Missy med sine 2 barn (✿◠‿◠) Skrevet 23. april 2010 #2 Skrevet 23. april 2010 Min goklump er akkurat 9 mnd i dag.. han sier mamma, pappa og na na.. stort sett. Han griper og studerer leker..folder hender, og rister på leker. trykker på knapper.. Han er veldig glad i å ta og føle på ansikter.. ;D Nå er vår sønn kortvokst..så han krabber ikke enda..om han i det hele tatt kommer til å gjøre det. kommer vel heller til å krype.. Hans motorikk kommer mye senere enn hos normale barn. enda litt senere for han oxo blandt de kortvokste, for han har litt stort og tungt hodet, sliter med noe som heter hydrocephalus(vannhodet), (grunnet trang åpning opp til craniet bak i nakken, som snart skal gjøres noe med, med en operasjon ) Men han klarer og holde hodet oppe.. men de andre barna i min barselgruppe krabber og reiser seg opp ved bord o.l.
septbaby09 Skrevet 23. april 2010 #3 Skrevet 23. april 2010 Mini er 6.5 mnd, og ruller fra rygg til mage hele tida. åler seg litt rundt sin egen akse. Har så smått begynt å prøve å ta knærne innover seg, og hode i gulvet, er vel krabbing som etterhvert skal komme, men ser mest ut som om han skal prøve å stå på hode Tror dette vil drøye litt siden han er tung, 9.6 kg. Han griper leker, kaster og slår med dem. Rister på alt for å se om det kommer lyd. Han skjønner overhode ikke hva føttene brukes til, så ikke noe særlig tendens til å ville stå i fanget akkurat. Drar i tærne og putter stortåa i munn. Babler hele dagen, og har mange forskjellige toner på hyla sine Virker som om han stadig tester nye ordlyder, og har masse å fortelle hehe. Han sine mmmmm for hver skje med mat han får, lurer på om det er fordi vi alltid sier mmmmm, så godt;) Han hermer også etter en annen tullelyd vi lager mye. Han blåser og lager lyd med mat og spytt i munn...gøy! Mye gris med andre ord. Smiler masse og ler.
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 23. april 2010 #4 Skrevet 23. april 2010 6 mnd gammel, ruller fra mage til rygg, og rygg til mage.. Kommer seg opp i krabbestilling, men har ikke skjønt krabbe-teknikken enda, så han dytter seg bakover, snur seg rundt i sirkel, og sparker ifra med beina så han hopper noen cm forover. Griper etter absolutt alt, vil klå og utforske, alt puttes inn i munnen, og han digger føttene sine.. Han har begynt å forstå når jeg sier "kooose mamma", da legger han hodet sitt inntil brystet mitt og koser meg (virker iallefall som har gjør det bevisst).. Han kjenner igjen lyden når jeg visper grøten på kjøkkenet, da setter han i gang en voldsom hylekonsert, tålmodighet har han nok ikke forstått enda, hehe.. Av lyder så kommer de fleste vokalene, han lager prompelyder, sier hei(men det er garantert ikke bevisst, hehe), knegger som en hest, mjauer som en katt, og når han er skikkelig frustrert og sint, så høres det ut som han bjeffer, så noenganger lurer jeg på om han er mer et dyr enn et menneske, hehe...
Gjest eelis+kian Skrevet 23. april 2010 #5 Skrevet 23. april 2010 Hehe, min gutt sier "Heeeiiaaa" (vi er fra Nord-Norge), men jeg tror mer det er at han hermer etter en morsom lyd enn at han faktisk sier heia ;-) Er deres barn tidlige, eller er min gutt sen? Han åler ikke, og han setter seg i hvert fall ikke opp i krabbestilling.. Han kan rulle i alle retninger, og han kan snurre rundt sin egen akse, samt gripe etter og ta ting (og spise dem), han er veldig bevisst der! Her om dagen lå han på magen på gulvet og så på en leke som hang i babygymmen. Han fikk ikke tak i leken da han strakk seg etter den, så da tok han likegodt tak i hele gymmen og dro den til seg. Da han fortsatt ikke fikk tak i leken, dro han hele gymmen til seg igjen, og DA fikk han tak i leken, hehe. Morsomt å se på :-) Han har heller ikke oppdaget tærne sine...
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 23. april 2010 #6 Skrevet 23. april 2010 gutten min er 6 mnd og ruller fra rygg til mage. rullet fra mage til rygg idag etter herdig forsøk. blir spennende og se om det forsetter eller om det var et engangstilfelle. tar etter leker, slår med dem og rister. og kaster. Leker veldig med føttene sine. Ikke antydning til å komme opp i krabbestilling i det hele tatt.. Ikke åler han heller, men begynte idag å skjønne hvordan han skal snu rundt seg selv.. spiser på alt han får tak i her også Så om din er sen, er min sen Men stresser ikke!
Rampongi Skrevet 24. april 2010 #7 Skrevet 24. april 2010 7 mnd og 2 uker; ga-ga-ga-ga-ga- hm-hm-hm- ja-ja-ja-ja- ei-ei-ei-ei da-da-da-da-da-
Rampongi Skrevet 24. april 2010 #8 Skrevet 24. april 2010 og hun ruller fra rygg til mage og tilbake igjen og åler seg frem på gulvet. tar smokk fra munnen og setter på plass igjen, flytter ting fra hyllene
Lillemor&Gutta Skrevet 24. april 2010 #9 Skrevet 24. april 2010 Nettopp lært seg å rulle begge veiene. Kaster, biter og rister lekene hele tiden. Kommer seg opp i krabbestilling men løfter ikke hodet etter så han vil men har ikke skjønt poenget enda . Han reiser seg opp selv hvis jeg hjelper han med balansen og både hopper og står ganske lenge om gangern. Sitter sånn passe stødig men forlater han ikke i sittennde stilling. Blir helt vill hvis han ser grøtskåla eller hører at jeg rister flaska . Sover ikke så mye på dagtid men legging er ikke noe problem og han sover godt om natta. Er jo alt for mye som skjer rundt til at han bare kan sove bort dagen.. hehehe Han lager lyder som hei, nei og mamma. Tror ikke det er bevisst men vil jo tro og håpe han roper på mamman sin . Lager også mye uforståeli og hyler myyyyyyye.
Lillemor&Gutta Skrevet 24. april 2010 #10 Skrevet 24. april 2010 Nettopp lært seg å rulle begge veiene. Kaster, biter og rister lekene hele tiden. Kommer seg opp i krabbestilling men løfter ikke hodet etter så han vil men har ikke skjønt poenget enda . Han reiser seg opp selv hvis jeg hjelper han med balansen og både hopper og står ganske lenge om gangern. Sitter sånn passe stødig men forlater han ikke i sittennde stilling. Blir helt vill hvis han ser grøtskåla eller hører at jeg rister flaska . Sover ikke så mye på dagtid men legging er ikke noe problem og han sover godt om natta. Er jo alt for mye som skjer rundt til at han bare kan sove bort dagen.. hehehe Han lager lyder som hei, nei og mamma. Tror ikke det er bevisst men vil jo tro og håpe han roper på mamman sin . Lager også mye uforståeli og hyler myyyyyyye. Blir 6 mnd om 4 dager
muffis♥ Skrevet 24. april 2010 #11 Skrevet 24. april 2010 Mini her blir straks 7 mnd, og han hviner høyt og lenge, tror han prøver å synge med høy lys stemme:) Ellers lager han prompelyder med munnen så spyttet hagler, sier mamamama, babababa, og prater på sitt eget språk, pludrer i vei. Utrolig gøy å høre på Ellers har han ålt seg rundt en god stund, sitter, og kommer seg elegant ned fra sittende stilling. Han plukker på absolutt alt, og er en ål i armene mine hele tiden, alt skal undersøkes. Blir sint hvis jeg tar noe spennende fra ham, men er fortsatt lett å avlede. Elsker når jeg synger petter edderkopp og klappe søte, da skal han være med. Vinker kraftig med begge hender når vi spør om han kan vinke, og gliser stort! Han kan igrunnen masse ser jeg, men er ikke så glad i å sovne selv og sove godt, så det skal vi jobbe med nå. Åååå så herlig han er...<3
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 24. april 2010 #12 Skrevet 24. april 2010 Jenta vår på 6.5 mnd kan rotere rundt sin egen akse, og drar knærne innunder seg. Løfter svære, tunge gjenstander. Har en sånn leke hvor du trykker på noen knapper så spretter det dyr opp fra et lokk som lager dyrelyder. Hun lukker lokkene igjen. Klarte å åle seg et tak bakover idag og hun var ikke langt fra å åle seg fremover. Hun hadde riktig utgangsposisjon og prøvde å dra seg, frem, men det ble kanskje litt tungt. Spreller med bena som trommestikker mot gulvet, slår med håndflatene i gulvet og på bordet. Roper/skråler, babler og lager godlyder. Rister, slår og banker med leker. Sitter rak og fint balansert i høystol en liten stund, før hun siger sammen. Vinker (det har hun gjort en god stund) Snur seg fra rygg til mage og omvendt. Spiser på og leker med føttene sine. Har sagt "Hei" flere ganger, men ikke bevisst. Men når hun sier "Neeei" så høres det nesten bevisst ut, for hun sier det når hun er sint og irritert. Drikker selv av tutkoppen når hun er tørst, men hvis hun ikke er tørst snur hun den opp ned og biter på håndtakene. Gaper høyt når hun får mat, og lukker ikke munnen før skjeen er ordentlig inn i munnen. Tar flaska selv. Står rak på bena sine og kan gå noen skritt hvis vi holder henne i hendene. Kan stå hvis hun får holde seg fast i noe.
Tigerpote Skrevet 24. april 2010 #13 Skrevet 24. april 2010 Vesla blir 6 mnd om et par dager:) Hun prater, hyler og ler i ett sett, har et utrolig høyt volum, så høyt at gjestene svetter når hun setter i. Det høres ut som om hun sier neeei,når hun skriker (spesielt når vi kler på), men det er sikkert ikke bevisst, det altfor tidlig. Etter at hun bestemte seg for å rulle over på magen for et par dager siden, gjør hun ikke annet enn å rulle, så plutselig må vi ha øynene på henne hele tiden. Hun ruller flere meter, til alle mulige retninger. Aker seg også rundt på ryggen i sirkel og hit og dit. Spreller og slår med armer og ben, de har lenge gått som trommestikker:) Blir veldig ivrig når vi kommer mot henne, og gråter når vi går og hun mister oss av syne. Tar leker, slår med dem, kaster de veggimellom, og biter på dem. Prøvde i dag å løfte laptopen hehe. Hun satt i fanget på pappaen mens jeg hadde pcen i fanget, og hun ble illsint da hun ikke klarte å rikke den;) Har en skikelig fotfetisj. Er meget, meget facinert av sine egne føtter, og spiser på dem ustanselig. Kan også ligge å studere tærne/føttene mine leeenge. Ligger og kikker på hendene sine på en annen måte enn før. Nå ruller hun håndleddene i sirkel og studerer dem nøye. Klør og klør og klør i tannkjøttet, gnager på alt hun kommer over, så tennene kommer nok snart! Spiser fint med skje, og kan drikke av kopp (må ha hjelp selvsagt). Skjønner humor! Sparker hardt fra når hun "står" i fanget (jeg løfter henne opp). vestlandsfanden: så utrolig tidlig hun er ute med å stå/gå!)
Tigerpote Skrevet 24. april 2010 #14 Skrevet 24. april 2010 Hehe, får håpe at gjestene ikke blir så svette når de er her, de SKVETTER skulle det står;P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå