Gjest Skrevet 23. april 2010 #1 Skrevet 23. april 2010 Kommer nettopp fra legevakt... Har hatt litt blødning de siste dagene, startet forrige fredag, og har vært mer i går og idag... Ikke veldig mye, teskje-mengder kanskje... Kom litt koagel da jeg tisset... Legevakt sier at det er sikkert en spontanabort, men ingen kan si sikkert... For gyn.avd vil ikke foreta noen undersøkelse... Skal jeg da bare sitte her og lurer på om spiren min er død? Helt jævlig føles det.... Måtte bare skynde meg ut fra legevakta for å sitte i bilen og grine... Føler meg så hjelpesløs.... Har jeg et liv i magen? Har jeg ikke? Hva skal jeg gjøre? 7+6 idag....
Gjest Skrevet 23. april 2010 #2 Skrevet 23. april 2010 Ingen undersøkelse, legen bare tok en urinprøve og klemte litt på magen min... Gyn avd nektet og ta imot meg... Var ingenting å gjøre, sa de... Er det ikke vanlig med en g.u? Doppler? Føler meg så fortviltet og hjelpesløs... (2.gangsgravid)
Snusky McClusky Skrevet 23. april 2010 #3 Skrevet 23. april 2010 Uff, for en fæl opplevelse. Jeg synes ikke de var noe flinke til å ta hånd om deg. Det er dessverre mange leger som behandler tidlige graviditeter på denne måten. Om man mister er det ikke mye man får gjort, og med det glemmer man moren sine følelser. Såvidt jeg vet kan man ikke se annet enn hvorvidt livmora er forstørret eller ikke utifra en GU. Det man må gjøre er å måle hcg-nivået med et par dagers mellomrom for å se om det synker eller stiger. Man kan også bruke ultralyd, men siden dette er kostnadskrevende så får man kanskje ikke det. Om jeg var deg ville jeg ha tatt kontakt med fastlegen min for å teste hcg, samt undersøkt muligheten for å få UL. Om du ikke får det kan du vurdere å betale for det privat. Legen du snakket med hadde nok en grunn til at han eller hun trodde at du har mistet, men på såpass tynt grunnlag er det vanskelig å si noe sikkert. Mange blør som kjent i første trimester, om flesteparten av disse mister likevel ikke. Du får kanskje forvente det verste, men håpe på det beste? Jeg håper det går bra med spiren din, men også at det går bra med deg om spiren ikke overlever. Masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå