Gå til innhold

Klær til septemberbaby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

som førstegangsfødende er jeg helt grønn på hva jeg trenger av klær og i forskjellige størrelser....

Hvilke klær anbefaler dere meg og handle inn, hvor mange og i hvilken str.?

MAnge sir det er lurt og handle ull... skal jeg da handle bare ullbodyer, eller en kombinasjon?

Pjamas og i ull?

Søtte pris på om noen ville laget en oversikt til meg hva jeg trenger av ulike plagg i str og kvalitet:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisan, jeg har 3 septemberbabyer:-)

Mitt råd er å kjøpe inn litt, men ikke for mye. Som regel får man også veldig mye etter fødselen. Og det går jo fint ann å handle etter babyen er født også.

Når det gjelder størrelser har jeg handlet inn endel i 50/56. Mine har vert rundt 3 kg så det har liksom passet godt.

Passet på å ha godt med skjorter og sparkebukser. Strømpebukser, jakker og tynne luer.

Når det gjelder ull vil jeg råde deg til å vente. 2 av mine har ikke kunnet bruke det engang.

Skrevet

Og mine har omtrent bare brukt ull - det varierer veldig. Mitt tips er kimonolukking på bodyene i de minste størrelsene, veldig enkelt særlig for uvante stellere å slippe å dra body over hodet på helt liten baby:) Ikke kjøpe for mye før man vet hva man foretrekker, men samtidig er det veldig lov å skeie ut med litt koseshopping før mini kommer:)

Skrevet

Sønnen min er født i oktober og det viktigste jeg hadde til han da som jeg ikke ville vært foruten var:

"ulldress". Den kjøpte jeg på Cubus, det er en dress med lange armer og ben som du kan ha under "yttertøyet". De er tynne, men varmer utrolig bra :-) En ganske safe str er 56 :-)

Også hadde jeg ull-lue og ullsokker.

Jeg brukte kun vanlig pyjamas i bomull.

Votter

Jeg hadde også en veldig fin pose han kunne ligge i både i bilstol og vogn (husker ikke hvor den ble kjøpt, men tror det var en babybutikk i sverige)

6-7 vanlige bodyer til innebruk.

En sånn "bamsedress" de har på sparkjøp blant annet er veldig fin å bruke ute med en sånn tynn ulldress under.

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...