Gå til innhold

Nå er jeg desperat: HVILKEN krem bruker dere som har eksembarn???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg har prøvd alt nå, men ingenting fungerer.

Faktisk eneste jeg ikke har prøvd er den Miniderm,

fungerer den på deres barn som har atopisk eksem?

Eneste vi får av hudlegen er kortison...

Trenger sårt noen råd om hvilken krem som FUNGERER :)

Fortsetter under...

Skrevet

Har en gutt på 2 som har hatt eksem siden han var 3-4 mndr. Når han har utbrudd så bruker vi kortisonkrem. Lar dette trekke inn og så smøre med en fuktighetskrem. Ellers når han ser fin ut smører vi morgen og kveld og evt. etter bad/dusj med fuktighetskrem.

Krem som vi bruker mest nå er Decubal. Er veldig fornøyd med denne. Ellers er Aderma også god å bruke.

Skrevet

Glemte en ting.

På vinteren bruker vi en feitere krem når vi skal ut i kulden. Da går det i locobase.

Skrevet

Gutten min på 2 har atopisk eksem. Men holder det i sjakk ved å smøre morgen og kveld med lokobase fet krem. Denne er drøy i bruk, ikke den dyreste og lukter ikke. Med en gang det er antydning til eksemflekker, så smører jeg med mildison eller locoid som er litt sterkere. Jeg bryr meg ikke om dette greiene med å smøre så og så lenge for å trappe ned, -det funker ikke! Fuktighet morgen og kveld og kortisonsalver ved behov er det som virker på han.

Skrevet

Takk for svar :)

Eneste problemet, er at vi gjør akkurat det som dere skriver...

Han blir ikke bedre, og han er desperat etter å klø seg.

Kjøpte den miniderm i dag, så får se hvordan den fungerer :)

Skrevet

Klør han veldig, så går det an å gi allergimedisin. Dette kan dempe kløen.

Annonse

Skrevet

har ikke store problemer, men vi ble anbefalt exomega, og den synes jeg fungerer greit på tørr-utslett.

Har ellers hørt at dr.melumad all purpose er god, men det er homeparty-produkt, så kanskje ikke så lett å få tak i (volare)

Skrevet

Jenta vår har hatt litt eksem på baken nokre gongar, ikkje veldig plagsomt. Men ho klør og klør og klør i nakken, på skuldrene, i korsryggen, nedover baken og hoftene. Huda er mjuk, utan utslett, ingen tørre parti eller noko.

Prøvde forskjellige kremar, men berre eurax fungerte (og den skal ein ikkje bruke over tid). Men så tipsa ei snill dame på apoteket oss om Miniderm, og den har gjort VELDIG mykje bra for huda til lille. Ho klør seg framleis, men på langt nær like mykje. No kan det gå dagar mellom kvar gong ho klorar seg til blods :o)

Har brukt hydrokortison når ho har fått tørre flekkar, og eksemet går då fint tilbake i løpet av eit par dagar.

Kor kjøpte du forresten Miniderm? Eg kjøpte den då vi var på besøk hos tanta mi i Bærum, og dei har den ikkje på apoteket her. Lurar litt på kva vi skal gjere, for vi nærmar oss tom no.

Skrevet

den vi får av legen på resept å A-krem fra helsekost.

Skrevet

Takker og bukker for mange gode råd om krem :)

Vi har som sagt kjøpt miniderm ja, og den kjøpte vi på et helt vanlig apotek :)

Er veldig fornøyd så langt! :D

Vi fikk med en sånn "smøredagbok", hvor midtsiden er sånn skjema man kan sette på klistremerker for når man smører morgen og kveld.

Bare det har hjulpet veldig, for nå er det plutselig stas å smøre seg, slik at han kan velge et fint klistremerke etterpå :D

Skrevet

Vi bruker Aderma, og synes det hjelper :o)

Skrevet

Vi brukte exomega lenge, og innså plutselig at den ikke hjalp..

Nå bruker vi Decubal og den har gjort underverker!! Nå er hun ikke kjempehardt rammet, men hun klorte seg masse hver natt. Nå har hun nydelig myk hud uten kloremerker!

Skrevet

Inotynol fås reseptfritt på apoteket. Brukes på soreasis, bleieutslett, tørr hud, soleksem, - det meste av utslett. Kjempebra krem!

Eneste ulempen er at den er ganske fet og "smitter" av, men man kan ta å surre på litt gassbin eller ha klær som det ikke er så farlig med. Uansett går det bort i vask etterpå.

Annonse

Skrevet

Vi bruker Exomega, den fete, for å holde tørrheten i sjakk.IKKE kortison.Den ligger uåpnet i skuffen...det eneste legen gav oss.Typisk!

Junior klør heldigvis ikke.Kun tørr hud.Men vi har fokusert på kosthold.Ikke ferdigmat,o.l.Mye hjemmelaget.Lite sukker.

Men hva med å tenke forebyggende?

Kan barnet ditt ha intoleranse mot mat eller noe? Noen forebygger med fete oljer - tran eller lign.

(Til å spise alså..eh..ikke smøre på)

Eller få hjelp hos homeopat.

Jeg har også tro på riktig kosthold...

Ønsker deg masse lykke til!

Skrevet

guten vår er sterkt plaga med atopisk eksem.... me bruker aderma til dagen,og så smør me med elocon når det er som verst....fått den på resept av hudlegen.

Han er og allergisk mot bjørk då.

har prøvd alt av salver og kremer....!!!

Skrevet

Lillesøster her i huset har fått atopisk eksem for noen mnd siden. Storebror har noe av det samme (får bare små utbrudd, som ikke klør noe særlig).

På lillesøster har det vært mye verre. Så der smører vi hele kroppen med Aderma exomega morgen og kveld, det har holdt utslettet borte på selve kroppen. I ansiktet har hun hatt utbrudd nå nettopp, å da har vi smurt med Novis Eksemkrem. Smører henne 2-3ganger pr. dag. Har gjort det nå i 2-3dager, å eksemet er mye lysere og stortsett borte :) Så virker som den hjelper bra ja :D

Skrevet

Hos oss funker kun kortison desverre... Men vet ike helt hvor ille det er jeg da, jeg har brukt det fra jeg var liten og det eneste som klarer å holde eksemen i sjakk. Har prøvd det meste:-( Begge guttene har også eksem, men heldiggvis ikke like ille som meg. smører de med mildison, noen ganger apolar, ellers kun fuktighetssalve (locobase og en noe mindre fet som jeg ikke husker navnet på), og så får de oljebad. Nå har heldigvis begge vokst av seg melkeallergien:-) så da blir det mindre utslett

Skrevet

Prøv en krem fra Bodyshop som heter hamp krem( ikke i ansiktet da),en slags bodybutter,kjempefin til vår gutt.samtidlig med mildison da,eller vekselsvis...

Skrevet

Apobase eller feet krem ,tykt lag er anbefalt.

Bruk gjerne wet wrap metoden og enten tubifast klær eller tubifast bandasje over slik at ikke kremen kommer på barnets egne klær.Tbifast og wet wrap metoden lindrer eksemen og man for bryter klø sirkelen.Denne behandlingen virker svært godt for mange barn,dersom du ikke har prøvd dette,vil jeg anbefale dette på det sterkeste.

Se gjerne www.eksemskolen .no eller www.skincare wold.co.uk

Hjemmeside for både voksne og barn.

Der er det en fin film og spill og litt av hvert for barna.Samt god opplæring ang. behandling med wet wrap metode anbef av rikshospitalet og alle eksemskoler på sykehus i Norge.( Desverre er det mange fast hudleger som ikke kjenner til metode.)

Tubifast bandasje for du kjøpt på apotek,

Tubifast klær kjøpes hos Ecomed (tlf:67137000) se også www.ecomed.no

Husk også å IKKE bruke vaskemiddler

Lykke til-håper det var litt litt hjelp :)

Skrevet

Når han klør som verst bruker vi Zyrtec flytende ( på resept) for å få bukt med kløen, ellers bruker vi locoid når det er på det værste og ellers exoderma eller a-krem( den på krukke) som fuktighet. Dette funker fint :)

Skrevet

Har hatt god erfaring med aderma sine produkter. Med yngste fungerte det bra med Dr. Greve sin hudkrem for barn. Den de har på apoteket. fikk resept på kotrison av legen, men ville prøve med fet krem først og det var den vi hadde. Gikk en drøy måned før det ble bra, men hun har ikke vært plaget med kløe, så da kunne vi tåle litt. Tran eller tilsvarende er viktig for eksembarn.

Skrevet

Det er svært få kremer som fungerer før utbruddet er roet ned, med andre ord bør du bruke kortison til eksemet er borte, så være flink å smøre med annen fuktighetskrem. Vi bruke Apobase (tror den heter det - rød tube). Har prøvd masse annet også, men synes denne er best til nå. Men som sagt den fjerner ikke betent eksem (alt eksem er betent). Prøv også kaliumbad som kjøpes på apoteket (lilla vann), det lindrer også eksemen.

• 4 måneder senere...
Skrevet

Jeg har en sønn med atopisk eksem oxo og en nevø som hadde dette i sterk grad når han var mindre, og vi prøvde ALT uten at noe virket. Så fikk vi anbefalt en som heter Tyroler salve.. Denne er bare helt super :))) den tar eksem, psoreasiss og alt :)) fåes hos helsekosten:) og er kjempegod som kuldekrem oxo ;)

Beste kremen ever, uten tvil ;)

Skrevet

Hei!

Jeg har selv eksem og føler jeg har prøvd alt. Ble anbefalt av en kollega å prøve Elizabeth Arden eight hour håndkrem og den funker. Datteren min har også eksem, og jeg smører den på henne også når hun er som verst og jeg synes det hjelper :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...