Gå til innhold

Provosert over barnehageforeldre!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så driiiiiiiiiit lei(!!!!!!) av foreldre som skal klage så jævlig, og lete etter feil i barnehagen hele jævla tia! Hvorfor ikke drite i jobben? Hvorfor ikke bytte barnehage hvis du er så misfornøyd? Det finnes grenser for hvor lite man kan respektere mennesker, og jeg føler at mange foreldre behandler barnehageassistenter uten respekt altså! Nå mener jeg ikke de som sierfra (på en saklig måte) om ting som er verdt å sifra om, nå mener jeg foreldre som sitter å regner på hvor mange barn det er pr voksen under foreldre møte, og drittslenger med de andre foreldrene om alt mulig piss i stede for å ta det opp med personalet.

Ha litt forståelse for at dere bare ser 5 min pr dag av hvordan det er i barnehagen, folk blir syke som på alle andre arbeidsplasser og da kommer det vikarer på godt og vondt. Det er ikke bare avslapning å jobbe i barnehage, TVERT IMOT! det er til tider kjeeempe krevende, og foreldre som klager når barna deres har det kjempebra i barnehagen gjør det kjempe trist for oss, når vi gjør ALT vi kan for at barnet skal og har det bra.

Slutt å vær så bekymra over alt mulig!! Barnet ditt trenger ikke å ha en voksen oppå seg 24/7 for å ha det bra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, fysj, tenk at noen foreldre bryr seg om hva deres barn gjør der de er flere timer om dagen. Kjempestress at de forventer at voksne skal se til barnet og sjekker om det er nok voksne pr barn. Å så fæle foreldre som vil at barnet skal ha voksne i nærheten i barnehagen.

De har rett til å spørre, de har ret til å påpeke når det er for få voksne i forhold til barna, og klarer ikke du å innse at barnehageansatte må forhlde seg til foreldre, svare på spørsmål og ikke minst holde øye med barna hele tiden så har du antagelig valgt deg feil jobb...

(det er ikke bare å bytte barnehage, det blir ikke en stabil situasjon for barna og voksne mennesker forsøker gjerne å få orden på forholdene der de er i stedet for å bytte barnehage hver gang det er noe, selv om de ansatte tydeligvis blir knust når en sier fra eller stiller spørsmål...)

Skrevet

Jeg kan forstå frustrasjonen din. Jeg jobber selv i barnehage, og heldigvis er de aller fleste foreldrene veldig samarbeidsvillige. Og klart de vil det beste for barnet sitt, jeg kommer ikke til å kreve noe mindre for mitt.

MEN... det er de foreldrene som ikke forstår at barn faller å slår seg når de er ute å leker, eller blir våte når de leker med vann, eller at det er 11, 12, 13, 14 ++ andre barn som også skal bli sett i löpet av dagen! Det er trist at de ikke ser det samme som vi. At ungen deres endelig har tatt motet i seg og klatret opp den lille bakken, men fikk et lite skrubbsår. Eller begynt å spise igjen, men alt de ser er flekkene på klärne. Eller de som er hysteriske fordi de ikke finner lua, den ene sokken e.l som for 6 gang ligger hjemme! Og uansett hvor mye man begrunner og forklarer- så blir det ikke bra nok!

Mest sannsynlig blir det ikke bra nok i en ny barnehage heller, eller skolen..osv, osv. Det er sikkert de samme menneskene som krangeler i butikker, aldri får bra nok service, og bare ser seg selv. Vi får bare väre sikre på at vi har iallefall gjort det beste vi kan, og stå i det! Stol på den kompetansen vi har, og fokus på de gode tilbakemeldingene, for de er det mest av!

Gjest Antarctica
Skrevet

Akkurat nå for tida er jeg mer oppgitt over de barnehageansatte, som er snerpete og nøyeregnende med bagateller.

En av ungene mine hadde to tjukke gensere med i barnehagen, som jeg fikk hjem igjen i en pose med en ganske sur beskjd om at dette måtte jeg virkelig ta hjem igjen, det var altfor smått. Samme dag prøvde jeg klærne på ungen, de var heller for store enn for små!

Neste dag henter jeg han i t-skjorta, da er det en furten kommentar om at det var prim på gensern. (Ja, han må faktisk ha frokost før bhg, og kliner han på seg da, vil flekken bli med han i bhg den dagen. KRISE!)

Og så videre og så bortetter hver uke, men jeg skjønner jo hva det egentlig dreier seg om. Det er noen foreldre som fremleier en plass, og andre som har andeler via sin arbeidsgiver. Jeg har ikke andeler, kort fortalt...

Skrevet

Jeg forstår hva du mener TS. Jg har selv jobbet noen år i privat barnehage, der det var tidligere foreldre som skulle kommentere og påpeke alt. Sykefraværet/vikarene. På et annet vis skjønner jeg dem jo også, de vil jo vite hva som skjer rundt barna sine, hvorfor er det vikarer heletiden, hvordan takler barnet mye bytte av ansatte osv. Men jeg skjønner VELDIG godt frustrasjonen din, når det kommer til foreldre som "overdriver". Barnehagepersonalet gjør jo sitt beste for barna, krevende, og koselig :)

En ting jeg ikke forstår, og som irriterte meg grønn, er mangelen på respekt hos noen foreldre. De så ned på personalet, kalte oss tanter, holdt ikke åpningstidene.

Vi er jo lavt lønnede mennesker som passer på barna til mennesker med egne firmaer som henter ungene i bhg snakkende i mobiltelefonen, kledd i dress for så å kjøre ungene til barnepasseren som venter hjemme slik at de kan dra videre til neste jobb, da må man jo skjønne at de har lov til å komme 10 minutter etter stengetid for så å si "ja, men jeg har en jobb, jeg rekker ikke komme til stengetiden" ?? :)

Hendelse fra virkeligheteen :)

Skrevet

Det med at foreldre er opptatt av antall voksne per barn og rutinene med vikarbruk handler jo om deres mening om hvordan barnehagen er organisert, og ikke om den enkelte assistent. Jeg synes det er verre med folk som ikke bryr seg i det hele tatt om der barna er størstedelen av dagen.

Skrevet

Til HI, det er provoserende å stadig høre klager om ting man ikke kan noe for. Du kan jo personlig ikke noe for at dere er for få ansatte. Fikk selv slike klager på min jobb, men fant ut at i stedet for å ta det personlig måtte jeg bringe klagene videre til sjefen.

Dere barnehage-ansatte kan for eksempel bringe klagene videre til politikerne.

Skrevet

Gytha Ogg: Du kunne ikke overdrevet det jeg skrev litt til?? Jeg mente overhode ikke at foreldre ikke skal få vite hva barna gjør og jeg forstår veldig godt at de vil vite hva barna gjør på dagen, det var IKKE det jeg var irritert over når jeg skrev innlegget!

Det jeg er frustrert over er foreldre som ikke viser noen som helst form for forståelse for at ikke deres barn er det eneste barnet i barnehagen og at jobben ikke bare er en dans på roser.

Jeg jobber ikke i en barnehage hvor det er 5 barn og 6 voksne, og jeg tror ikke du har jobbet i barnehage før, og derfor viser like lite forståelse som alle andre foreldrene. Men det er klart at jeg synes det viktigste i jobben min er at alle barna har det bra! Og jeg gjør ALT jeg kan for at de skal ha det bra hver dag.

Jeg blir provosert av deg som endrer det jeg sier! Dette er en krangleside og jeg ville ha ut litt frustrasjon etter konfrontering på jobb den dagen. Ha litt forståelse, du er sikkert ingen solstråle hver dag etter din jobb, du blir sikkert sliten og lei av mennesker som skal gi deg dårlig samvittighet når du har jobbet deg halvt i hjel hele dagen for deres del, alikevel er det ikke bra nok..

Du er heldig du!

Skrevet

Jeg forstår jo godt foreldres problemer med bhg ansatte også! Jeg ser jo folk gjør ting jeg ikke kan stå for på jobben, og det sier jeg og ifra om. Men det er såå kjipt når man står å tar imot kjeft for noe en annen har gjort, som jeg ikke ville gjort selv. Man får ikke fulgt med på alt alle gjør i løpet av dagen.

TIPS! Finn ut HVEM av de ansatte som ikke er så bra, snakk med leder i bhg om det, og du kan gjøre en forskjell. Sjefen vår tar det opp med oss derosm det kommer inn klager, så vi kan forandre de tingene vi gjør feil. Klarer vi ikke det, ryker jobben. Sånn er det, mange som vil ha den jobben. Men ta det opp med den det gjelder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...