakteristiske trekk -veldig brune øyne, stort tannløst smil, kløft i haka

Likhet med -pappan sin

Hårfarge og øyenfarge -brunt hår og brune øyne-alldeles nydelig! :)

Skrevet

Barnets alder (mnd & uke) - 4 mnd, og 4 uker. Strax 5 mnd ( 4 mnd korrigert )

Ca. lengde -Ca 60 cm

Ca vekt - Ca 6 kg.

Klesstørrelse - 62-68

Hva barnet kan -smile, le, prate, snu seg fra mage til rygg, strekker seg etter leker som jeg "gir" henne, viser med kroppen om det er noe hun liker/ikke liker.

Karakteristiske trekk - KNALLblå øyne, litt hår, stor og fin kløft i haka, pittelitt utstikkende ører helt øverst.

Likhet med - Helt lik meg, har bare arva pappaen sin øyefarge.

Hårfarge og øyenfarge - Lyst hår, knallblå øyne :)

Skrevet

Barnets alder (mnd & uke) - 8 mnd + 1,5 uke

Ca. lengde - 71 cm (tror jeg)

Ca vekt - 8,1-8,4 kg et sted tror jeg (kontroll nå til uken)

Klesstørrelse - Mest 74, litt 68 og et par plagg i 80

Hva barnet kan - Krabbe, sette seg opp, reise seg, gå langs ting, gå med støtte, plukke ting opp med pekefinger og tommel, si mamma, reagerer på navnet sitt, spiser fingermat og skive selv osv, hun kan egentlig mye nå synes jeg :-)

Karakteristiske trekk - Strålende smil, glimt i øyet og er veldig sjamerende. Får mange kommentarer på at hun ser ut som en yndig liten dukke, jeg synes nå mer hun ser ut som et søtt rampetroll med gode klubber til hender og føtter. Veldig mammadalt, men er begynt å bli mer tillitsfull nå. Sover ikke noe godt om natten enda, dessverre.

Likhet med - Synes hun ligner en del på meg, og litt på alle tre brødrene sine på ulike måter (guttene er veldig ulike alle tre).

Hårfarge og øyenfarge -Knallblå øyne og ser ut for at hårfargen blir lik minstegutten sin, en slags lys gyllenbrun honningfarge med naturlige striper i. Hun hadde masse svart hår, men det har falt av, så nå er nytt hår på vei ut, men er ganske kort enda (ca 2 cm over hele hode og litt lenger "lugg").

Skrevet

*Barnets alder: 2mnd og 2uker

*Ca.lengde: 60cm

*Ca.vekt:5850-6100 tenker jeg. (Var på kontroll for to uker siden, veide da 5730)

*Klesstørrelse: stor 56 og 62

*Hva barnet kan: Løfte hodet når han ligger på magen, smile når han ser pappaen sin eller meg :o), sove en hel natt, leke med babygymmen, griper tak i lekene, ellers ukontrollert veiving. Men han smiler fra øre til øre :o),spytter ut smokken, for å få bedre tak i hånden, begynner å finne tommelen.

*Karakteristiske trekk: Som regel blid og førnøyd, men når han gråter så høres det ut som en sinna katte. sover masse, glad i oppmerksomhet. Han er sikkelig rund og god, med noe høyt hårfeste..

Vi begynner å merke at han vet hva han vil,

*Likhet med: Han ligner veldig på pappaen sin, men begynner å bli godt å blandet nå.

*Hårfarge og øyefarge: Masse mørkt hår og ubestemelig farge på øynene.

De er noen ganger mørke blå, men begynner å bli mer og mer grå nå. (Faren har mørkebrune øyne og jeg har mørke grønne øyne, med masse brunt i)

Så tror nok han kommer til å få brune øyne, men tiden vil vise :o)

Gjest Kira06
Skrevet

Så morsomt det var å lese svarene deres:)

Barnets alder (mnd & uke) - 7 mnd + 1 uke

Ca. lengde - 67 cm

Ca vekt - ca 8 kg

Klesstørrelse - Stort sett 74, men kan bruke noen bukser o.l i 68

Hva barnet kan - Hun kan rulle begge veier - endelig, da jeg begynte å bli lei av å snu henne ørten ganger hver dag. Spise på tærne sine. Nesten sitte, men tipper over hvis hun blir for ivrig. Halvveis dra seg bortover gulvet hvis hun prøver å nå en leke. Flørte med morfaren sin, som er hennes favorittperson. Elsker også å dra meg i håret og bikkja i ørene:)

Karakteristiske trekk - Hun er utrolig sta og viljesterk, får hun ikke viljen sin kan man vente seg et skikkelig anfall (håper vi får bort dette før hun blir 14*s*). Ler hver gang vi lager prompelyder eller plystrer. Elsker alt av mat, rynker litt på nesen av ny mat, men gaper like mye.

Likhet med - Utseendemessig synes jeg hun forandrer seg hele tiden. Noen ganger ligner hun på meg, andre ganger på pappaen sin. Personligheten har hun arvet av begge, ... dessverre! Hun har arvet mitt hissige temperament og pappaen sin stahet og utholdenhet. En ganske uheldig kombinasjon for en sliten mor*s*

Hårfarge og øyenfarge - Knall blå øyne og det lille håret hun har tror jeg er sånn cirka mørke blond. Ser litt ut som Donald Trump på hodet, fordi hun har hentesveis. Nice:)

Skrevet

Barnets alder (mnd & uke) - 7 mnd 2 uker

Ca. lengde - 70 cm

Ca vekt - 7 kg

Klesstørrelse - 68 i body, 62 i nesten alt annet

Hva barnet kan - krabbet 6 mnd gammel. Hun kan si hei, vinker, og i går reiste hun seg opp selv (etter bordet)

Karakteristiske trekk - smilehull, to tenner nede, langt hår (med pannelugg for jeg måtte klippe henne hihi) litt utstående ører.

smiler og ler og snakker og skriker mye

Likhet med - ligner på begge, og det er lett å se hva hun har fra hvem

fra meg: hender og føtter, munn, øyenbryn

fra far: hår, øyne, ører

nesen er en fin blanding fra begge to ;)

Hårfarge og øyenfarge - mørk brunt hår med litt krøller, knall blå øyne <3

Skrevet

Barnets alder (mnd & uke) : 6 mnd om et par dager:)

Ca. lengde : 68,5 cm

Ca vekt :9,1 kg

Klesstørrelse : 74-86

Hva barnet kan : Rullet først fra mage til rygg, deretter fra rygg til mage, beveger seg nå i alle mulige retninger og får tak i alt hun kan!

Karakteristiske trekk - Ler og smiler masse, roper høyt, og er en meget bestemt og sta liten dame!:D

Likhet med : Ligner oss begge, men jeg ser at hun er en liten pappakloning. Ser likevel mye av meg selv i henne.

Hårfarge og øyenfarge : Svart hår, ca 10 cm langt på toppen, men det begynner å få et blondt skjær! Kobberfarge kanskje. Det hadde jeg ikke trodd! Mørkebrune øyne, slik hun var født med:) Har et lite smilehull på høyre kinn;) Har en nydelig gyllen hudfarge!

Skrevet

Barnets alder - 3 uker i morgen

Ca. lengde - 49cm

Ca vekt - 2900g

Klesstørrelse - 50

Hva barnet kan - strekke på halsen.. litt liten enda..:-)

Karakteristiske trekk - Store undrende øyne:-)

Likhet med - Pappa'n sin! har min nese men ellers en han lik pappa'n sin ja!

Hårfarge og øyenfarge - masse mørkt hår og blå-grå øyne!

Skrevet

Barnets alder (mnd & uke) - 2 mnd og 2 uker

Ca. lengde - 60 cm?

Ca vekt - 6500?

Klesstørrelse - 62-68

Hva barnet kan - strekke høyre hånd rett ut/opp og se stolt opp mot knyttneven, smiler masse og spesielt når mamma tørker rundt munnen, når hun bader og når mamma synger favorittsangen (bonnie tyler - fools lullaby) kan faktisk oooe med på refrenget. ;) Kan også ligge på magen, strekke hode og kikke frem og tilbake på bildet mamma har hengt opp foran babygymen. Kan finne søvnen selv eller forsiktig rugging på stumpen mens hun ligger i egen seng. Kan amme ha ett øye lukket og smile samtidig.

Karakteristiske trekk - Kløft i haka, høyt hårfeste, mange rare ansiktsuttrykk, blid, kikker nysgjerrig rundt seg hver morgen for å se om leiligheten er lik som i går

Likhet med - Høyt hårfeste og øyne som pappan sin.

Hårfarge og øyenfarge - brunt hår og blå øyne.

Skrevet

Barnets alder (mnd & uke) - 5 mnd

Ca. lengde - 71 cm

Ca vekt - 8,2 kg

Klesstørrelse - Aner ikke. Vi har en haug med arvetøy. Så roter jeg litt rundt i skoffene og finner noe som på øyemål ser passe ut.

Hva barnet kan - Rulle fra rygg til mage, og rotere rundt både på rygg og mage. Slafse på begge stortærne - samtidig! Le ordentlig.

Karakteristiske trekk - Nekter å spise alene. Er ekstremt sosialt anlagt. Utpreget vane-baby, jeg tror han har en klokke operert inn i ryggmargen. Årvåken, han går ikke glipp av den minste lille bevegelse.

Likhet med - Ingen. Er litt usikker på om jeg fikk med rett baby hjem fra sykehuset.

Hårfarge og øyenfarge - Blond og blåøyd ja...

Skrevet

Barnets alder (mnd & uke) -6 mnd og to uker

Ca. lengde -72 cm

Ca vekt - 9200 g

Klesstørrelse - 80

Hva barnet kan - han kan rulle fra rygg til mage og noen FÅ ganger tilbake (ca én gang om dagen). Han kan sitte en liten stund uten støtte. åler seg ikke, men spinner rundt magen sin, hvis dere skjønner:) Han kan stå selv hvis han holder seg fast til et bord eller liknende. Han lager ikke bablelyder, men jeg venter i spenning:) så kan han strekke ut armene for å bli plukket opp.

Karakteristiske trekk - Han nekter å være alene på leketeppet lenge om gangen, men det har blitt litt bedre med tiden, han er alltid blid og glad. smiler så stort og fint! Han er alltid spent på å treffe nye folk (så separasjonsangsten har vel ikke slått til ennå)

Likhet med - Øynene er mine, resten likner han vel mest på pappa

Hårfarge og øyenfarge - blå øyne, blondt hår med en verv midt foran i panna:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...