Gå til innhold

Hva slags tilbehør til Klubb? (raspeballer)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg å samboer er oppvokst med forskjellig..

Han er vant med klubb med hvitsøt saus og eventuellt sirup (av å til bacon)

Selv jeg synes det høres forferdelig ut, for jeg er vant med klubb, smeltetsmør, bacon, stektepølser, kålrabi ;)

så hva har dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vokst opp med bare sukker og bacon til klubb, men er jo utrolig godt med sånn brunostsaus til! (eller hva det nå kalles)

Skrevet

Kålrabistappe, gulrøtter, bacon, kjøtt, pølser, poteter og komle (klubb)!:):)

Skrevet

Her har vi vi allefall: kålerabi eller kålerabistappe (NAM), bacon eller flesk og tjukke pølser. Hvitsaus? Det har jeg aldri hørt at noen har hatt til komle som vi sier her i Haugesund;)

Skrevet

Glemte det viktigste, selvsagt har vi salt kjøtt til;)

Skrevet

Potetball, kålrabi, pølse, svinemør, kokemør, pinnekjøtt, svineknoke, saltet lammekjøtt og bacon. Av og til poteter i tillegg og evt. gulrot. Kulturmelk å drikke er obligatorisk. (Nå er det ikke slik at jeg bruker ALLE kjøttingrediensene i en sleng, men jeg må ha en sort pølse/mør og en sort kjøtt i tillegg til bacon :-)

Skrevet

Saltkjøtt(lam eller får), pølse, kålrabistappe. Jeg er fra Sunnmøre, og dette er vanlig der.

Jeg syns også det er godt med sirup på.

Skrevet

Kålrabistapp, svineknoker, pølse, bacon.. nå ble jeg sulten:)

Skrevet

PS: En del liker sirup eller sukker til. Jeg synes det er fælt. Noe hvitsaus var nytt for meg ja...

Skrevet

Aldri hørt om klubb eller raspeballer jeg, hva er det?

Skrevet

Her har vi kålrabi, saltkjøtt, pølser, grisemør, poteter og stekt spekekjøtt + smelta smør.

Skrevet

Denne sausen er hvitsaus med smeltet brunost i, som gjør at den er søt. Det kalles "dupp". Det er veldig vanlig i trøndelag. Bruker i tillegg bacon til.

Skrevet

Kålrot, gulrot og stekt bacon! Evt stekte middagspølser.

Har også spist det med salt lammekjøtt, deilig det og.

Skrevet

Potetball, komle, klubb, raspeball. Kjært barn har mange navn.

Det er raspet rå og kokt potet som er blandet med byggmel/hvetemel, formet til baller og kokt i kraft.

Og som du kan lese her, så er det veldig variabelt tilbehør.

Skrevet

Jeg syns at når du lager maten, gjør du det på din måte. Vil han ha det tilbehøret han er vant til, får han lage det selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...