*septemberbaby* Skrevet 23. april 2010 #1 Skrevet 23. april 2010 som førstegangsfødende er jeg helt grønn på hva jeg trenger av klær og i forskjellige størrelser.... Hvilke klær anbefaler dere meg og handle inn, hvor mange og i hvilken str.? MAnge sir det er lurt og handle ull... skal jeg da handle bare ullbodyer, eller en kombinasjon? Pjamas og i ull? Søtte pris på om noen ville laget en oversikt til meg hva jeg trenger av ulike plagg i str og kvalitet:)
*Lissi* Skrevet 23. april 2010 #2 Skrevet 23. april 2010 Heisan, jeg har 3 septemberbabyer:-) Mitt råd er å kjøpe inn litt, men ikke for mye. Som regel får man også veldig mye etter fødselen. Og det går jo fint ann å handle etter babyen er født også. Når det gjelder størrelser har jeg handlet inn endel i 50/56. Mine har vert rundt 3 kg så det har liksom passet godt. Passet på å ha godt med skjorter og sparkebukser. Strømpebukser, jakker og tynne luer. Når det gjelder ull vil jeg råde deg til å vente. 2 av mine har ikke kunnet bruke det engang.
SpongeBob Skrevet 23. april 2010 #3 Skrevet 23. april 2010 Og mine har omtrent bare brukt ull - det varierer veldig. Mitt tips er kimonolukking på bodyene i de minste størrelsene, veldig enkelt særlig for uvante stellere å slippe å dra body over hodet på helt liten baby:) Ikke kjøpe for mye før man vet hva man foretrekker, men samtidig er det veldig lov å skeie ut med litt koseshopping før mini kommer:)
venterbarnnr2 Skrevet 23. april 2010 #4 Skrevet 23. april 2010 Sønnen min er født i oktober og det viktigste jeg hadde til han da som jeg ikke ville vært foruten var: "ulldress". Den kjøpte jeg på Cubus, det er en dress med lange armer og ben som du kan ha under "yttertøyet". De er tynne, men varmer utrolig bra :-) En ganske safe str er 56 :-) Også hadde jeg ull-lue og ullsokker. Jeg brukte kun vanlig pyjamas i bomull. Votter Jeg hadde også en veldig fin pose han kunne ligge i både i bilstol og vogn (husker ikke hvor den ble kjøpt, men tror det var en babybutikk i sverige) 6-7 vanlige bodyer til innebruk. En sånn "bamsedress" de har på sparkjøp blant annet er veldig fin å bruke ute med en sånn tynn ulldress under. Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå