Victoria Everglot Skrevet 23. april 2010 #1 Skrevet 23. april 2010 Er 39+4 i morgen og blir satt igang pga lite fostervann. Noen som kan dele erfaringer om dette å bli satt igang? Vær så snill? Dette er mitt barn #3.
SpongeBob Skrevet 23. april 2010 #2 Skrevet 23. april 2010 Lykke til! Min første erfaring var at igangsetting av og til må vike for fulle fødestuer osv, det skjedde i alle fall tre ganger med andremann her i gården;-) Sørg for å spise fornuftig og prøv å sove godt i natt, selv om du sikkert er rimelig sliten og nervøs, og ta det som det kommer. Jeg har fått drypp i armen og syntes det var slitsomt, de satte opp intensiteten på dryppet så riene ble veldig harde siden jeg hadde lite framgang. Fikk aldri modningspiller som jeg ser en del andre har fått, så det vet jeg ikke noe om. Ellers var det vel ikke noen særlig forskjell på igangsatt og "vanlig" fødsel, hver fødsel er unik. Så heldig du er som får treffe småen din snart!
ღMadame_mim ღ Skrevet 23. april 2010 #3 Skrevet 23. april 2010 Jeg ble satt igang med modningspiller 14 dager over termin. Hadde en drømmefødsel!! Fikk 4 modningspiller, og så på kvelden skulle jeg hatt nr 5, men fikk ikke pga fulle fødestuer. På morgnen hadde jeg likevel modnet av meg selv og vannet kunne tas. Ble satt på drypp for å kontrollere riene, dryppet ble satt gradvis opp. Fra 4 cm og til hun var ute tok det 5 timer, kun ca 1 time var veldig vond resten var fullt overkommelig. Brukte kun lystgassmasken (kontrollerte pusten, ikke lystgasseffekt) følte faktisk ikke behov for å ta epidural. Jeg var førstegangsfødende! Det eneste du kanskje bør være forberedt på er at det kan ta en stund fra første modningspille blir satt til du har babyen i armene dine. Pillene settes jo med ca 6 timers mellomrom. Jeg ble satt igang tirsdag kl 14.30 og jenta kom torsdag kl 20.27. Masse lykke til i morgen :-)
Lacey*har fått erta Skrevet 23. april 2010 #4 Skrevet 23. april 2010 Hei! Har to igangsatte fødsler bak meg og begge har vært flotte. Har hørt av andre at det er mer vondt å bli satt i gang, men det aner jeg ingenting om egentlig for jeg har aldri hatt en fødsel som har startet av seg selv. Første igangsatte fødsel fikk jeg en pille og dermed gikk jeg i fødsel av den og fødte etter 4 timer. (ekstreeeeemt heldig) Andremann fikk jeg 1 pille, var moden nok til at de skulle ta vannet, og når de tok vannet sa det PANG og riene haglet på og gutten var ute på 1 time med vondter. Jeg vet om andre som har gått leeeenge og fått mange kurer før ungen har kommet, så innstill deg på det. Jeg er visst i følge jordmørdene veldig heldig og føder raskt og responderer ganske godt på stimuli.
tiril Skrevet 23. april 2010 #5 Skrevet 23. april 2010 Hei! ble satt igang 2 uker før termin fordi vannet gikk og riene ikke kom. Dette gikk så bra! Hadde en supernegativ jordmor som messa i vei om hvor vondt det kom til å bli med igangsetting (tror hun var sur fordi jeg har en svær tattovering på ryggen og at de derfor eventuellt kunne være skeptisk til å sette epidural). Men jeg fikk to modningspiller, først en kl 1100, så en kl 1800. Kl 0235 var gutten ute. Det gikk helt supert og jeg trengte ingen form for smertestillende. Hadde en fin fødsel og jeg gleder meg til neste gang. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå