Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #1 Skrevet 23. april 2010 Vet at hun er deppa og lei seg og at hun gjerne vil ha selskap. Men jeg har rett og slett ikke lyst til å bruke den dyrebare helgen min som sjelesørger - jeg vil helst tilbringe tid med min familien, altså barna og mannen min. Føler at dette er dårlig gjort, men har heller ikke så mye overskudd for tiden. Hvor mye mener du man er forpliktet til å stille opp når en venn går gjennom en vanskelig periode? Og hvor mye skal det gå på bekostning av min familie og mitt forhold?
Anne-B. Skrevet 23. april 2010 #2 Skrevet 23. april 2010 Hadde satt av noen timer til venninna. Det kommer alltids flere helger å være sammen med familien på, og en dag er det kanskje en selv som er i en situasjon hvor man trenger støtte.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #3 Skrevet 23. april 2010 Om dette er ett ekte vennskap, fra begges side, så kan du vel klare å avvse en kveld fra din dyrebare familie til ei som ikke har det så lett?! Hadde hun gjort det samme om det var deg? Jeg syns ikke at man er forpliktet tl noe, men at man bør stille opp for venner som sliter.. (Så lenge det ikke er hele tiden)
Fløtepus&Tigergutt Skrevet 23. april 2010 #4 Skrevet 23. april 2010 Jeg kasta alt jeg hadde i henda og kom løpende når venninna mi ringte og gråt i telefonen da hun gikk gjennom samlivsbrudd. bare for å oppdage at ei anna venninne satt der når jeg kom frem...... Idag hadde jeg prioritert familien. Og det hadde jeg nok sagt fra om også.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #5 Skrevet 23. april 2010 NB! Det er ikke akutt - har ikke skjedd i dag, liksom. Noen uker siden. HI
Fløtepus&Tigergutt Skrevet 23. april 2010 #6 Skrevet 23. april 2010 Da regner jeg med at du allerede har brukt tid med henne, så da hadde jeg bare sagt fra at denne helgen ønsker du å bruke tid på familien som føler seg forsømte. Det burde venninna di forstå.
Jenta_00_ Skrevet 23. april 2010 #7 Skrevet 23. april 2010 Ok.. greit nok at det er deilig med helg, men mannen din ser du strengt tatt hver dag? Hvor mye tar det ut av deg å være med henne et par timer på en lørdag eller søndag? overrasker meg at en kald bitch som deg ikke er skilt selv.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #8 Skrevet 23. april 2010 Hvis du vet at hun sitter alene, så ville jeg nok ha dratt dit med litt ost å kjeks, og snakket i noen timer. Hvis du kan avse noen par dyrebare timer?
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 23. april 2010 #9 Skrevet 23. april 2010 Kan du ikke invitere henne en tur til dere da? Så slår du flere fluer i en smekk:)
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #10 Skrevet 23. april 2010 Tja.. kanskje jeg ikke er skilt nettopp FORDI jeg prioriterer familien min? Ja, har snakket med henne i timesvis de siste ukene, både på telefon og ellers. Er egentlig litt lei.. Hun har jo både foreldre og søsken i itllegg til andre venner også. HI
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #11 Skrevet 23. april 2010 Nei, det vil hun ikke. Hun vil helst ut, på restaurant eller pub eller noe.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #12 Skrevet 23. april 2010 Er egentlig litt lei??? Håper virkelig ikke du trenger henne en gang...hadde du vært min venninne hadde ikke jeg giddet å hjelpe deg mer heller etter en stund. Et samlivsbrudd kan ta tid og hadde jeg vært venninne med ei som hadde sånne problemer ville jeg nok tatt meg av henne...du har vel ikke vært sammen med henne hele tiden de siste ukene eller?? Klart du skal prioritere familien din skjønner den,men et par timer å avse..det hadde jeg nok gjort om hun er såå god venninne av meg og om hun sliter veldig. En fredag noen timer hadde jeg nok klart ... da har jeg hele lørdag og søndag til rådighet til min dyrbare familie.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #13 Skrevet 23. april 2010 Det blir jo aldri et par timer. Vi bor for det første et stykke fra hverandre, og hun har dessuten lyst til å finne på noe, ikke bare sitte hjemme. Da går jo kjapt hele kvelden og gjerne litt av natta. Ja, jeg KAN selvfølgelig tvinge meg gjennom en sånn kveld. Men med full jobb, mann og 3 unger er jeg ganske pumpa når helga kommer. Jeg har i tillegg en krevende jobb som desverre medfører noe overtid i løpet av en uke. Mannen min reiser en del i uka grunnet sin jobb. Hos oss er helgen HELLIG, nettopp pga. vår jobbsituasjon, vi er alltid sammen begge to med ungene, jeg må ofte jobbe litt, men det tar jeg etter at ungene har lagt seg. Resten av helgen går til å lade batteriene for å klare nok en uke med jobb og familie. Hvis man er programforpliktet til å stille opp hver eneste helg i flere måneder etter et samlivsbrudd så tror jeg rett og slett jeg dropper å ha venner.. HI
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #14 Skrevet 23. april 2010 Kan ikke dere gå på resturant å spise når ungene har lagt seg da? Så blir du med henne ut på pub og stikker hjem i 11-12 tiden? Da har du jo hele morgendagen og kvelden + søndag sammen med mann og barn?!
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #15 Skrevet 23. april 2010 Skjønner deg godt jeg:) Nå har jeg ingen interesse av hverken puber eller restauranter lenger, så det hadde vært uaktuelt uansett... Men tilbudet om å komme til deg er fint synes jeg. Har selv vært gennom et samlivsbrudd, og sørget da for å finne andre single å gå ut sammen med på fredager og lørdager. Ikkeno problem! Hadde full forståelse for at de med familie og unger ikke prioriterte å bruke tid på det....
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #16 Skrevet 23. april 2010 Det er nettopp det jeg mener. Og hun kjenner maaaange barnløse. De færreste av hennes venner er etablert med familie.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #17 Skrevet 23. april 2010 Da er det jo ikkeno problem. Om du da ikke er en god nok venn får det jo bare være liksom... Du trenger IKKE ha dårlig samvittighet!
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #18 Skrevet 23. april 2010 Ja..beklager da....men for det første sto det ingenting om at dere bodde langt unna hverandre. Visste vel ikke at du hadde en krevende jobb med overtider og 3 unger. Skjønner at helgene er hellige. Men du spurte bare om du var en dårlig venn hvis du ikke stillte opp for ei som hadde vært i skillsmisse. Det var det jeg svarte på så sorry meg da. Visste vel heller ikke at du har vært hos henne hver eneste helg i flere måneder siden samlivsbruddet,det sto det heller ingenting om. Du fikk bare svar på spørsmålet i ditt første innlegg. Ingen som sier at man er programforpliktet men en god info som nå hadde kanskje vært fint. Ellers har du vel sikkert gjort ditt som venninne da,så nå kan noen andre ta over :-) Svarte bare ut ifra dine sp i første innelgg og for meg hadde jeg stillt opp om hun var min gode gode venninne.....sånn er jeg. Men da har vel du tydligvis gjort ditt da. Syns du dette,trenger du vel heller ikke å ha dårlig samvittighet eller være redd for at du er en dårlig venn...kos deg med familien din da vel.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #19 Skrevet 23. april 2010 Hun har sikekrt mange barnløse venner..men kanskje de ikke er sååå gode som deg. Det er jo ofte de de tyr mest til gode gode venninner ala deg da kanskje :-) Men du trenger vel ikke ha dårlig samvittighet om du har stillt opp i mange måneder allerede,kos deg med familien om det er det du heller vil.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #20 Skrevet 23. april 2010 Må være flere som har opplevd brudd her, og som kjenner seg igjen her litt siden de angriper HI for at hun ønsker å forbeholde helgen til familien istede for å aktivisere og være trøsteklut for en vosken kvinne. Det gjør ikke HI til en bitch eller kald person for at hun ikke dedikerer hele seg selv til disposisjon til en som er deppa etter samlivsbrudd.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #21 Skrevet 23. april 2010 Ja, det var ikke meningen å villede noen med mangelfull info, men jeg tror liksom ikke vår situasjon var SÅ spesiell? De fleste barnefamilier i vår omgangskrets sliter nok med jobb og hverdag, de aller fleste jobber jo fulltid. Det ER jo slitsomt - men det er det for alle, og helga må jo ofte være skjermet. Det er synd å si det, men man har rett og slett ikke så mye tid til å bistå de som har det litt tøft. I allfall ikke med så mye tid. Jeg ser i allefall at de som oftest skiller seg er de som nettopp IKKE skjermer familien i helgene.. HI
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 23. april 2010 #22 Skrevet 23. april 2010 Jeg hadde sikkert prioritert familien selv, hvis det var en venn som jeg ikke sto veldig nær. Men hadde det vært en veldig god venn som stiller opp når jeg trenger det, hadde jeg reist på flekken, selv om det hadde vært best for meg å slappe av hjemme med familien:)
Anonym bruker Skrevet 23. april 2010 #23 Skrevet 23. april 2010 Du kan jo ikke akkurat kalle deg noen fantastisk venninne når du ikke gidder å være sammen med henne nå som hun har det vondt, men om venner ikke er så viktig for deg så er det nå bare sånn da.... Håper hun har noen ekte venner også da..
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 23. april 2010 #24 Skrevet 23. april 2010 Men da er det jo ikke synd på henne heller:)
Verdens tøffeste mamma Skrevet 23. april 2010 #25 Skrevet 23. april 2010 Du spør om du er en dårlig venn. Og når noen sier at du er det, har du allerede forsvarstalen klar. Ja, jeg synes du er en dårlig venn..Jeg hadde prioritert å bruke en av helgens kvelder på å være en støttende og lyttende venn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå